Het Grote AcerTravelMate 243/244LCe Topic!

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:20
Hier is het dan, het grote AcerTravelMate 243/244LCe Topic!
Bespreek hier al je vragen, opmerkingen, ervaringen ect.

Hieronder wat informatie over deze notebook :

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/636941710/upload/E0Entity3/TM240_normal.jpg

* Intensief werken onderweg
* Dynamische flexibiliteit
* Geïntegreerde voorzieningen
* Communicatie en connectiviteit wanneer en waar u maar wilt
* Multimedia en volledige mobiliteit

De nieuwe TravelMate 240 serie is ontwikkeld om aan de behoeften te voldoen van mobiele zakelijke gebruikers die veel onderweg zijn, freelancers en thuiswerkers, maar ook voor medewerkers van kleine en middelgrote bedrijven die op zoek zijn naar een all-in-one multimedia-instrument dat langdurige mobiliteit en de rijkelijke voordelen van flexibele connectiviteit en bedrijfszekerheid biedt. De compacte, volledig uitgeruste TravelMate 240 serie biedt de kracht van een desktop voor een betaalbare prijs.

Specs :

Operating System :
Microsoft® Windows® XP Home Edition

Processor & Core Logic :
Intel® Celeron® processor with 128KB L2 cache
400MHz processor system bus
Intel® 852GME chipset

System Memory:
Standard DDR-333 RAM, upgradeable to max. 2048MB* on dual soDIMM sockets (*depending on availability of 1024MB modules)

Storage :
Ultra ATA/100 HDD

Storage Devices :
Integrated 8x DVD/24x(10/8/24)CD-RW combo drive

Display & Graphics:
15.0" XGA TFT LCD with 1024 x 768 pixel resolution, 16.7 million colours
Integrated 3D AGP Dynamic Video Memory Technology (DVMT) with up to 64 MB of VRAM (shared)
Simultaneous LCD and CRT display
DualView™ support

Audio :
Audio system with two speakers
MS-Sound compatible

Dimensions & Weight:
33,2 (W) × 29,6 (D) × 397 (H) cm
3.36kg

Networking & Communication:
Integrated V.92 56 kbps ITU modem (with international PTT certification)
Integrated 10/100 Mbps Fast Ethernet

I/O Ports :
4 x USB 2.0 ports
1 x RJ-45 jack for Ethernet
1 x RJ-11 jack for modem
1 x ECP/EPP compliant parallel port
1 x Infrared (FIR) port
1 x external VGA port
2 x CardBus type II PCMCIA slots
1 x DC-in jack for AC adapter
1 x line-in jack
1 x line-out jack (external speakers/headphones)

Power Subsystem :
ACPI compliant
3-pin 120W AC adapter
4000mAH Li-Ion battery pack

Keyboard & Pointing Device :
84/85/88-key, inverted "T" cursor layout, 3mm (min.) key travel
Built-in touchpad pointing device with ergonomic buttons and integrated scroll key
4 launch keys, including Internet and email (with LED for received mail) and 2 user-programmable keys
Embedded numeric keypad
International language support

Quality & Reliability Tests :
Temperature and Humidity test
Acoustics test
Electrostatic Discharge Immunity test
Hinge Life test
Free Drop test
Keyboard Switch Life test
Weight and Pressure test
Shock and Vibration test
MTBF (Mean Time Between Failure) test
Spill Test

Software:
Acer Notebook Manager
Acer Launch Manager
Acer System Recovery CD
Norton AntiVirus™
Adobe® Acrobat® Reader®
CyberLink® PowerDVD™ (not for CD-ROM models)
NTI® CD-Maker™ (for models featuring DVD/CD-RW combo drive or DVD-RW drive)

Options Memory expansion modules
Additional battery
Additional AC adapter

System Compliances Microsoft® Windows® XP
Mobile PC2001
ACPI

Warranty :
1 year send-in with International Travellers Warranty

Maak er een leuk topicje van :)

[ Voor 7% gewijzigd door netblade op 26-02-2004 11:19 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• netblade
heeft dan niemand zo'n notebook :'(

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
netblade schreef op 26 februari 2004 @ 20:13:
heeft dan niemand zo'n notebook :'(
Jawel, mijn moeder heeft laatst zo'n laptop gehaald samen met een wifi verbinding voor het internet.
Ik heb alles voor haar erop gezet en ingesteld.

Deze laptop is voor het geld erg fijn om mee te werken. Het is geen laptop om spelletjes mee te spelen of andere accu slurpende bezigheden, maar voor normaal gebruik zijn er geen problemen.
Branden heb ik nog niet gedaan, maar dat zal vast ook wel werken. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• netblade
Mystic_Jack schreef op 28 februari 2004 @ 15:44:
[...]

Jawel, mijn moeder heeft laatst zo'n laptop gehaald samen met een wifi verbinding voor het internet.
Ik heb alles voor haar erop gezet en ingesteld.

Deze laptop is voor het geld erg fijn om mee te werken. Het is geen laptop om spelletjes mee te spelen of andere accu slurpende bezigheden, maar voor normaal gebruik zijn er geen problemen.
Branden heb ik nog niet gedaan, maar dat zal vast ook wel werken. :)
welns een game op gespeeld?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 10:31
Hoi,

Ik zit een beetje in een dubio, wat zal ik doen. Hopelijk komt hier wat meer info ;)

Allereerst, ik als 17 jarige moet alles zelf betalen, een mooie centrino is leuk, maar niet de bedoeling.

Ik ben al vrij lang in het bezit van een leuke laptop, pentium 366, divx gingen prima maar toch houd het qua snelheid niet over. Mijn laptopje heb ik verkocht, en ik wou daar een 2e hands compaq evo voor kopen, gewoon een simpel p3m 1,2 ghz. Dingetje.

Het waren mijn ouders die mij erop wezen dat ik wellicht beter een nieuwe laptop kon kopen, dit ivm garantie, zekerheid dat het niet gestolen is en algemeen gewoon weer een stapje sneller. Omdat ik in pinciepe weinig nodig heb neig ik erg naar deze laptop. Voor wat ik doe perfect, ik ben alleen bang dat ik uiteindelijk mezelf te kort doe duur nu te gaan besparen. Ik kan makkelijk meer geld lenen, maar moet ik dat er voor over hebben?

Ik ben in het bezit van een leuk systeem, wat ik niet zo lang geleden geupgrade heb, 2,6 ghz HT 800fsb, 512mb ram, ati 9600XT. Dat draaid allemaal prima. Maar wat ik voorheen merkte is dat ik telkens meer achter mijn oude laptop zat, beetje internetten, school, msn, dreamweaver, films etc. Enkel voor fotoshop en Vietcong (enige spel wat ik speel, savonds een half uurtje) ging ik achter mijn grote pc zitten. Vandaar dat ik bang ben dat dat met deze laptop ook gaat gebeuren. Ik heb daarom een aantal vraagjes.

(*) Een celeron is traag, erg traag, vergelijkbaar met een simpele duron. In hoever doe ik mijzelf pijn om een celleron te accepteren? Is het echt zo heel erg traag?
(*) Hoe lang gaat de accu ongeveer mee? Ik zelf denk 2,5 uur bij normaal internetten... klopt dat?
(*) Hoe zit de behuizing in elkaar, beetje sollide niet al te cheap (ook al is het een soort low-buget model.
(*) Hoe zit het met de draagbaarheid, 3,3 kilo, is dat te doen?
(*) Maakt hij veel lawaai, en dan bedoel ik de fans.

Ik zat er over na te denken om wat meer neer te leggen voor een;

Compaq/HP NX9005

Een kleine vergelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/vergelijking.jpg

Ik denk zelf dat dit het extra geld wel waard is, nou weet ik niet in hoeverre de prestaties vooruit gaan, maar je praat hier over een iets beter videokaart, en een proc die een stukje sneller is. Mijn probleem in dit geval is:

- geen usb 2.0, daar groei ik wel over heen
- een amd in een laptop... :X

Voordelen:

- Lichter
- Kleiner
- Sneller

Enkel nu weer de vraag, Word zo'n amd niet gods gruwelijk heet, en moet dat niet gekoeld worden (= lawaai). En is dit alles wel sneller zoals ik denk dat het is. Vreet zo'n amd mijn accu niet leeg?

Ik word gek 8)7

• netblade
Icey schreef op 03 maart 2004 @ 14:46:
Hoi,

Ik zit een beetje in een dubio, wat zal ik doen. Hopelijk komt hier wat meer info ;)

Allereerst, ik als 17 jarige moet alles zelf betalen, een mooie centrino is leuk, maar niet de bedoeling.

Ik ben al vrij lang in het bezit van een leuke laptop, pentium 366, divx gingen prima maar toch houd het qua snelheid niet over. Mijn laptopje heb ik verkocht, en ik wou daar een 2e hands compaq evo voor kopen, gewoon een simpel p3m 1,2 ghz. Dingetje.

Het waren mijn ouders die mij erop wezen dat ik wellicht beter een nieuwe laptop kon kopen, dit ivm garantie, zekerheid dat het niet gestolen is en algemeen gewoon weer een stapje sneller. Omdat ik in pinciepe weinig nodig heb neig ik erg naar deze laptop. Voor wat ik doe perfect, ik ben alleen bang dat ik uiteindelijk mezelf te kort doe duur nu te gaan besparen. Ik kan makkelijk meer geld lenen, maar moet ik dat er voor over hebben?

Ik ben in het bezit van een leuk systeem, wat ik niet zo lang geleden geupgrade heb, 2,6 ghz HT 800fsb, 512mb ram, ati 9600XT. Dat draaid allemaal prima. Maar wat ik voorheen merkte is dat ik telkens meer achter mijn oude laptop zat, beetje internetten, school, msn, dreamweaver, films etc. Enkel voor fotoshop en Vietcong (enige spel wat ik speel, savonds een half uurtje) ging ik achter mijn grote pc zitten. Vandaar dat ik bang ben dat dat met deze laptop ook gaat gebeuren. Ik heb daarom een aantal vraagjes.

(*) Een celeron is traag, erg traag, vergelijkbaar met een simpele duron. In hoever doe ik mijzelf pijn om een celleron te accepteren? Is het echt zo heel erg traag?
(*) Hoe lang gaat de accu ongeveer mee? Ik zelf denk 2,5 uur bij normaal internetten... klopt dat?
(*) Hoe zit de behuizing in elkaar, beetje sollide niet al te cheap (ook al is het een soort low-buget model.
(*) Hoe zit het met de draagbaarheid, 3,3 kilo, is dat te doen?
(*) Maakt hij veel lawaai, en dan bedoel ik de fans.

Ik zat er over na te denken om wat meer neer te leggen voor een;

Compaq/HP NX9005

Een kleine vergelijking:

[afbeelding]

Ik denk zelf dat dit het extra geld wel waard is, nou weet ik niet in hoeverre de prestaties vooruit gaan, maar je praat hier over een iets beter videokaart, en een proc die een stukje sneller is. Mijn probleem in dit geval is:

- geen usb 2.0, daar groei ik wel over heen
- een amd in een laptop... :X

Voordelen:

- Lichter
- Kleiner
- Sneller

Enkel nu weer de vraag, Word zo'n amd niet gods gruwelijk heet, en moet dat niet gekoeld worden (= lawaai). En is dit alles wel sneller zoals ik denk dat het is. Vreet zo'n amd mijn accu niet leeg?

Ik word gek 8)7
Om je even uit de stress te helpen, het is een AMD-M[obile] deze worden niet zo warm als een desktop omdat ze op minder voltage lopen ect.
De batterij duur zal dus zo rond de 3 uur liggen bij beide modellen.
Ik zelf heb de TM244 met 30 gb schrijfje.
Het gewicht valt reuze mee, alleen ik weet niet hoe breed jou oude notebook was. Ik had zelf eerst een toshiba 4010CDT en die was dik, maar niet breed.
Maar houd er rekening mee dat je nieuwe notebook breeder is. Ook ivm een notebook tas.
Kwa snelheid, de 244 is een celeron, ofwel een half gesloopte P4. Houd er dus rekening mee dat het niet de supersnelste is.
De amd wint het op dit gebied gemakkelijk, ook kwa grafisch wint de hp/compaq het. Hoewel het me meeviel dat de wat oudere spellen (ut2003, COD ect] prima draaien op 800x600x16.
Maargoed het is een notebook, voor school ect. Dus daar werkt hij ook prima voor. De amd wint het veel, maar intel [naar mijn mening] toch ietsje beter in notebooks.

En voor de layout. Let niet op mijn gaar geschoten pics ;)
http://pics.netblade.nl/Notebook/
Succes met je beslissing

• Jacco Swart
  • Laatst online: 18-01 16:06
Hier de trotse eigenaar van een 244LC

Heb hem nu 1 dag en ben zeer tevreden. Battery houdt het 2,5 uur vol en 2600 mhz is meer dan genoeg om leuk tekst te verwerken en wat spelletjes te spelen.

Een aanrader.

(Hint computerpirates heb ik hem gekocht, 862 incl, zie pricewatch) :)

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeven aan de eigenaren van de 244LC; zouden jullie misschien wat benchmarks voor de anderen willen draaien? De Celeron CPU staat bij veel mensen bekend om slechte prestaties, maar vaak is dat gebaseerd op ervaringen in het verleden. Ik ben zelf ook best benieuwd hoe een moderne Celeron notebook presteert in deze tijd. Willen jullie, als jullie willen, de benchmarks ook deze database zetten? Zie ook :[rml][ Notebooks] Notebook benchmark database[/rml].

• netblade
Aikeleer schreef op 06 maart 2004 @ 17:29:
Eeven aan de eigenaren van de 244LC; zouden jullie misschien wat benchmarks voor de anderen willen draaien? De Celeron CPU staat bij veel mensen bekend om slechte prestaties, maar vaak is dat gebaseerd op ervaringen in het verleden. Ik ben zelf ook best benieuwd hoe een moderne Celeron notebook presteert in deze tijd. Willen jullie, als jullie willen, de benchmarks ook deze database zetten? Zie ook :[rml][ Notebooks] Notebook benchmark database[/rml].
ik zal vanavond/vannacht even mijn scores posten.
Heb niet zo veel veel tijd vanavond namelijk...
K(*)T werk ;)

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zal van de week eens kijken wat de Celeron er van bakt. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• netblade
Mystic_Jack schreef op 07 maart 2004 @ 01:24:
Ik zal van de week eens kijken wat de Celeron er van bakt. :)
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Ik heb een subdode pixel :'( :'( :'( :'(
en die acer site is nogal vaag daarover
http://support.acer-euro.com/faqs/search.html?Query=pixel

Kan iemand mij vertellen hoe dat in elkaar steekt.
Hij zit rechts onderin

/edit

Dit is gek, ik zit net een beetje te vegen over de pixel, vliegt hij opeens weer aan :?
Ik dacht dat kapotte pixels niet meer te maken zijn?

Heb nieuwe pics
http://pics.netblade.nl/Notebook/new

[ Voor 87% gewijzigd door netblade op 11-03-2004 11:57 ]

• -Rudy-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03-2022
Ik heb ook een Acer Travelmate 243 LCe. Ik zit nu vaker achter mijn laptop dan mijn pc, omdat ik overal kan zitten. Hij is aardig snel en je kan er best een spelletje op spelen. Ik speel zo nu en dan wel eens GTA Vice City om rond te cruisen maar de missies zijn niet te doen. Ik was van plan om er geheugen bij te kopen maar alle programma's draaien snel genoeg dus dat is nu nog niet nodig.

Hij draait ook perfect met slackware linux, alle hardware wordt herkent zelfs mijn wireless kaartje die ik er vorige week bij heb gekocht.

Ik ben er zelf tevreden mee. Hij was goedkoop (999 euri) en een betere laptop heb ik eigenlijk ook niet nodig. Ik kreeg er ook nog gratis een tas bij :)

|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|

• Jacco Swart
-Rudy- schreef op 18 maart 2004 @ 00:02:
Ik heb ook een Acer Travelmate 243 LCe. Ik zit nu vaker achter mijn laptop dan mijn pc, omdat ik overal kan zitten. Hij is aardig snel en je kan er best een spelletje op spelen. Ik speel zo nu en dan wel eens GTA Vice City om rond te cruisen maar de missies zijn niet te doen. Ik was van plan om er geheugen bij te kopen maar alle programma's draaien snel genoeg dus dat is nu nog niet nodig.

Hij draait ook perfect met slackware linux, alle hardware wordt herkent zelfs mijn wireless kaartje die ik er vorige week bij heb gekocht.

Ik ben er zelf tevreden mee. Hij was goedkoop (999 euri) en een betere laptop heb ik eigenlijk ook niet nodig. Ik kreeg er ook nog gratis een tas bij :)
Ik heb de 244 LCE (by the way 860 euro) maar kan vice city niet spelen door conflict met onboard sound. Heb jij toevallig iets anders ingesteld? En begrijp ik uit het verhaal dat de framerates te laat zijn om te spelen?

• netblade
Jacco Swart schreef op 24 maart 2004 @ 13:43:
[...]

Ik heb de 244 LCE (by the way 860 euro) maar kan vice city niet spelen door conflict met onboard sound. Heb jij toevallig iets anders ingesteld? En begrijp ik uit het verhaal dat de framerates te laat zijn om te spelen?
Hmmm staat op intel site dat hij het moet doen met je gfx, sound lijkt mij geen prob aangezien deze ook veel in pc's gebruikt wordt.
Btw zit er in jou notebook een dvd fikker ? Aangezien ik die laatst bij de BCC zag staan met een 2,4x dvd-r fikker erin

Verwijderd

Nou, ik heb geen van de 240 reeks, maar wel een 250 reeks.
Over de prestaties van de Celeron proc kan ik dus niet veel zeggen, verder is het bijna hetzelfde toestel, en ik ben tot nog toe uiterst tevreden over Acer. Heb 1 klein probleempje gehad met mijn DVD-rom drive, op 2 dagen had ik hem terug.
Dus echt geen klagen van mijn kant.

• netblade
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 13:06:
Nou, ik heb geen van de 240 reeks, maar wel een 250 reeks.
Over de prestaties van de Celeron proc kan ik dus niet veel zeggen, verder is het bijna hetzelfde toestel, en ik ben tot nog toe uiterst tevreden over Acer. Heb 1 klein probleempje gehad met mijn DVD-rom drive, op 2 dagen had ik hem terug.
Dus echt geen klagen van mijn kant.
Hij is exact het zelfde ja, hoelang is jou uptime op 1 bat?
mijn is max 3 uur geweest. Maarja word vreet ook niks :P

• Jacco Swart
netblade schreef op 01 april 2004 @ 16:34:
[...]

Hmmm staat op intel site dat hij het moet doen met je gfx, sound lijkt mij geen prob aangezien deze ook veel in pc's gebruikt wordt.
Btw zit er in jou notebook een dvd fikker ? Aangezien ik die laatst bij de BCC zag staan met een 2,4x dvd-r fikker erin
Het probleem zit hem echt in de sound. Spel start op en vervolgens wordt het scherm zwart en komt er alleen de plaats in beeld. Dan blijft de PC hangen.
DXdiag opgestart het blijkt dat de sound chip geen harwarematige ondersteuning biedt, faq van Vice city gelezen, blijkt een bekend probleem te zijn.....
En nee zit alleen een CD-brander in. Ben voor de rest zeer te spreken over de laptop, battery life gemid. 3 uur (gebruik hem hoodfzakkelijk voor Word)

• netblade
Jacco Swart schreef op 05 april 2004 @ 10:02:
[...]

Het probleem zit hem echt in de sound. Spel start op en vervolgens wordt het scherm zwart en komt er alleen de plaats in beeld. Dan blijft de PC hangen.
DXdiag opgestart het blijkt dat de sound chip geen harwarematige ondersteuning biedt, faq van Vice city gelezen, blijkt een bekend probleem te zijn.....
En nee zit alleen een CD-brander in. Ben voor de rest zeer te spreken over de laptop, battery life gemid. 3 uur (gebruik hem hoodfzakkelijk voor Word)
hardware is toch iets van eax? Volgens mij moet dit geen probleem zijn, ik zal zodadelijk eens vice city zoeken, Ben nogal lui in de ochtend :P

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb een travelmate 250, 2.8 ghz 1gb RAM....

En ben eigelijk niet echt heel tevreden.

1. Ik krijg mijn beeldscherm niet hoger dan 1024x800. De videokaart kan veel hoger aan, maar het scherm zelf niet (blijkbaar, of ik snap het gewoon niet)
2. Erg weinig aansluitingen. Geen TV-out, en ook geen aansluiting voor een dockingbay
3. Tijdens het spelen van Red Alert vliegt ie er nog wel eens uit door een 'hardware failure' (oke, hier is een laptop niet echt voor bedoelt)
4. WIFI drivers zijn ronduit slecht. Als ik grotere files ga copieren (+ 100MB) verliest ie regelmatig de connectie met het Acces Point. De computer hangt gedurende 2sec compleet, en zegt "wireless connection unavalible" en 3 tellen later heeft ie weer een 'Exellent" verbinding. Nadat dit een paar keer is gebeurt kapt ie er helemaal mee, en kan ik me network opnieuw opstarten. Ik heb overigens een Asus wl300g accespoint.

Ik mocht helaas niet helemaal vrij kiezen (Laptop is van mijn werkgever), maar ik kies denk ik niet snel meer voor een Acer. We hebben veel Acers (verschillende types), en vrijwel iedereen heeft er problemen mee.

iRacing Profiel

• netblade
Over dat Wlan heb ik ook problemen, Het zit dan wel niet intern bij mij.
Ik stop dan mijn pccardje erin bij het opstarten en windows weigert dan gewoon de netwerk services te starten. Kan natuurlijk ook aan de acer instalatie liggen.

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-01 13:08
Ik heb een vraagje over deze notebook. Ik kan nu kiezen tussen de Acer Travelmate 244Lce of de Toshiba Sattelite A10-131.

Toshiba specs
INTEL Celeron 2.5Ghz 256kb cache
256MB DDR
40GB Harddisk
Combo DVD - CDRW drive
Wired 10/100
FaxModem 56K Li-ion batterij
64MB DDR AGP 8x shared
15" TFT scherm
Sound onboard TV-Out
2xUSB 2.0
Windows XP Home NL/FR/UK
2 jaar 'Pick-Up and Return' garantie

Acer specs
INTEL Celeron 2.6GHz
256MB DDR
30GB Harddisk
Combo DVD-CDRW drive
Wired Lan 10/100
Intel DVMT shared memory video 64MB DDR
15" TFT scherm
Sound onboard
FIR-poort 3xUSB 2.0
Windows XP Home NL/FR/UK
1 jaar Acer garantie

Zover ik kan zien is het verschil tussen die 2 dat de acer een betere processor en een USB en firewire poort extra heeft maar die heeft dan weer 10 GB HD ruimte minder. Wat vinden jullie ervan, de prijzen zijn voor beide 889 €

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

• Jacco Swart
netblade schreef op 11 april 2004 @ 08:18:
Over dat Wlan heb ik ook problemen, Het zit dan wel niet intern bij mij.
Ik stop dan mijn pccardje erin bij het opstarten en windows weigert dan gewoon de netwerk services te starten. Kan natuurlijk ook aan de acer instalatie liggen.
Zelf een SMC kaartje gekocht. (29 euro bij de Mycom) en geen problemen mee. Moet ik wel zeggen dat ik altijd eerst windows laat opstarten en daarna pas het kaartje er in steek....

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

wouterve

Swinger of States

looin schreef op 11 april 2004 @ 11:56:
Ik heb een vraagje over deze notebook. Ik kan nu kiezen tussen de Acer Travelmate 244Lce of de Toshiba Sattelite A10-131.

Toshiba specs
INTEL Celeron 2.5Ghz 256kb cache
256MB DDR
40GB Harddisk
Combo DVD - CDRW drive
Wired 10/100
64MB DDR AGP 8x shared
15" TFT scherm
Sound onboard TV-Out
2xUSB 2.0
Windows XP Home NL/FR/UK
2 jaar 'Pick-Up and Return' garantie

Acer specs
INTEL Celeron 2.6GHz
256MB DDR
30GB Harddisk
Combo DVD-CDRW drive
Wired Lan 10/100
Intel DVMT shared memory video 64MB DDR
15" TFT scherm
Sound onboard
FIR-poort 3xUSB 2.0
Windows XP Home NL/FR/UK
1 jaar Acer garantie

Zover ik kan zien is het verschil tussen die 2 dat de acer een betere processor en een USB en firewire poort extra heeft maar die heeft dan weer 10 GB HD ruimte minder. Wat vinden jullie ervan, de prijzen zijn voor beide 889 €
Als je allebei toch voor dezelfde prijs kan krijgen, zou ik in dit geval voor de Toshiba gaan. Die 100 Mhz verschil in processorsnelheid zul je in het dagelijks gebruik niet merken, je hebt dan veel meer plezier van 10 GB extra hardeschijfruimte en een TV-out :) . Bovendien heeft de Toshiba 2 jaar garantie, en da's ook een niet te onderschatten voordeel in het geval van een laptop.

• netblade
GTA VC weigert hier te draaien, mikt m terug naar windows 16 kleurtjes. Lijkt mij op driver prob.
/n00b mode
Zal ik eens nieuwe drivers gaan proberen? :+)

• Jacco Swart
netblade schreef op 13 april 2004 @ 23:38:
GTA VC weigert hier te draaien, mikt m terug naar windows 16 kleurtjes. Lijkt mij op driver prob.
/n00b mode
Zal ik eens nieuwe drivers gaan proberen? :+)
Nope dit is dus wat ik een paar post hiervoor aanhaalde. Het onboard soundchipsetje zorgt voor problemen. Wanneer je dxdiag opstart en vervolgens de sound test doet zal de melding verschijnen dat de chip geen hardware matige ondersteuning biedt voor DirectX. In de tekst file bij GTA (Readme.txt dacht ik) staat dat er problemen zijn met onboard sound chipset. Hun oplossing zet in het instellingen menu het geluid op software matig. Dit resulteerd echt in precies dezelfde fout. Mocht je nog achter een oplossing komen, ik hoor het graag :)

• netblade
Jacco Swart schreef op 14 april 2004 @ 08:25:
[...]

Nope dit is dus wat ik een paar post hiervoor aanhaalde. Het onboard soundchipsetje zorgt voor problemen. Wanneer je dxdiag opstart en vervolgens de sound test doet zal de melding verschijnen dat de chip geen hardware matige ondersteuning biedt voor DirectX. In de tekst file bij GTA (Readme.txt dacht ik) staat dat er problemen zijn met onboard sound chipset. Hun oplossing zet in het instellingen menu het geluid op software matig. Dit resulteerd echt in precies dezelfde fout. Mocht je nog achter een oplossing komen, ik hoor het graag :)
Maar hierboven was er 1 die kon wel spelen in vice city :S Das gaar. En volgens de intel lijst moet het geen probleem zijn
http://www.intel.com/support/graphics/gaming/82852.htm

Iemand een oplossing (heb een schone instalatie!)

Trouwens kan het zijn dat mijn schijf gaar is?
Als mijn schijf namelijk idle is hoor ik hem een soort van zachtjes tikken. Maar zodra die weer volledig gebruikt wordt hoor ik er niks meer van

[ Voor 10% gewijzigd door netblade op 14-04-2004 22:59 ]

• Jacco Swart
netblade schreef op 14 april 2004 @ 16:31:
[...]

Maar hierboven was er 1 die kon wel spelen in vice city :S Das gaar. En volgens de intel lijst moet het geen probleem zijn
http://www.intel.com/support/graphics/gaming/82852.htm

Iemand een oplossing (heb een schone instalatie!)

Trouwens kan het zijn dat mijn schijf gaar is?
Als mijn schijf namelijk idle is hoor ik hem een soort van zachtjes tikken. Maar zodra die weer volledig gebruikt wordt hoor ik er niks meer van
Euhmmm waar jij heen verwijst is de intelsite voor de grafische kaart, daar is niks mis mee. Het probleem ligt bij de sound chip en die is niet van Intel.

support site van acer
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_240.html
Cirrus audio driver 6.13.10.6107 <-- dat is boosdoener

[ Voor 10% gewijzigd door Jacco Swart op 15-04-2004 08:25 ]

• netblade
Jacco Swart schreef op 15 april 2004 @ 08:22:
[...]

Euhmmm waar jij heen verwijst is de intelsite voor de grafische kaart, daar is niks mis mee. Het probleem ligt bij de sound chip en die is niet van Intel.

support site van acer
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_240.html
Cirrus audio driver 6.13.10.6107 <-- dat is boosdoener
Zodadelijk ben ik thuis dan ga ik eventjes naar de geluidsinstellingen kijken :)

Heb eindelijk wel mijn wlan goed draaien (kaartje) Ofwel kan er nu gewoon inzitten tijdens het starten :)

Verwijderd

netblade schreef op 04 april 2004 @ 11:05:
[...]

Hij is exact het zelfde ja, hoelang is jou uptime op 1 bat?
mijn is max 3 uur geweest. Maarja word vreet ook niks :P
Jongens jongens, wat een reactiesnelheid weer van mijn kant!

Maar goed, mijn maximum uptime, continu aan het werk in notepad en internet-explorer (beetje webdesign) was tot nog toe 4u20 minuten. Let wel dit zonder veel in de achtergrond draaiend te hebben en met de brightness van het scherm op *hoofdpijn*-stand. (donker dus :P )
Maar iets realistischer op dit moment met een Oracle database draaiend (ja op een laptop, ik weet het |:( ), Coldfusion server, Dreamweaver en Visual Studio.NET en dan nog een hoop huis-tuin-en-keuken programma's en het scherm op een aangenaam werkende brightness kom ik toch nog steeds aan minimum 2 uur.

• netblade
Over GTA VC, deze werkt hier prima na instalatie van de laatste GFX Drivers, hij draait echt prima hierzo.

@ugo

4:20 W00T das gewoon ziek lang ;)

Daar moet ik moeite voor doen :P

Ckr geen externe dingen aangesloten zoals een usb muis of een wlan kaartje?

• Jacco Swart
netblade schreef op 16 april 2004 @ 11:17:
Over GTA VC, deze werkt hier prima na instalatie van de laatste GFX Drivers, hij draait echt prima hierzo.

@ugo

4:20 W00T das gewoon ziek lang ;)

Daar moet ik moeite voor doen :P

Ckr geen externe dingen aangesloten zoals een usb muis of een wlan kaartje?
Dus je heb nieuwe drivers van de video kaart geinstalled en de nieuwe drivers van de sound card en dan werkt het? Ga het morgen eens proberen.

Update: Drivers sound en GFX geupdate en het werkt als een zonnetje! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jacco Swart op 16-04-2004 19:49 ]

• netblade
Jacco Swart schreef op 16 april 2004 @ 12:36:
[...]

Dus je heb nieuwe drivers van de video kaart geinstalled en de nieuwe drivers van de sound card en dan werkt het? Ga het morgen eens proberen.

Update: Drivers sound en GFX geupdate en het werkt als een zonnetje! :)
Nice! :)

Generals draait hier ook prima!

• Jacco Swart
Mmmmm

toch nog een vraagje, heeft iemand bij zijn battery staan

x:xx time remaining? Wil ik eigenlijk wel hebben maar hij geeft alleen het aantal procenten weer.......

• netblade
Jacco Swart schreef op 03 mei 2004 @ 11:12:
Mmmmm

toch nog een vraagje, heeft iemand bij zijn battery staan

x:xx time remaining? Wil ik eigenlijk wel hebben maar hij geeft alleen het aantal procenten weer.......
nee dat ligt aan de batterij, toshiba heeft dat bijvoorbeeld wel, alleen klopt er nooit iets van omdat zodra je iets gaat doen de batterij alweer 50% minder lang meegaat

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Weet iemand hoe het zit met dat shared videogeheugen, er staat bij de vga kaart dat die 64 mb is.Er zit 256 mb intern in en ik hou er nog 240 over dus hij gebruikt maar 16 mb, zo staat het ook in de bios maar daar kan ik het niet veranderen :?
Hoe moet ik het omzetten naar 32 mb ?

searisk

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of deze laptop veel lawaai maakt, bijvoorbeeld door een luidruchtige fan of de harde schijf? En zo ja, wanneer gebeurt dit: enkel tijdens spellen of andere zware belasting van het systeem of ook tijdens gewoon office/internet gebruik?

Verwijderd

Ik heb sinds een week ook de acer TM244LCe. Ik zit alleen met een probleem. Heel af en toe word het beeld wit met verticale strepen en gaat het helemaal trillen. Dit duurt meestal 5 tot 10 seconden. Heeft iemand anders hier ook last van of last van gehad.
Verder ben ik erg tevreden met deze laptop. Zelf heb ik wel het geheugen uit laten breiden naar 512Mb. Nu kan ik met gemak de nieuwe spellen draaien. Wel word die als je spellen aan het spelen bent een beetje warm maar verder draaien de spellen erg goed op.
Pagina: 1