Toon posts:

HD gaat niet in 1x aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem al best lang maar was altijd te lui om te kijken waar het aan lag. Maar ik vind ut nu wel een beetje genoeg geweest. Altijd als ik me een tijdje uit is geweest en ik hem dan anzet blijft me HD uit. Als ik hem dan weer uit/aan zet dan doet die het wel (soms ook niet dan moet ik het nog een keer doen)

Resetten helpt niet hij moet echt opnieuw power krijgen. Iemand enig id hoe ik dit kan fixen?

Het is een IBM Deskstar 180GXP 120Gb 8Mb IDE maar er hangt een ide-->sata controller aan van Abit die bij me moederbord zat.

Tnx

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
IK denk dat er ergens je molex aansluiting niet goed is.

Want een schijf moet gewoon aan gaan ook al hang je hem niet aan de ide kabel.

Dus als je er simpel stroom op zet dan hoort hij al aan te gaan. (dan hoor je hem opspinnen)

Ik denk dat je het daar in die hoek moet zoeken.

Garantie???

Zo ja, dan meteen omruilen want als je gezeik krijgt met je hdd kan je dat bijna nooit zelf oplossen.
Als er een maal een fout in zit blijfd dat je dan ook achtervolgen.

Good Luck

Ach ja..........

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Heb je de schijf reeds aan een andere voedingskabel geprobeerd?

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem, maar nu ik een nieuwe Zalman 400W voeding heb lijkt het opgelost. Ik had eerst een noname 300w voeding waar 3 schijven plus een Athlon XP en GF3 op draaide.

Ik vraag me af of dit hierdoor kan komen, want als de voeding niet genoeg power levert, dan doet de hele pc toch gewoon nix? en niet alleen 1 HD.

maar zoals ik zeg, sinds ik me nieuwe voeding (en nieuwe cpu en ATI 9800 enzo) heb ik het probleem niet meer.

Edit:
G F0rce 1 schreef op 26 februari 2004 @ 11:41:
Heb je de schijf reeds aan een andere voedingskabel geprobeerd?
Dit kan natuurlijk ook de rede zijn, andere voeding, is andere voedingsKABEL :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 11:45 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anders probeer je de HDD/IDE detect delay wat hoger te instellen, voorzover beschikbaar in de BIOS uiteraard ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb um idd al aan een ander molex stekkertje geprobeerd maar helpt niet. Lijkt wel of me voeding niet genoeg power geeft bij opstarten want als die aangaat gaat dat ook niet in 1x maar zoem zoem zoeeeeeeeeeeeem zoiets :P

Marjah is een chieftec 360watt lijkt me wel voldoende voor mijn barrel.

En dat IDE detect delay gaat niet werken want hij word pas gedetect bij sata detecte.

Verwijderd

Dan heb je nog 2 keuzes...

Of je probeert een andere voeding of je verhaalt hem op je garantie. Dus omruilen voor een nieuwe.

Verwijderd

Ik heb het probleem ook gehad met een 120GXP 2 MB 80 GB. De eerste keer spinde deze schijf nooit op maar werd pas na een restart herkend. Bij mij is het allemaal verholpen met een nieuw moederbord.
Pagina: 1