Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
Dan kan je zelf kleuren kiezen die er tussen liggen.
En trouwens, waneer je op de normale manier in een tekenprogramma een kleur selecteerd om mee te tekenen krijg je toch al een gradient te zien? En je kan gelijk de RGB waarde aflezen ook.
[ Voor 90% gewijzigd door lordsnow op 26-02-2004 03:10 ]
Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
Verwijderd
- maak layer kleur A
- maak layer kleur B en zet deze layer boven layer A
- zet opacity van layer B op 10% en pipeteer je kleur.
- zet opacity van layer B op 20% en pipeteer je kleur.... enz... (voor overgang in 10 stapjes dus he)
van bv rood (#FF0000) steeds iets lichter pakken, #FF0202, #FF0404 enz...
of denk ik te simpel?
leoaq.fm // Jeune Loop
Waar x 0 - 100 is.
Is een optie, toch?
[e]
O het is niet voor het technische deel van een website..
Dan sluit ik me aan bij bovenstaande
[ Voor 45% gewijzigd door Willem op 26-02-2004 10:40 ]
Bovendien is dit IE only, en zal je voor andere browsers weer andere code moeten gebruiken.willem169 schreef op 26 februari 2004 @ 10:37:
Met filter:alpha(opacity:x);
Waar x 0 - 100 is.
Is een optie, toch?
[e]
O het is niet voor het technische deel van een website..
Dan sluit ik me aan bij bovenstaande![]()
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
in RGB mode:
gradient maken met de kleuren (wit naar volle kleur oid) die je wilt.
dan mode > indexed color (stel het aantal 'blokjes' in)
en je hebt een mooi kleuren balkje!
Dit kan natuurlijk ook met een semi-transparante layer erboven, die je een gradient geeft met de 'verdunningskleur'
[ Voor 27% gewijzigd door tie-rep op 26-02-2004 11:58 ]
Zorg dat je de juist kleur hebt, en ga naar de color picker.
Selecteer de S van HSB, en voilá.
[edit]Wel zorgen dat de brightness niet al te laag staat
[ Voor 21% gewijzigd door Tim op 26-02-2004 16:52 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

bedankt blue
heb uiteindelijk voor de 'zet-opacity-steeds-10-procent-lager-en-pipeteer' optie gekozen, kost even tijd, maar werkt prima, zie hier het resultaat:

dat verlagen van de 'S' heb ik net ook even geprobeerd, zou misschien nog net iets handiger zijn, alleen zijn je stapjes wat minder nauwkeurig denk ik, zeker als je met lichtere tinten gaat werken (maar dat stond geloof ik ook al aangegeven)
iig bedankt allemaal