[Ervaringen]MSI Mega 180 Mini-PC

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 22:12
Hallo ik ben op zoek naar mede tweakers die ervaring hebben met de MSI MEGA 180 Mini-PC. Ik ben van plan om zo'n gevalletje aan te schaffen maar zit nog met een paar vragen

• Kan ik mijn huidige DVD brander LG 4040b(wit) inbouwen? Zoja kan dat dan achter het klepje wat helemaal bovenin zit?

• Is ie net zo stil als een Antec Sonata? Dan er van uitgaande dat het er een standaard Intel/Amd Koeler op de processor zit. En uitgerust is met een Ati Radeon 9800

• En wat houdt TV-Tuner Function(optional) in. Snap wel dat het optioneel is. Maar in wat voor vorm :? Meerprijs, TV-Kaart (van MSI zelf?) e.d.

Verder ben ik op zoek naar meningen, en de ttegengekomen problemen en + en - punten.

Artikelen:
Tom's Hardware
T.Net
MSI

[ Voor 31% gewijzigd door Appie Heijn op 26-02-2004 10:52 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:24

Nyana

Who?!

Ik heb zelf de eerste Mega PC en daar heb ik de Nec ND 1300A in zitten, dus denk dat die van jou ook wel past. Het eject knopje aan de voorkant werkt niet met alle branders.

De geluids opbrengst is ook laag. Ik heb er wel een extra fan ingebouwd voor betere airflow. Die heb ik op een potmeter gezet zodat ik het toerental kan regelen. De hele kast is nu veel koeler.

De tv kaart is inderdaad optioneel en zit er niet standaard bij. MSI levert zelf een kaart maar je kan er ook een andere in doen natuurlijk.

:) + Klein, Mooi, Stil

;( - Weinig uitbreidings mogelijkheden, wordt best warm (vandaar extra fan)

Verder vind ik het een mooi apparaatje. Ben er zeer tevreden mee :+

is dus wel de eerste Mega PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Skype schreef op 02 maart 2004 @ 21:56:
Ik heb zelf de eerste Mega PC en daar heb ik de Nec ND 1300A in zitten, dus denk dat die van jou ook wel past. Het eject knopje aan de voorkant werkt niet met alle branders.

De geluids opbrengst is ook laag. Ik heb er wel een extra fan ingebouwd voor betere airflow. Die heb ik op een potmeter gezet zodat ik het toerental kan regelen. De hele kast is nu veel koeler.

De tv kaart is inderdaad optioneel en zit er niet standaard bij. MSI levert zelf een kaart maar je kan er ook een andere in doen natuurlijk.

:) + Klein, Mooi, Stil

;( - Weinig uitbreidings mogelijkheden, wordt best warm (vandaar extra fan)

Verder vind ik het een mooi apparaatje. Ben er zeer tevreden mee :+

is dus wel de eerste Mega PC
toon volledige bericht
TNX, denk idd dat de dvd er wel in past. Maar als dat met het knopje nou niet goed past wattan? :?

TV kaart is ook niet echt nodig, heb toch wel tv op kamer
Ik ga der maar vanuit dat deze dan ook stil is als jouw oude ook stil is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

er is zat ruimte voor dat knopje. Zie foto's op m'n website.

Er zit een FM radio standaard op. Geen TV tuner. MSI heeft speciale TV kaart waar dus alleen TV tuner op zit en welke bedienbaar is met AB van MEGA PC 180.
Je kan ook gewoon een Hauppage of Pinaccle kopen, maar dan heb je 2 radio's, 2 zappers. Niet handig.
Slimme zet van MSI ... jammer dat deze echter niet standaard wordt meegeleverd in de Deluxe versie.

en check deze (beantwoord veel van je vragen): Unofficial MSI MEGA PC 180 FAQ

[ Voor 5% gewijzigd door Rhy op 03-03-2004 12:05 . Reden: bewoording ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik vind ze erg mooi.... Als ik 't geld had, wist ik het wel zeg... :9~ En voor zover ik weet zijn de ervaringen ook erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week de Mega PC 180.
Ben er erugh blij mee.
Loopt als een trein, zeer goede Sound 5.1, Svideo werkt super(zie zelf het bios op mijn TV) Hij is klein en heel erugh mooi
Heb er de Hercules xep 5100 surround set bijgekocht.
http://europe.hercules.com/showpage.php?p=95&b=1&f=1

De afstandsbediening werkt echter nog niet helemaal goed, maar dit blijkt opgelost te worden in een volgende Bios versie.

Ook ben ik nog aan het stoeien met de MSI TV@nywhere televisiekaart(optioneel)

Ik kan en ga IIG mijn sterio-toren en videorecorder buiten zetten.

Ja de CD-Dvd speler zitten mooi achter het MSi frontje wat door de CD-Dvd speler word opengeduwd.
En Ja hij is lekker stil

Grtz,.......Defaulty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 14:44
Ola!

Gisteren heb ik alles uit m'n oude kast overgezet in m'n Mega 180!
Ik had al een MSI nForce2 mobo (K7N2 Delta-L), dus Windows XP vond het allemaal prima dat ik de HD nu in m'n Mega 180 had gezet.
Even opnieuw de muis + keyboard detecteren (allemaal automatisch) en alles werkte weer.

Anyway, nadat ik er ongeveer 10 uur op heb gewerkt (vannacht :O ), heb ik eigenlijk wel een paar vragen voor degene die ook de Mega 180 hebben.

Ten eerste: tot op de dag van vandaag weet ik nogsteeds niet hoe je de cdrom open krijgt als de PC aan staat 8)7 ... WAAR zit dat knopje?!?! Ik krijg hem alleen open door in Explorer op "Eject tray" te klikken, heh. :+
Ik krijg de cdrom echter wel open als de PC in HiFi mode staat, maarja, dan is de PC uit.

Ten tweede: Heeft iemand dat afstandsbediening al aan de gang gekregen in Windows?

Ten derde: er zitten slechts 2 USB uitgangen aan de achterkant... zitten er op het mobo nog wat extra pinnen waar ik bijvoorbeeld zo'n MSI USB bracket aan kan hangen zodat ik 2 extra USB poorten heb? Dan schroef ik die bracket op de plaats van het PCI slot zeg maar...
Bij mijn K7N2 kon dat wel, maar bij deze?

...ohja, last but not least: Er zit een hele rare voeding-stekker aan die ik nog nooit heb gezien. Heb deze netjes weggewerkt langs het frame, want ik heb geen idee waar hij voor is... jullie?

Heheh, het wel wat vragen, maarja, ik heb geen gebruiksaanwijzing ofzow, alleen een quick install guide, waar je eigenlijk niet veel aan hebt.

En defaulty:
MP3 speelt hij gewoon af in HIFI mode (terwijl de PC uit staat)
Grtz, Defaulty
Na 30 minuten proberen ben ik ermee gestopt :D ... ben benieuwd hoe jij dat doet...

Verder ben ik erg tevreden met het design! De voorkant is zo vet afgewerkt! super!

Cia0
MP

[ Voor 14% gewijzigd door MpDay op 20-03-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 11:59:
Ik heb sinds vorige week de Mega PC 180.
Ben er erugh blij mee.
Loopt als een trein, zeer goede Sound 5.1, Svideo werkt super(zie zelf het bios op mijn TV) Hij is klein en heel erugh mooi
Heb er de Hercules xep 5100 surround set bijgekocht.
http://europe.hercules.com/showpage.php?p=95&b=1&f=1

De afstandsbediening werkt echter nog niet helemaal goed, maar dit blijkt opgelost te worden in een volgende Bios versie.

Ook ben ik nog aan het stoeien met de MSI TV@nywhere televisiekaart(optioneel)

Ik kan en ga IIG mijn sterio-toren en videorecorder buiten zetten.

Ja de CD-Dvd speler zitten mooi achter het MSi frontje wat door de CD-Dvd speler word opengeduwd.
En Ja hij is lekker stil

Grtz,.......Defaulty
toon volledige bericht
hoe kom jij aan 5.1 geluid er zitten maar 3 geluids poorten op
9. Mic in
10. Line-in
11. Speaker-out

want hier zit ik nou 5.1 set gekocht en kan hem niet goed aan sluiten

oh ja weet ook iemand mischien hier een oplosing voor het geluid van de dvd speler doet het niet maar het beeld wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/other/slim/6265_back.gif

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kom jij aan 5.1 geluid er zitten maar 3 geluids poorten op
9. Mic in
10. Line-in
11. Speaker-out
Je kan de Mic in en de Line in als uitgang gebruiken.
Staat in de handleiding........
Moet je wel ff aangeven in windows bij eigenschappen voor geluid aanpassen

Succes,

Defaulty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu doet mijn geluid het niet meer zet em vanochtend aan en doet heb zelfs net nog effe windows opnieuw geinstaleert en gij doet niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een trotse bezitter van een mega pc 180.
Nouja trots...? Het begint wel minder te worden.
Buiten dat i qua design er mooi uitziet enzo,
zou dat hele media center deluxe software programma zou mooi zijn als de afstandsbediening ook werkt, en dat je normaal alle tv zenders er mee zou kunnen vinden. Bovendien is de radio ontvangst ook heel slecht. Maar wat ik nog het meest irri vind is dat telkens als ik een dvd afspeel, of tv kijk, of een game speel dat er steeds een ligte hapering in het beeld optreed. Misschien komt het wel door die onboard videokaart. Want Windows heeft alle nodige updates en aan de hoeveelheid shared video geheugen ligt het niet. Nforce drivers en vga drivers ook allemaal geupdated.
Heeft een van jullie hier ook last van?
mijn specs zijn als volgt:

Athlon XP 2500+
80GB 7200rpm Maxtor 8mb
2x 256mb 333mhz ddr Kingston
Lite-on 16x DVD
Windows Xp Home SP1 NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere videokaart in gehangen, en nog steeds het zelfde gezeik.
Hmmz ik denk dat ik de enige ben met dit probleem. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zaterdag dit mooie systeempje aangeschaft samen met de ms 8606 tv kaart van MSI. In het media center van msi kan ik de tvkanalen niet vinden met autoscan (kan dit handmatig????) De software die bijgeleverd werd bij de tvkaart kan wel alle kanalen vinden maar heb nog geen geluid(van intervideo). Ervaringen hiermee?????

msi mega 180
nec 2500a dvd brander
amd xp 2800
2 x 512mb cosair
160 gb harde schijf
msi mega tv kaart (ms 8606)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 14:44
Er zijn meer vragen dan antwoorden op dit topic ben ik bang...

Ik heb sinds deze week een Radeon 9800 Pro erin gehangen, maar als ik m'n pc aanzet, dan gaat de monitor soms niet aan en start het systeem niet op.

als ik dan de stekker eruit haal en daarna opnieuw probeer, dan doet ie het soms wel... voedings probleem?

[ Voor 69% gewijzigd door MpDay op 01-04-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien het artikel van uit de nederlandse CHIP van januari 2004? Daarin (en ook in duitse versie) wordt een "media-pc" opgebouwd op basis van een MSI Mega PC. Alleen maar de tekst is al niet te vinden op het wereldwijde net......
Een archief met CHIP artikelen, dat zou nou handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:24

Nyana

Who?!

MpDay schreef op 01 april 2004 @ 17:20:
Er zijn meer vragen dan antwoorden op dit topic ben ik bang...

Ik heb sinds deze week een Radeon 9800 Pro erin gehangen, maar als ik m'n pc aanzet, dan gaat de monitor soms niet aan en start het systeem niet op.

als ik dan de stekker eruit haal en daarna opnieuw probeer, dan doet ie het soms wel... voedings probleem?
Lijkt me wel je voeding jah. Ik wilde zelf ook een 9800 Pro halen maar met een voeding van 200 watt kom je niet zo ver. Je hebt dan toch wel 300/350 watt nodig om het goed te laten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:23

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 15:38:
Heeft iemand misschien het artikel van uit de nederlandse CHIP van januari 2004? Daarin (en ook in duitse versie) wordt een "media-pc" opgebouwd op basis van een MSI Mega PC. Alleen maar de tekst is al niet te vinden op het wereldwijde net......
Een archief met CHIP artikelen, dat zou nou handig zijn!
Copyrighted.. MAar volgens mij kun je de CHIP nabestellen.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik heb zelf ook een 9800pro erin gehangen, om te kijken of die haperingen misschien eindelijk eens weg waren, maar dat was helaas geen oplossing.
Maar ik had weer geen last van de andere beschreven 9800pro ongemakken.
Ik had ookal de technische dienst van MSI gebeld of hun een oplossing hadden, maar het probleem wat ik beschreef is blijkbaar erg zeldzaam. Ze gaan mijn sys specs nabootsen en kijken of ze hetzelfde gezeik krijgen. Zo niet dan is de conclusie dat ik een rotte appel te pakken heb |:( .
Ik moet trouwens wel zeggen dat MSI Nederland een erg prettige technische dienst heeft. Snel begripvol en behulpzaam!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sorry voor het kicken van een oud topic, maar ik heb een paar vraagjes:

Ik heb nu een shuttle 41g2, dus ik verwacht er qua prestaties niet mee omhoog te gaan. Wat ik wel verwacht is dat het geluid stiller is, en ik dus muziek kan luisteren/films kan kijken via de pc, zonder dat hij "echt" aanstaat.
Moet er overigens nog een aparte cooler op de cpu of is het net zoals bij de shuttle.
Kan er daarnaast gewoon een 9800pro in of de toekomstige x800pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Zit die CD-DVD speler standaard in de Barebone of moet je die er apart bij kopen?

Kan hier nergens iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 23:12
Ik heb sinds kort de MSI mega PC 180 en het werkt allemaal prima, behalve audio via SPDIF. Het enige geluid wat ik eruit krijg is statisch geknetter. Niet goed dus. Ik heb 2 kabels geprobeerd, maar allebei met hetzelfde resultaat.

Moet ik SPDIF ergens inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-08 14:36
Analog/Digital setting?

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
In de Nforce mixer heb ik SPDIF ingeschakeld staan, volume staat aan. Optische rode licht komt uit de uitgang...maar normaal geluid..ho maar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Laatst online: 09:06
Heb ook sinds 4 weken een msi 180 mega pc.
Werkt echt uistekend !
Heb er een geforce fx 5200 in als gfx en een hauppage 500MCE (dual tuner) en past allemaal precies.
Windows xp MCE draait ook prima en nergens problemen mee.
Ook een nec dvd brandertje erin gezet.

Top apparaatje om van een oud systeem die ik nog had liggen wee riets moois te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
netvista schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:05:
In de Nforce mixer heb ik SPDIF ingeschakeld staan, volume staat aan. Optische rode licht komt uit de uitgang...maar normaal geluid..ho maar. :(
Ok, dit probleem is inmiddels opgelost. Het was een of andere dolby setting die ik moest uitschakelen :)

Verder is het gewoon een leuk barebone-tje voor die knaken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er mischien iemand een paar mooe detail shots? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:10:
heeft er mischien iemand een paar mooe detail shots? alvast bedankt!
http://www.google.nl/sear...msi+mega+180+review&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg je die ab er eigenlijk standaard bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
yup
en een tv tuner van msi en 2 boxen van msi
maar als je slim bent vervang je die allemaal (de ab van MS en een win xp MCE compatible tv tuner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Ik heb ook zo'n mega pc. Ik heb alleen geen afstandsbediening. Iemand enig idee hoe ik daar aan kom? Of werkt een universele afstandsbediening ook? Ik heb wel een universele afstandbediening hier liggen, maar weet niet welke codes ik hiervoor moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
die afstandsbediening moet je vragen bij je leverancier.
Als je win xp MCE gebruikt zal ik ook de MCE afstandsbediening kopen die is 100% compatible.
Anders een ATI remote wonder ofzo.

Die MSI afstandsbediening is namelijk niet veel soeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Werkt die MCE afstandsbediening ook op de Hifi set van de mega pc dan? Ik wil de functie van de radio en de cd speler graag behouden (dus ook als de pc uitstaat), maar dit is geen vereiste.

Is MCE aan te bevelen voor dit setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
nee je kan de radio er niet mee bedienen dat kan alleen met die van msi
en ja MCE is zeer aan te bevelen.
Echter is het wel een probleem met hardware.
Ikzelf heb er een hauppage pvr 500 (dual tuner) en een Geforce fx 5200 in zitten.
die zijn allemaal gecertificeerd om met MCE te gebruiken. Ik weet niet dat de onboard vga goed werkt en ook niet als de TV tuner van MSI goed werkt samen met MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ook ik de eigenaar van een MSI Mega 180 pc.

Er zitten de volgende componenten in/bij:
Amd sempron 2600+
Asus Ati Radeon 9550
Hauppage 150 MCE
512 MB DD333 (Kingston)
Windows MCE remote
Logitech Z-5500 speakers (via SPDIF)
Western Digital 80,0 GB U100 7200 RPM

Na enig gedoe het hele setje aan de praat en goed werkend gekregen. Het werkt allemaal prima, echter 1 probleem. De kast wordt ontzettend heet na verloop van tijd. Na een uurtje voelt de case al aardig heet aan. Heeft iemand ideeen/ervaringen met het beter koelen van de case? Voor de processor heb ik al extra koelpasta gekocht. De ati kaart is alleen passief (heatsink?) gekoeld en zit dus geen ventilator op. De videokaart en tv-kaart zitten akelig dicht op elkaar geplaatst. Misschien draagt dat bij aan de hitte (slechte airflow)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-08 18:33
Dat af en toe haperen tijdens een film heb ik ook.... Ik gebruik wel een onboard-video. Ben wel van plan een videokaartje erin te zetten, maar zo te lezen hier is dat niet de oplossing voor het haperen. :|

Lukt het trouwens iemand om het shared video geheugen in de bios op te schroeven? Veranderen in de bios lukt wel, maar als ik daarna bij de videokaart-eigenschappen kijk in windows staat daar altijd maar 32MB. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Hey toevallig ben ik veel dingen aan het lezen over deze barebone.
Opalternate.nl zijn er ook 2 ervaringen gegeven... klopt dit volgens jullie ook wel? (degene die hem al hebben)

Voorlopig denk ik aan de volgende setup:
- Sapphire RX800GTO
- Hauppauge WinTV PVR 350
- Maxtor DiamondMax 10 300GB
- Enermax 455AX (??)
- AMD Athlon64 3000+
- Zalman CNPS 9500
- 2 x 1GB, Kingston (PC2700)
- MCE afstandbediening
- NEC ND4551

Het geheugen en videokaart heeft ermee te maken dat ik er ook op wil gamen. Het is mijn eerste HTPC die ik in elkaar wil gaan zetten, ik zie het in elkaar zetten het zelfde als het inelkaar zetten van een "normale" PC. Alleen vraag ik me af of er wel ruimte is voor de Zalman 9500 cooler of anders wordt het deze.
Een zdnet review heeft wel de volgende foto met een "normale" cooler":

Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.be/images/rev0406/040602_msi2_zd.gif (link)

Ik wil er een zwaardere voeding kwijt, alleen vanwege de video kaart en TV kaart...

Dit stukje uit http://www.itreviews.co.uk/hardware/h586.htm]it reviews:
... As we said before, some thought has to go into the selection of components - a cutting edge Radeon 9800XT with its demands for an extra power input and large fan could feasibly drain the 220W power supply and, crucially, not even squeeze into the box.
...
Maakt me er niet geruster op...
Pagina 5 (beneden) van Tom's hardware review geeft weer wat anders aan!?

Maar kan in de MSI case een "normale" voeding of moet er een speciale HTPC voeding in?

Meer reviews:
http://www.whiningdog.net...0511-MSIMEGA180/index.php
http://zdnet.be/reviews.cfm?id=36770
http://www.itreviews.co.uk/hardware/h586.htm

heb ook een beetje rondgekeken op http://www.minisystems.nl/ naar andere soorten, maar de MSI deluxe spreekt mij het meest aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian. Bedankt voor je overzicht en verwijzingen. Een aantal opmerkingen:

Let er bij het uitzoeken van een nieuwe voeding op dat de voeding niet de standaard afmetingen heeft, maar een stuk kleiner is. Hier is wel ergens iets over te vinden (check het MSI forum). Een athlon 64 processor past niet in deze kast. Je kunt enkel Sempron processoren gebruiken (166 Mhz clocked max.)

Verder denk ik dat met het plaatsen van deze onderdelen je systeem erg heet kan gaan worden. Alles zit erg dicht op elkaar geplaatst in deze kast en die Radeon kaart lijkt me wel een flinke warmtebron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07-2023
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:22:
Sinds kort ben ook ik de eigenaar van een MSI Mega 180 pc.

Er zitten de volgende componenten in/bij:
Amd sempron 2600+
Asus Ati Radeon 9550
Hauppage 150 MCE
512 MB DD333 (Kingston)
Windows MCE remote
Logitech Z-5500 speakers (via SPDIF)
Western Digital 80,0 GB U100 7200 RPM

Na enig gedoe het hele setje aan de praat en goed werkend gekregen. Het werkt allemaal prima, echter 1 probleem. De kast wordt ontzettend heet na verloop van tijd. Na een uurtje voelt de case al aardig heet aan. Heeft iemand ideeen/ervaringen met het beter koelen van de case? Voor de processor heb ik al extra koelpasta gekocht. De ati kaart is alleen passief (heatsink?) gekoeld en zit dus geen ventilator op. De videokaart en tv-kaart zitten akelig dicht op elkaar geplaatst. Misschien draagt dat bij aan de hitte (slechte airflow)?
toon volledige bericht
mijn mega 180 wordt niet echt warm, case temp rond de 30-33, hdd temp 30-33, cpu temp 32-42.

specs: athlon 2400xp, 2 x 512 mb pc2700 @ 133 ipv 166, geen kaart in pci of agp dus dat scheelt vast al een hoop in warmte.

allereerst de bijgeleverde troep pasta op cpu koelblok vervangen door zilver pasta. een extra fan bijgeplaatst aan de agp/pci kant van de kast. deze blaast half langs de intake fan van de cpu koeler en voor de andere helft door het het gaatje tussen de hdd en de cpu koeler. loopt op 7 volt, is dus vrij stil. ook heb ik alle bedrading netjes weggewerkt met tie wraps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
@hans_rdam

Dank je wel voor de pointers. Ik neem inderdaad toch wel een 'hitte risico' met deze setup.
Ik ga zo even in de MSI forums duiken en misschien toch ook verder kijken naar HTPC cases die groter zijn maar die wel een normale formaat voeding aan kan en tegelijk wat meer open ruimte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

Ik heb ook deze pc, met een msi nx6200ax graphics card erin.
Nu moest ik windows opnieuw installeren, want was nog niet opgedeeld in partities en zo,
maar nu is hij na het opstarten supertraag.
en dan bedoel ik niet dat alles met vertraging opstart of zo, nee het is zo traag dat het ongeveer een minuut duurt oom de muis van de linkerkant naar de rechterkant van het beeldscherm te bewegen.
Programma's opstarten lukt niet eens.
Ik heb windows (xp pro) al opnieuw geinstalleerd (dus 2 keer) en dat hielp niet.
Iemand enig idee?

alvast bedankt,

Ivar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

ik heb alles hier zo'n beetje gelezen, maar heb toch nog een vraagje.

Ik heb zo'n Msi Mega 180 liggen, maar zou graag het moederbord veranderen om het te kunnen upgraden en te gebruiken onder Vista als MC of mac osx86

Is dat mogelijk met de aansluitingen en extra's die er op het standaard moederbord zitten: wii, radio,...

Mss een ander moederbord en dan zelf een tv-tuner toevoegen.

De afmetingen van het moederbord zijn trouwens: MSI-6796 (185mm x 260mm)

Heb al heel wat rondgekeken en vind er niet echt een standaard maat voor, is geen microatx ofzo.

Kan iemand mij helpen met goede raad of een idee richting een bepaald moederbord.

(PS: Ik ben er maar geen nieuw topic voor begonnen, dacht dat het hier wel bij kon)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 10:23 ]

Pagina: 1