SuSE 9.0 installeren via het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een pc thuis staan waar SuSE 9.0 om moet komen te staan, maar er zit geen cd-rom speler in.
Is het mogelijk om een installatie via het netwerk te doen?

Thanx

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit is inderdaad mogelijk, in de installatiemanual staat hoe een bootfloppy te maken waarmee je via FTP of NFS een remote-mounted CD kan benaderen voor installatie.

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Volgens mij zou je best google kunnen gebruiken .... eerste hit misschien als je zoekt op suse net install ?

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op 26 februari 2004 @ 09:39:
Dit is inderdaad mogelijk, in de installatiemanual staat hoe een bootfloppy te maken waarmee je via FTP of NFS een remote-mounted CD kan benaderen voor installatie.
bedankt,

bootflop disk staan toch in de images map?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 09:40:
[...]

bedankt,

Ik geloof van wel ja, maar dat staat ook in de manual.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 09:40:
[...]

bedankt,

Over het algemeen wel ja :)

Verwijderd

Topicstarter
InZane schreef op 26 februari 2004 @ 09:41:
[...]

Over het algemeen wel ja :)
oke bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de hele map gekopieerd naar de hardeschijf, en was daar op zoek naar bootdisks.

ik kan geen map met images vinden.

ik heb die suse van een ftp server gedownload; ftp://ftp.fsn/hu/pub/linux/distributions/suse/suse/i386/9.0/
dat is het adres van die server.

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baziel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01-2023
het is mij gelukt door het volgende te doen:

in
ftp://ftp.eu.uu.net/pub/linux/suse/i386/current/boot
vind je een boot.iso.
dat ram je op een cd.
je boot via cd op op je te susen machine, kiest standaard, lukt niet dus krijg je manual, kiest als extra module netwerksupport, je nic kaartje uit de lijst kiezen, tcp/ip configuratie dingetjes doen,
dan moet je het ip adres van de ftpserver invoeren, in dit geval dus 195.129.111.9 en dan het pad
in de meeste gevallen
/pub/linux/suse/i386/current
dan gaat ie een ramdisk maken, en jij kan +- 3 uur koffie drinken met hier en daar een yesje of een fdiskje.

veel plezier!

Baziel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baziel schreef op 27 februari 2004 @ 07:46:
het is mij gelukt door het volgende te doen:

in
ftp://ftp.eu.uu.net/pub/linux/suse/i386/current/boot
vind je een boot.iso.
dat ram je op een cd.
je boot via cd op op je te susen machine, kiest standaard, lukt niet dus krijg je manual, kiest als extra module netwerksupport, je nic kaartje uit de lijst kiezen, tcp/ip configuratie dingetjes doen,
dan moet je het ip adres van de ftpserver invoeren, in dit geval dus 195.129.111.9 en dan het pad
in de meeste gevallen
/pub/linux/suse/i386/current
dan gaat ie een ramdisk maken, en jij kan +- 3 uur koffie drinken met hier en daar een yesje of een fdiskje.

veel plezier!
Bijna goed, je was vergeten dat hij had gezegd dat ie geen cd-rom speler in die bak had zitten, dus moet dus echt op een flopske komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan pak je toch uit dezelfde directory de bootdisk en de modules images? (hint: 1440 kbyte groot, ring a bell?)

Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Er staan zelfs nog README bestanden op die FTP-site, heb je die al gelezen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baziel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01-2023
hmm. stom. dat hele lezen ook altijd.
ik heb ff geprobeerd wat er gebeurt als je de bootcd op een usb key dumpt, maar daar wil die bij mij niet van opstarten.

is niet de makkelijkste oplossing ff ergens een cdspeler vandaan te halen? als goudvissie belooft 'm niet mee te nemen in z'n kom mag ie er van mij wel een lenen voor een paar dagen (020)

Baziel

Pagina: 1