Toon posts:

Minimum systeemeisen DVD-brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag:

Zou het kunnen om een dvd-brander op een pentium3 te zetten.
ZOnder dat het hele systeem verder overbelast raakt etc.

tis gewoon een standaard p3 celeron processor 533 mhz (ofzo).....
*standaard packard bell ding*

Wat denken jullie?!?!?! _/-\o_

Thnx

Verwijderd

Volgens mij moet branden wel kunnen, echter als je backups wil maken kan dat erg lang gaan duren, vanwege het comprimeren etc wat met deze processor veel tijd gaat kosten...

Verwijderd

Ik heb een P3 500(katmai), dus geen celeron, daar werkt mijn nec1300a perfect op. Rippen en compressen van een dvd(dvd9 met 8 gieg aan data) duurt tussen de 2,5 en 3 uur op zijn max. Dus met de celeron moet dit ook werken zij het wat trager... :)

Verwijderd

Dit moet geen probleem zijn alleen zou k wel uit kijken met 1-op-1 branden of on the fly. zet duzz eerst even een image op je schijf dan weet je zeker dat het goed gaat.

Verwijderd

Waarom niet?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overige Hardware > Opslagmedia & I/O Controllers B)

De CPU snelheid is niet zozeer belangrijk, de snelheid van de I/O controller des te meer. Zet de DVD brander op minimaal een ATA33 controller. Een 8x DVD brander gaat niet harder dan 11,08MB/s. Ruim zat dus :)

Maar de CPU snelheid is wel belangijk wanneer je op diezelfde PC DiVX/MPEG/etc wil (de)coderen, hoe langzamer de CPU, hoe langer het duurt (kan tot in úren lopen!). Zoek eens met de GoT-search op pak-em-beet "minimum systeemeisen divx" enzo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 26-02-2004 13:22 ]

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 10:21:
Ik heb een P3 500(katmai), dus geen celeron, daar werkt mijn nec1300a perfect op. Rippen en compressen van een dvd(dvd9 met 8 gieg aan data) duurt tussen de 2,5 en 3 uur op zijn max. Dus met de celeron moet dit ook werken zij het wat trager... :)
Zo scheelt dat even, ik doe het in rond een half uur/3 kwartier met DVDshrink en deep analyse :P maar ja genoeg gepatst ;)

Ontopic:
Wat van belang is is zeker de snelheid van je harddisk, die moet de snelheid van datatoevoer naar de brander constant zien te houden, het is een vrij oud systeem zie ik dus ik zou als ik jou was even de harddisk benchmarken met ATTO of HDtach en kijken wat deze HD er maximaal doorheen kan persen ;)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Lennieboy83 schreef op 26 februari 2004 @ 13:47:
Zo scheelt dat even, ik doe het in rond een half uur/3 kwartier met DVDshrink en deep analyse :P maar ja genoeg gepatst ;)
Mijn 2.53 Ghz P4 doet het ook binnen het half uur. Met Pirates of the Caribean was ie binnen 20 minuten klaar zelfs....

Als je met een P3/Celeron 500 Mhz moet gaan encoden, dan kan het wel eens een halve dag duren inderdaad :) Een VCD kan ik binnen een half uur encoden, maar een DVD encoden doet ie toch zeker ruim anderhalf tot twee uur, en ik gok nog wel iets langer als het een beetje kwaliteitsfilm is.

Ik wil eigenlijk niet eens WETEN hoe lang zoiets duurt op een 500 Mhz machine. Als je kant-en-klaar gedownloade DVD's brandt, dan moet het allemaal niet zo'n probleem zijn. Gewoon niets anders doen met die PC op dat moment ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1