Als ik een SU probeer te doen, wordt ik netjes om mijn password gevraagd, maar als ik het password ingeef (goed) dan hangt heel die pc vast.
een mogelijke oorzaak is het installeren van NNLS (Novell nterprise linux services)
maar NNLS werkt nu mooi dus die wil ik niet uninstallen
weet iemand waarom SU kan blijven hangen?
edit:
ik vond dit in mijn /var/log/messages
en de user test bestaat (zojuist added)
edit2:
ook heb ik nu geboot vanaf een rescue disk en ben ik in single user mode beland, daar heb ik mijn hd gemount en de /etc/passwd, de /etc/shadow en de /etc/pam.d heb ik naar mijn hd gecopieerd.
resultaat hiervan was slechts dat alle users op mijn systeem weg waren (logisch natuurlijk) maar het su command werkt nogsteeds niet
heeft echt niemand een idee? ik denk dat mijn PAM kapot is, maar hoe herstel ik dat?
een mogelijke oorzaak is het installeren van NNLS (Novell nterprise linux services)
maar NNLS werkt nu mooi dus die wil ik niet uninstallen
weet iemand waarom SU kan blijven hangen?
edit:
ik vond dit in mijn /var/log/messages
code:
1
2
| Feb 26 09:05:34 linux su: PAM_NDS :User test unknown to the authentication module Feb 26 09:05:34 linux su: PAM_NDS :pam_sm_acct_mgmt:User test unknown to the account management module |
en de user test bestaat (zojuist added)
code:
1
2
| linux:~ # id test uid=502(test) gid=100(users) groups=100(users),14(uucp),16(dialout),17(audio),33(video) |
edit2:
ook heb ik nu geboot vanaf een rescue disk en ben ik in single user mode beland, daar heb ik mijn hd gemount en de /etc/passwd, de /etc/shadow en de /etc/pam.d heb ik naar mijn hd gecopieerd.
resultaat hiervan was slechts dat alle users op mijn systeem weg waren (logisch natuurlijk) maar het su command werkt nogsteeds niet
heeft echt niemand een idee? ik denk dat mijn PAM kapot is, maar hoe herstel ik dat?
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 10:49 ]