Toon posts:

FOP38

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn GlobalWIN FOP38 binnen. Ik heb um eerst aangesloten en de standaard koelprut die erop zit erop gelaten. Mijn Thunderbird 800@1000 werd toen 45 graden bij 100% belasting.

Nu dacht ik slim te zijn door deze troep eraf te halen en er echte koelpasta tussen te smeren. Maar nu is de temperatuur van de CPU drastisch gestegen naar 53 graden :(. Nog meer dan met mijn Coolermaster koeler.

Waarschijnlijk heb ik de koelpasta er te dik opgesmeerd. Hoe dik moet de koelpasta er eigenlijk op?

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

heeeeeeel dun... en het is net als klokken...beetje prutsen en proberen tot ie goed draait

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik die koelprut op de core van processor smeren of ook nog over de hele onderkant van de koeler?

Verwijderd

Hij Moet contact maken.. Sommige mensen denken dan dat je er een hele zaui op moet kwakken. Dat is dus niet de bedoeling dan werkt het averechts. Gewoon lichtjes insmeren. Niet te veel.

Verwijderd

de koelpasta is de contact maker tussen de core en de koeler. dit zorgt voor optimale koeler: dus dun laagje, alleen maaar om ervoor te zorgen dat die proc en die koeler optimaal 'contact' maken
engage! :Y)

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 20:27
check eerst op je de heatsink + fan precies zo hebt aangesloten zoals aangegeven. Had ik ook met m'n alpha, er verkeerd op gedaan, temp is nu 15 graden minder dan eerst (nu 29!). Je kan wel zien op de heatsink waar een stukje (vierkante) uitgedrukt koepasta is. de afdruk van de core, daar moet je het gewoon opsmeren, en ook op je core. Doe het niet met een pinpas ofzo, lukt niet (daardoor heb ik m';n artic silver verneukt :(. Gewoon met de vingers en heel dun op. Je moet op de core nog lichtjes kunnen lezen wat er staat
succes

Verwijderd

Wat leuk! Ik heb mijn FOP38 ook donderdag bevestigd (Narwal leverde zeker? ;))

Een erg goede manier om de koelpasta aan te brengen is te zorgen dat core en heatsink erg schoon zijn. Vervolgens een héél klein beetje pasta op de sink te doen en zo dun mogelijk uit te smeren met de zijkant van een (schone!) creditacard oid (bieb-pas; die gebruik je toch nooit). Iemand anders suggereerde een nieuw scheermesje.

Het is de bedoeling dat je de ribbels in het metaal van de heatsink opvult,zodat er geen lucht tussen core en sink zit. Lucht is een zeer slechte warmtegeleider.

Mijn Duron 800@950 zakte van 55 graden met een standaardkoeler naar 35 graden met een FOP38. :D Vervolgens kon ik em zonder problemen opklokken tot 1050MHz :7
De T is nu zo'n 40 graden.

[edit] bericht hierboven; NOOIT] met je (vette) vingers! :o Vet is ook een slechte warmtegeleider. Je kan idd besluiten om de core ook (superdun) in te smeren)
Als je de creditcardmethode niet vertrouwd, dan raadt ik je aan om een nieuw scheermesje te gebruiken.

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Inderdaad nooit met je vingers d'r opsmeren!!! Lame advies van een tweaker zeg! :(
Ik heb ook nog met zeer fijn watervast schuurpapier m'n heatsink van de fop38 gepolijst, toen heel heel lichtjes de core ingesmeerd met arctic silver met een spateltje wat er bij zat.
Waarschijnlijk was dat spateltje voor het arctic silver adhesive wat ik ook gekocht had, maar het kon ook mooi dienst doen voor arctic silver compound :)
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Toen ik eens met mijn handen in aanraking kwam met die koelprut, begonnen mijn handen helemaal te jeuken :(

klotespul

Maar smeer het er idd zo dun mogelijk op...

Verwijderd

kijk onder plaatjes dan coolers http://www.geocities.com/tweaker219/
Pagina: 1