[Video] Opnemen op meerdere videorecorders via pc

Pagina: 1
Acties:

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heeft iemand enig idee hoe en zo ja hoe het mogelijk is om op 1 PC een film af te spelen en deze dan op 25 videorecorders tegelijk op te nemen?

Ik vermoed dat er dan sprake zou zijn van 1 PC, een TV out (of speciale kaart?) en dan vervolgens naar een splitter?

Helemaal ideaal zou het zijn als ik meerdere films kon afspelen en dan zelf kon kiezen naar welke videorecorder het beeld gestuurd kon worden, zodat ik 2 films tegelijk kan dubben.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
wat je nodig hebt is een video-distributie versterker (uit het engels).

Je hebt er ook die met meerdere inputs kunnen werken en die je dan via een matrix kan besturen over welke uitgangen het signaal moet lopen. zo kun je dus twee tegelijk dupliceren.

Je hebt meerdere smaken, scart-verdelers (met versterking dus), s-video, component etc. etc. Een goede versterker heeft ook TBC (Time Base Correction).

overigens, laten doen is ook een optie en al snel goedkoper.

Voor de pc voldoet een goede tv-out kaart maar als je echt gaaf beeld wilt, dan kun je beter een actieve vga-video converter nemen. duur!.

ook nog een optie is om een dvd speler met divx/dvd etc. ondersteuning te nemen als bron.

maar even zoeken in google op 'video distribution amp' kan geen kwaad.

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BuG2FiX schreef op 26 februari 2004 @ 10:37:
overigens, laten doen is ook een optie en al snel goedkoper.

Voor de pc voldoet een goede tv-out kaart maar als je echt gaaf beeld wilt, dan kun je beter een actieve vga-video converter nemen. duur!.

maar even zoeken in google op 'video distribution amp' kan geen kwaad.
Het probleem is dan dat:

1. Vanaf pancake draaien levert altijd minimaal 17 stuks op.
2. Laten dupliceren gaat vanaf 30 stuks.

Dat zijn te grote aantallen voor de prijs die ik wil. Prijzen dalen immers pas bij hoge afname en video is toch een aflopende zaak.

Bedankt, ik ga even Googl'n :)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
met een beetje mazzel kun je ook tweedehands een versterker op de kop tikken, vooral de analoge worden overal eruit geknikkerd en zijn zeker genoeg voor wat jij wilt doen. vaak kun je ook zonder veel problemen iedere uitgang nog eenmaal opsplitsen (met een kabel dus). echt veel verlies krijg je dan nog niet.

succes!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Waarom moet het op video, bijna iedereen heeft tegenwoordig toch al DVD?

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 23:59
En anders VCD of SVCD kan ook op iedere standalone dvd speler :?
Pagina: 1