[DS: LOA]Spelen op een LAN wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik heb een tijdje gelden de addon gekocht voor Dungen Siege. Superleuk spel om multie en singleplayer te doen maar zodra ik dit spel over mijn LAN wil doen wil het niet werken. Al mijn andere games werken perfect op mijn LAN dus ik zit met een raadsel.

Zorda ik een game create ziet de andere persoon de game niet en visa versa.
Ik heb al geprobeerd om een netwerk te maken met mijn router er tussenuit en met een cross over kabel. Ik ben toen in mijn router bezig geweest om poorten open te gooien etc. maar tevergeefs. Een tooltje genaamd DXPorts heb ik ook nog is geprobeerd maar geen veranderingen. Simpel IP adressen aanmaken [10.0.0.1 | 255.0.0.0] [10.0.0.2 | 255.0.0.0] werkt dus ook niet.

Na wat zoeken bij de microsoft help ben ik de port van DS te weten gekomen. Ik ben toen met dxdiag aan de slag geweest. Ik heb een testsessie gemaakt om te kijken of de DX netcode uberhaupt wil werken. Ik kan een sessie maken met elke poort en met de sessie verbinden behalve de poort die DS gebruikt [6073]. Als ik die poort invul krijg ik gelijk "test session failed". Zodra ik een andere poort gebruik werkt het wel.

Mijn conclusie is dat de poort 6073 op een of andere manier vervelend doet. Aan de adressering van het netwerk moet het niet liggen want dat zit allemaal goed.

Weet iemand hoe dit te verhelpen is? Of wat nou precies de oorzaak van dit probleem is? :( :( Of zie ik iets over het hoofd? 8)7

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:12

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
SGD -> SPV

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan