Probleem:
Windows XP moet eenmalig een startupscript uitvoeren, dit startupscript moet d.m.v. een programma aan de werkplek gehangen worden.
Zelf al gevonden maar niet de oplossing :
- RunOnce
- Run
- Policies
Aangezien het script moet draaien voordat een gebruiker is ingelogged is de runonce niet bruikbaar. Vroeger had je in 9X de mogelijkheid om RunServiceOnce te gebruiken, maar dit werkt in XP niet meer.
--------------
Waar heb ik het voor nodig :
Na de Installatie van XP moet het installatiescript een startupscript klaar zetten.
Reboot
Startupscript zet een aantal reg.keys goed voor autologon
Novell ZEN client wordt geïnstalleerd (Er mag niet ingelogged worden, omdat dit het installatieproces verstoord)
Reboot
Er wordt automatisch ingelogged.
Machine meld zich aan in her domein en maakt daar een computer account aan.
Reboot
PC is klaar voor gebruik.
-----------------------------
Windows XP moet eenmalig een startupscript uitvoeren, dit startupscript moet d.m.v. een programma aan de werkplek gehangen worden.
Zelf al gevonden maar niet de oplossing :
- RunOnce
- Run
- Policies
Aangezien het script moet draaien voordat een gebruiker is ingelogged is de runonce niet bruikbaar. Vroeger had je in 9X de mogelijkheid om RunServiceOnce te gebruiken, maar dit werkt in XP niet meer.
--------------
Waar heb ik het voor nodig :
Na de Installatie van XP moet het installatiescript een startupscript klaar zetten.
Reboot
Startupscript zet een aantal reg.keys goed voor autologon
Novell ZEN client wordt geïnstalleerd (Er mag niet ingelogged worden, omdat dit het installatieproces verstoord)
Reboot
Er wordt automatisch ingelogged.
Machine meld zich aan in her domein en maakt daar een computer account aan.
Reboot
PC is klaar voor gebruik.
-----------------------------
offtopic:
Ik heb het hier over Novell en over Domeinen, ik weet wat het verschil is tussen beiden. De werkplek waar ik mee bezig ben te bouwen maakt gebruik van Novell en een W2k domein.
Ik heb het hier over Novell en over Domeinen, ik weet wat het verschil is tussen beiden. De werkplek waar ik mee bezig ben te bouwen maakt gebruik van Novell en een W2k domein.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.