Toon posts:

Meer geheugen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik heb nu steeds dat mijn computer steeds een beetje vastloop. Ik moet steeds 10 tot 20 seconden wachten tot hij alles weer verder gaat doen.
ik doe wel vaak veel tegelijk en dat zal waarschijnlijk het probleem zijn.

de vraag is , ik heb nu 2 keer een kingston hyperx 256 mb ddr/3200 op een dual channel moederbord en een amd 2800 Mhz.

zal het veel uitmaken als ik nog meer geheugen in het derde slot doe?
werkt dat wel goed naast het dual channel geheugen van kingston wat er nu in zit?

tom

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Ja, Dual Channel werkt nog wel gewoon als je er een derde reepje bij doet, maar vaak moet het geheugen dat in Dual Channel moet gaan werken in slot 1 & 3 of 2 & 3.
Maar of je meer geheugen moet nemen: kijk zelf eerst of je geheugen vaak vol zit, zo ja, dan is het misschien wel slim, zo nee, dan moet je de oorzaak van je probleem ergens anders zoeken :)

The devil is in the details.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

Probleem zit niet in de hoeveelheid geheugen. Draai eens ad-aware en controlleer je virusscanner en firewall. Daarna kun je eventueel nog driver update doen en als dat niet help een format...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:55
Lijkt me ook sterk dat je met 512 mb geheugen een lag hebt van 10 a 10 sec. Kijk anders eens of er een applicatie is die af en toe alle cpu cappaciteit in beslag neemt. Het lijkt me iets dat op de achtergrond draait waardoor je systeem traag wordt.

Als er een patroon zit in de lag is het ook handig als je die erbij zet.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

512 Mb is voldoende om winXP te laten draaien, indien 'ie hapert en stottert zou ik toch eens kijken of je niet andere processen hebt die het verbruik doen lekken.

Adaware of Virusscannen Kan iig geen kwaad.

Hier heb ik net een p3 met 256 Mb voorzien van een winXP in volle glorie en die draait iig als een trein

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk gewoon in de taakbeheer B) Mocht je voortdurend ca. 90%~100% van je geheugen verbruiken, dan kun je inderdaad last krijgen van lags. Indien jouw geheugenverbruik lager is, dan moet je het in de richting van Software zoeken. Bijvoorbeeld een onwijs vervuilde Windows installatie, gebrek aan of brakke chipset/IDE drivers, virussen, ranzige stukjes software dat je binnen hebt gehaald door voortdurend op YES te klikken wanneer je elders op het Internet popups krijgt, etcetera.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet al waarom het zo langzaam gaat, dit komt door dcc en dan probeer ik de map te openen waar alles wordt opgeslagen en dan begint het allemaal.

maar is het wel verstandig om naast mijn geheugen nog iets extra`s te sstoppen, of zal dit niet goed werken naast het dual geheugen waardoor de kans bestaat dat het langzamer kan gaan?

alvast bedank voor de vorige repley`s.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 13:42:
maar is het wel verstandig om naast mijn geheugen nog iets extra`s te sstoppen
Dat hangt af van jouw geheugenverbruik, zoals eerder uitgelegd :) Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder "Hoeveel geheugen heb ik nodig?" voor meer uitgebreide achtergrondinformatie ;)
of zal dit niet goed werken naast het dual geheugen waardoor de kans bestaat dat het langzamer kan gaan?
Meer geheugen is in principe niet vertragend.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je hebt best kans dat dat komt door de virusscanner, aangezien de icoontjes worden ingeladen bij de exe's e.d dan scant de virusscanner namelijk gelijk het bestand en dat kan vertragend zijn

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 13:42:
ik weet al waarom het zo langzaam gaat, dit komt door dcc en dan probeer ik de map te openen waar alles wordt opgeslagen en dan begint het allemaal.

maar is het wel verstandig om naast mijn geheugen nog iets extra`s te sstoppen, of zal dit niet goed werken naast het dual geheugen waardoor de kans bestaat dat het langzamer kan gaan?

alvast bedank voor de vorige repley`s.
Bedoel je met dcc eem dcc transfer van mirc?
zo ja gebruik je hier ook scripts bij?
Pagina: 1