De zinloze kicks van de laatste tijd...

Pagina: 1
Acties:

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30
Ligt het aan mij, of worden de laatste tijd vrij veel topics omhooggekickt, niet met een vraag of vergelijkbaar probleem, maar met een of andere oplossing waar een TS die zijn probleem al lang heeft opgelost echt niet meer op zit te wachten?

Weet iemand hoe zoiets kan? Die topics staan echt niet meer in de Active Topics-lijst en zijn ook in een topiclist niet meer terug te vinden.

Kortom: iemand bedenkt zelf "Kom, laat ik eens iemand gaan helpen, want ik weet een oplossing voor een probleem. Kijken of ik een topic met dat probleem kan vinden?"

Zie deze: Verwijderd in "Moederbord start op, PC niet"

Deze is zelfs nog behulpzaam: waarschijnlijk is dit ook gewoon echt het probleem, maar omdat TS al 5 maanden niks er over gepost heeft zal 'ie zelf toch wel iets gevonden hebben?

Meestal zijn ze veel erger... dan post iemand na een jaar een oplossing die in een van de eerste posts al gegeven is.

Dat je een topic omhoogschopt omdat je zelf een vergelijkbaar probleem hebt en hoopt er nog wat aandacht voor te krijgen, dat kan ik prima begrijpen. Maar een topic kicken omdat je zelf een of andere oplossing hebt voor een heel oud probleem, dat vind ik vreemd.

Iemand een idee?

* dreamscape probeert heus niet de wannabe-mod uit te hangen maar alleen de geest van de GoT-bezoeker te doorgronden :)

Punctuality is the politeness of kings

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Stap1: men gebruikt http://gathering.tweakers.net/forum/find
Stap2: men ziet een topic waar de topicstarter een prob heeft, en topic is open
Stap3: men reageert met oplossing, zonder naar de reply's / datum te kijken

Bingo, loze kicks. Terwijl tegenwoordig toch wat maatregelen zijn genomen zoals uitroeptekens @ quote bij oude topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/oldquote.gif dus), en een verborgen quickreply bij topics ouder dan 2 weken.

[ Voor 11% gewijzigd door Remy op 26-02-2004 09:28 ]

LinkedIn
Instagram

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Misschien een bevestiging vragen voordat iemand op reply kan drukken?

Bijvoorbeeld een stom javascript confim boxje. Vrij simpel te implementeren en je weet redelijk zeker dat mensen het gezien hebben...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik heb ook nog een aantal oude topic waarin ik zelf TS ben, maar nog geen oplossing heb.
5 maanden oud wil dus niet zeggen dat er een oplossing door TS zelf is gevonden hoor. ;)
Ik vind dat als je een nuttig antwoord hebt je best mag replyen daarop, ookal kijkt TS er niet meer naar. Als TS er wel naar kijkt en denkt "Heey, daar heb ik iets aan! Nu kan ik eindelijk na 5 maanden mijn probleem toch nog oplossen!" dan is dat alleen maar mooi meegenomen.
Bovenstaande is ook 1 van de redenen waarom ik er een een klein beetje een hekel aan heb dat dat soort topics waarop na 5 maanden nog een reactie komt direct door een modje gesloten wordt. :?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
LuCarD schreef op 26 februari 2004 @ 09:30:
Misschien een bevestiging vragen voordat iemand op reply kan drukken?

Bijvoorbeeld een stom javascript confim boxje. Vrij simpel te implementeren en je weet redelijk zeker dat mensen het gezien hebben...
Je kan wel handjes vast blijven houden.

Users moeten gewoon zelf met wat meer gezond verstand gaan posten.

Op zich heeft jeroen wel een punt, vooropgesteld dat het een nuttig antwoord is. In dat geval wordt namelijk de 'kennisdatabase' beter.

[ Voor 15% gewijzigd door Voutloos op 26-02-2004 09:34 ]

{signature}

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

JeroenM_tbs schreef op 26 februari 2004 @ 09:32:
1 van de redenen waarom ik er een een klein beetje een hekel aan heb dat dat soort topics waarop na 5 maanden nog een reactie komt direct door een modje gesloten wordt. :?
Volgens mij worden bij een hoop 'zinlozekicktopics' de reacties verwijderd ipv meteen op slot te mikken (of wordt na een dag of wat het slotje ervanafgehaald en de reacties verwijderd) :)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30
Daar begint het al: waarom doet iemand dat? Geldingsdrang?
"Oh, ik ben slim, ik weet een oplossing, eens kijken of iemand dat probleem heeft?"
:?
Bingo, loze kicks. Terwijl tegenwoordig toch wat maatregelen zijn genomen zoals uitroeptekens @ quote bij oude topics ([afbeelding] dus), en een verborgen quickreply bij topics ouder dan 2 weken.
Mocht het zo zijn, zoals ik hierboven schrijf, dan houden deze maatregelen ze ook niet tegen....

Punctuality is the politeness of kings

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Jaymz schreef op 26 februari 2004 @ 09:42:
[...]
Volgens mij worden bij een hoop 'zinlozekicktopics' de reacties verwijderd ipv meteen op slot te mikken (of wordt na een dag of wat het slotje ervanafgehaald en de reacties verwijderd) :)
Klopt idd, als er maar 1 post staat, die als 'loze kick' bestempeld kan worden, wordt die post verwijderd. Als er alweer een paar mensen hebben gereageerd met 'ouwe moehh' }:O enzovoort, dan is het verwijderen van 5 a 6 (of meer :X) posts niet echt handig, en vangt het topic wèl een slotje.

LinkedIn
Instagram

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind de maatregelen met de uitroeptekens en verborgen quickreply voldoende. Constateert de TS zoveel nutteloze kicks dan? Vind het wel meevallen, maar ik zit hier natuurlijk niet 24/7 ;)
dreamscape schreef op 26 februari 2004 @ 09:42:
"Oh, ik ben slim, ik weet een oplossing, eens kijken of iemand dat probleem heeft?"
Dat denk ik niet. Vermoedelijk hebben mensen zelf een probleem / interesse in een bepaald onderwerp, en gaan ze zoeken in de search (en dat willen we toch zo graag B)), maar komen compleet andere topics tegen dan wat ze zoeken, en denken een nuttige aanvulling te hebben.

Mjah dat blijkt wel eens niet nuttig te zijn. Maar soms komt uit een niet-nuttige aanvulling ook nog wel een fatsoenlijke discussie is me opgevallen. Dit probleem zal je denk ik toch wel houden, tenzij je idd een popup invoert die opduikt als je op "verstuur bericht" drukt, maar dat gaat mij te ver.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of idd misschien wel waarschijnlijker: men is op zoek naar een antwoord op een eigen probleem en komt tijdens deze zoektocht langs een onopgeloste vraag waar ze het antwoord op weten.

Al komt het inderdaad ook voor dat mensen er echt naar op zoek gaan -> dan kicken ze een paar oude topics omhoog met precies hetzelfde antwoord. (Overigens sluit ik zoiets wel).

In de regel kan ik trouwens een kick met een oplossing helemaal geen probleem vinden, een oplossing zou ik ok zeker niet verwijderen: dan is zo'n topic nuttig geworden voor de search.

Maar als een zo'n topic wordt gekickt en er geen rij totaal overbodige "check de datum" opmerkingen komen (daar is topicreport handiger voor :P ), laat ik zo'n topic gewoon zakken. Als er wel een slotje op komt, verwijder ik zelf in ieder geval meestal die sluitmsg na een maand of zo en open het toppic weer. Dan is het weer weggezakt en komen er geen offtopic reacties meer op de kick :)

en zie voor kicks met vervolgvragen de recente discussies hierover in LA :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bovenstaande is ook 1 van de redenen waarom ik er een een klein beetje een hekel aan heb dat dat soort topics waarop na 5 maanden nog een reactie komt direct door een modje gesloten wordt. :?
Je kan in zo'n geval als topicstarter altijd de moderator mailen - de reden waarom (bv) ik dat soort topics altijd sluit is om te vooorkomen dat mensen vragen gaan aan stellen de topic starter - waar in de praktijk de topicstarter nooit meer iets van zich laat horen.

• Joen
Hmm tsjah, je zou als TS idd natuurlijk ook kunnen mailen voor heropening. ;)
Niet bij stilgestaan.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een topic omhoog kicken met een andere oplossing dan gebruikt is is wel nuttig.

Dan kunnen de mensen die het zelfde probleem hebben maar waarbij oplossing A niet werkt verder kijken in het zelfde topic en oplossing B vinden, die misschien wel werkt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Je moet er ook gewoon sneller bij zijn dan de modjes javascript: alt text voor selectbox? ;)

Maar in bovenstaand topic heb ik toch echt nog even naar de oplossing gekeken. Destijds had ik het anders opgelost, maar dit voegde toch weer wat aan mijn kennis toe. Daarbij hebben mensen die naar dit probleem searchen hier best wat aan.

WMB mag zo'n topic gewoon rustig uit de lijst zakken, ipv een slotje krijgen :)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• Joen
Ik vind dat j_du_pee een goed voorbeeld van mijn bedoeling weergeeft. ;)
Ik pleit ook meer voor het laten zakken van een topic tenzij er echt waardeloze post op komen waar niemand wat aan heeft.

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:28
Als iemand een fatsoenlijke onderbouwing en oplossing van het probleem geeft, dan moet dat kunnen, want anders kun je die search functie wel weghalen in de database.

Iemand heeft een specifiek probleem, zoekt op GOT, ziet 2 dezelfde meldingen staan, maar zonder oplossing, dan is het toch handig, voor een ander, dat degene die het probleem getackeld heeft zijn aanbeveling / oplossing erbij heeft gezet. Scheelt weer een topic te openen....

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Verwijderd

ReemF schreef op 26 februari 2004 @ 09:47:
[...]

Klopt idd, als er maar 1 post staat, die als 'loze kick' bestempeld kan worden, wordt die post verwijderd. Als er alweer een paar mensen hebben gereageerd met 'ouwe moehh' }:O enzovoort, dan is het verwijderen van 5 a 6 (of meer :X) posts niet echt handig, en vangt het topic wèl een slotje.
offtopic:
Vind wel echt dat je wat meer geduld kunt opbrengen...en ook niet iedereen heeft maar zijn fiets/auto te pakken en zijn bulkende portefeuille open te slaan voor een digicam

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

:?
Misschien alleen maar behulpzaam willen zijn? Komt ook voor ;)

Zoals je al aangeeft in je topic reageert de persoon laat maar wel ontopic. Jij post vervolgens ( dreamscape in "Moederbord start op, PC niet" ) totaal offtopic. Niet als aanval bedoelt, maar wat geeft jouw reply voor meerwaarde aan het topic in tegenstelling tot de persoon die het topic kickt? Persoonlijk vind ik de kick best waarde toevoegen, maar jouw reactie hoort meer in een TR thuis

[ Voor 12% gewijzigd door We Are Borg op 26-02-2004 23:42 ]

Pagina: 1