[Ervaring met] Dell Dimension 8300 Extreme

Pagina: 1
Acties:

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een kant-en-klaar systeem met A-onderdelen in een zo goed mogelijk configuratie. Nu heb ik (onder anderen) mijn oog laten vallen op een Dell Dimension 8300 Multi Media Extreme.

http://commerce.euro.dell...gc=&sbc=nldhs&co=&b=49286

Nu zit deze bak goed vol, maar wat mij opvalt is dat hij een voeding heeft met een uitgangs vermogen van "maar" 250W maximum continu.

Nu zou ik graag willen weten van personen die een dergelijke config hebben of kennen hoe het zit met de uitbreidbaarheid. Is een dergelijke voeding wel voldoende als ik er b.v. nog een dikke HD bij zet?

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:00
Ik denk dat 1HD nog wel lukt, maar er dan nog 1'tje bij? Nee dat niet.
Verder heb ik geen ervaringen met dell systemen.

Verwijderd

Je kan ze al standaard dusdanig configureren dat er 2 HD's inzitten (RAID 0/1). Je kunt zelfs 10.000 rpm schijven plaatsen. Lijkt me super snel systeem. Zelf alleen ervaring met Dimension 4100 en die helemaal volgepropt en ook altijd zonder problemen gedraaid, heb daar zelf 2 nics, 1 HDD, 2 CD-branders en SB Live kaart ingegooid, zonder enig probleem. Lijkt me dus geen probleem. Daarbij, hoewel de meeste voedingen als 300 watt worden verkocht, is dit ook niet continue. Je mag allang blij zijn als die 250 watt continue trekt.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
wij hebben nu al twee computers van dell gekocht en nu deze ook bestelt, binnen een paar dagen binnen. Goede betrouwbare computers en niet al te duur, kan je het dus wel aanraden.

Ooit problemen gehad met me printer was drie jaar geleden op een dell van toen 2 jaar oud. het was een windows fout, dus het was mooi netjes geregeld in een week, clean windows install en printer werkte. dus service is ook goed :P

en met die voeding, je kan ervan uitgaan dat ie iedergeval goed werkt voor het standaard systeem, en ik denk ook wel dat ie meer trekt

[ Voor 15% gewijzigd door dev icey op 12-03-2004 16:56 ]