Toon posts:

[WIRELESS] linksys problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn internet verbinding, deze is gedeeld door een wireless router van het merk linksys.
De opstelling is nu dus: het internet komt binnen op mijn modem, deze functioneerd ook als dhcp server, het signaal komt dan binnen in de wireless router, vanaf daar gaat het naar de pc's.

Bij een windows XP laptop was dit allemaal geen probleem, het instellen was een eitje en al snel werkte alles. De buren wilden echter meegenieten van de internetverbinding, ze hebben dus ook eenzelfde pcicia kaartje aangeschaft.
Het probleem hier is echter dat dit een windows 98 laptop is, het signaal is zwak, maar dat is te begrijpen. De verbinding is er dus, maar hij krijgt geen ip adres toegekent.

Het ipadres wat dan verschijnt is 169.nogwat, en dus niet toegekent door een DHCP server.

Wat voor settings zie ik over het hoofd ???

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:32

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Zet DHCP op je modem uit, en laar de linksys het doen... dan zou het moeten werken...
Zo niet, dan geef je je buuv en vast ip adres..

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik al geprobeerd, dit werkte niet goed, moet er dan nog wat worden ingesteld op het modem om het wireless router te laten werken ???

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

heb je soms mac filtering aanstaan?
ALs dat aanstaat en hij kent het mac adres van de buren niet dan kan het kloppen dat hij geen ip adres krijgt of heb je ook nog WEB encryptie aanstaan?

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!