Toon posts:

Aerocool DP102 + Gigabyte GA-7N400 Pro2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Aerocool DP102 + Gigabyte GA-7N400 Pro2 met een athlon xp 3000
nu geeft het gigabyte programma easytune rond de 58 aan de temps
mother board monitor 52 en sisoft sandra 29 welke temperatuur moet ik nu geloven?

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Probeer de temperatuur in de bios is. Deze is het meest nauwkeurig.

Het zou verder kunnen dat je 58 de interne diode van de cpu is en de 52 de socket temp.

Verwijderd

Topicstarter
Ook rond de 58 maar sisoft sandra geeft rond de 29 aan maar hij moet toch niet zo warm worden met een aero cool dp102

Verwijderd

29 zal je board temp wel zijn..denk

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 21:10

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 11:52:
Ook rond de 58 maar sisoft sandra geeft rond de 29 aan maar hij moet toch niet zo warm worden met een aero cool dp102
Nou, dan ligt het gewoon aan de gebruiker ;)

Standaardschecklist :P :
• Te veel/te weinig koelpasta?
• Koeler verkeerd om?
• Goede druk op de core?
• Airflow?
• BIOS update?

Verwijderd

Ik heb t zelfde mobo met een XP3200+. Mijn cpu wordt nu 60-65 graden als ik bijna nix doe. Als ik 3d mark oid draai wordt ie 70+ graden en stop ik m.

heb nu 2 coolers achterop mijn kast gemondeert die lucht uit de kast zuigen. (andere opstellingen werden alleen warmer).

Ga morgen pasta halen en anders een andere cpu cooler proberen.

de cpu cooler zit er nu goed op...

Verwijderd

Probeer de bios te updaten met het programma @bios.
Zeer makkelijk en met een nieuwe update gaan de temps omlaag.
Deze moet je hebben http://global.giga-byte.c.../BIOS_GA-7N400%20Pro2.htm
En dan bios F6 nu moeten de temps 10 tot 15 graden naar beneden gaan.
(Bij mij in iedergeval wel.) :9~

Verwijderd

Ok, heb vandaag ff koelpasta gehaald en een Thermaltake volcano 11+ overgekocht van een klasgenoot.

CPU temp is nu 48C idle (was 60-65) en 58C bij presteren. (was 80+)
Kast temp is 3 graden gestegen tot 33C.

Mn vader kwam nog thuis met een panel met 6fans dus die gaan we van de week ff pas maken }) .

Ook nog de bios update geprobeerd. Hij zegt: Chipset not supported en later the flash part is not supported.. Make sure the flash is not protected.

Ga daar dus nog ff naar kijken

Edit: flash boot block nu disabled, krijg nu nog de melding chipset isn't available.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 19:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 19:38:
Ok, heb vandaag ff koelpasta gehaald en een Thermaltake volcano 11+ overgekocht van een klasgenoot.

CPU temp is nu 48C idle (was 60-65) en 58C bij presteren. (was 80+)
Kast temp is 3 graden gestegen tot 33C.

Mn vader kwam nog thuis met een panel met 6fans dus die gaan we van de week ff pas maken }) .

Ook nog de bios update geprobeerd. Hij zegt: Chipset not supported en later the flash part is not supported.. Make sure the flash is not protected.

Ga daar dus nog ff naar kijken

Edit: flash boot block nu disabled, krijg nu nog de melding chipset isn't available.
Je temps gaan over een paar dagen nog iets omlaag omdat de pasta dan z'n werk optimaal gaat doen.
Ik weet niet of je de goede hebt genomen. Meestal is boot block bedoeld om virussen weg te houden van je harde schijf, maar ik kan er naast zitten. Flash Write Protect tegengekomen?

Verwijderd

Flash bios protect niet gevonden. Als ik flash boot protect uitzet is de error met het flash weg en hou ik alleen maar die van de chipset over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 09:41:
Flash bios protect niet gevonden. Als ik flash boot protect uitzet is de error met het flash weg en hou ik alleen maar die van de chipset over.
Ik neem aan dat je de goede bios hebt. Heb je al een andere geprobeerd?

Verwijderd

Nope, en zit nu op school dus kan nix doen :'(
Pagina: 1