Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Infrarood afstandbediening voor autoradio

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om zelf een infrarood ontvanger te bouwen voor een autoradio. Ik heb namelijk een Pioneer DEH-P5100R nog liggen en ben daar nou een case omheen aan het bouwen, het lijkt mij alleen wel makkelijk als ik hem kan bedienen vanaf me bed. Echter, hij ondersteund alleen maar een afstandbediening aan het stuur, en geen infrarood.

Weet iemand of het mogelijk is zelf iets in elkaar te solderen en dan te combineren met een universele afstandsbediening?

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05
Ik denk wel dat het mogelijk is, maar wel moeilijk...
Je moet een IR ontvanger maken (search) die de signalen van je AB omzet naar de AB Aan het stuur ;)

Kan je niet veel makkelijker die Afstands bediening van aan het stuur verlengen tot aan je bed :? En als je die niet hebt, kan je die misschien los bestellen / 2e hands kopen

@FLASK:
Er staat: aan het stuur, mijn afstands bediening zit ook in een vorm van een pookje aan me stuur colom. En niet in me stuur verwerkt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MaNDaRK op 26-02-2004 11:42 ]

Verwijderd

lol//

ook een stuur uit een auto halen en dat gebruiken :P

lol//

Verwijderd

Topicstarter
idd,

of dan kan ik net zo goed een bed in mijn auto plaatsen 8)

Ik vond de oplossing van MaNDaRK dan toch eleganter.

Verwijderd

Ben je zeker dat het infrarood is, en niet werkt door middel van radiogolven? maw kan je da afstandbediening gebruiken als je hem bv buiten de kamer houd, natuurlijk ook niet te ver

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:54
De afstandsbediening die ik bij mijn DEH-P3000R heb is ook zo'n aan-het-stuur-ding, maar die is wel degelijk infrarood. En naar mijn weten werkt een gewone infrarood afstandsbediening (die rechthoekige ab's die je bij oudere Pioneer autoradio's kon kopen) gewoon op deze serie radio's. Je zou het dus eerst kunnen proberen met een gewone infrarood-ab van Pioneer voor je begint met klussen. Er zit namelijk gewoon een IR-ontvanger ingebouwd in die radio. Bij Sony werkt dit met zo'n joystick-ding inderdaad wel via een draadje.

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb je gelijk. Ik ben nu een tijdje aan het surfen en heb verschillende plaatjes gevonden van de bijbehorende afstandsbediening, en ik heb nog geen draadje gezien. Ik had denk ik gewoon die ab van wat vrienden voor ogen, die wel een draadje hadden. Dus toch maar bijbehorende ab op de kop proberen te tikken. Nou maar hopen dat het ir-signaal sterk genoeg is om een paar meter te kunnen overbruggen.

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:54
Van zo'n stuur-ab is het redelijk beperkt: vanaf de achterbank in de auto heeft ie er af en toe al moeite mee. Maar misschien dat zo'n rechthoekige ab meer bereik heeft, of dat er een versterkertrapje te maken is mbv een transistor en een sterkere IR-LED, waardoor t signaal sterker wordt? Daar ben ik ook niet in thuis, maar wie weet iemand anders wel... Stuur-ab standaad kun je iig vergeten, die reikwijdte is minimaal...

Flickr

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Sorry, maar het CME-forum is alleen bedoeld voor computer-gerelateerde elektronica. Misschien zou je het eens bij www.circuitsonline.net kunnen proberen. Succes! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.