Toon posts:

vreemd?, start mijn laptop op en ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zet mijn laptop net aan, en wat merk ik , tegelijkertijd start op eens mijn andere desktop pc aan (welke wel beide op 1 netwerk zitten, (ff voor de duidelijkheid, die zette ik dus niet zelf aan)).

Is dit een vreemde speling van het lot of is dit mogelijk is win xp. Het enige wat ik me kanherinneren wat ik gisteren gedaan heb qua instellingen is dat ik in tweakxp heb gezet dat mijn compu meteen moet doorstarten naar windows zonder login, maar dat heeft toch geen effect op mijn andere pc dunkt me.

Verwijderd

sommige mobo's ondersteunen WOL bij elk willekeurig signaal ipv alleen de "magic package".

kan dat het zijn?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien per ongeluk WOL die als trigger diende? Is dit de enige keer dat het gebeurt is of gebeurt het wel vaker? :)

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
vanochtend voor het eerst, en heb ff geen zin om te restraten, ben net aan het werken. Maar wat is "WOL"

Verwijderd

wake on lan: een pc aanzetten door een signaal op de netwerkkaart te zetten :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11

Qwerty-273

Meukposter

Wake On Lan

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
dus het is mogelijk in theorie (praktijk?) om onze 20 pc aan te zetten door 1 enkele pc aan te zetten . COOL . Moet dit dan een "master" compu zijn welke het start signaal geeft of kan je dan elke willekeurige pc annzetten, en het hele zwikkie gaat aan?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Wake on lan, er word een pakketje naar de andere pc gestuurd, en die springt dan aan. Maar volgens mij zou dat via software moeten, en niet als jij je laptop aanzet. Maargoed, je kan het proberen.

2.1 What is it?
The ability to switch on remote computers through special network packets. This only works with network cards and motherboards that are Wake on LAN compliant.

2.2 How does it work?
WOL is based on the following principle:

When the PC shuts down, the NIC still gets power, and keeps listening on the network for a 'magic' packet to arrive. This packet must contain a certain byte-sequence, but can be encapsulated in any kind of packet (IPX, IP, anything). Take a look at the code for the magic sequence.

This program uses UDP for sending the packet. The complete UDP packet, sent over an ethernet interface, looks something like this:

[ethernet header][IP header][UDP header][Magic sequence][CRCS]

The only goal of the script is to send this packet over the network. It expects no returning data, since the NIC only listens, and does not reply anything.

bron

Maar volgens mij gaat dat met software... en niet met een poweron.

[ Voor 75% gewijzigd door Icey op 26-02-2004 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb even gezocht, maar kon zo gauw niks vinden hoe ik het weer WOL disable. Lees soms dat ik het in BIOS uitkan zetten, maar heb daar nooit iets in veranderd, dus waar doe ik dat. (bij miijn modem settings, maar daar heb ik ooit nooit wat aangepast)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is geen probleem met Windows

Windows Operated Systems >> Overige Hardware
Pagina: 1