[a7n8x] ghosten&booten van s-ata disk

Pagina: 1
Acties:

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
ok voordat de slotjes me om m'n oren vliegen: lees even hele verhaal aub B)
Ik weet dat er honderden topics zijn over het booten vanaf een s-ata disk op a7nx8 mobo's maar kom er toch niet helemaal uit.

Ik heb gisteren mijn oude seagate disk vervangen voor een Hitachi 7K250 160 gig sata schijf.
Nu had ik van te voren al een fresh install van win xp gedaan op die oude disk, met echt alles erbij, overal nieuwste versie etc, bij elkaar zo'n 13 gig.
Nu dus even nieuwe disk erbij gehangen en geboot van ide, partition magic opgestart (vroeg me af of hij wel herkent zou worden met fdisk dus gelijk maar zo gedaan) en 1 partitie van 20 gig gemaakt (winxp), 1 van 10 gig (linux toekomst project) en de rest als 1 partitie voor data. ( alle 3 ntfs)

Nieuw bios erop gezet (1006) en eerste boot device op scsi gezet (zoals meervoudig voorgesteld in andere topics, en nee, geen sata in bios te vinden)
Vervolgens weigert hij dus te booten.
Dus weer even vanaf ide geboot en alles werkt perfect, alle data van ghost staat er mooi op en schijf wordt goed herkend.
Ook bij het opstarten wordt hij gewoon door de sata raid controller herkend.

en nu snap ik dus niet waarom hij niet wil booten vanaf sata, heb alle boot devices al geprobeerd maar niks helpt..
Nu kan ik natuurlijk nog even proberen om weer te gaan formatten en fresh winxp install te doen met de drivers op floppy maar dat is echt niet tof want dan heb ik geen ruk aan die ghost, echt alles staat daarop, van drivers tot tekenpogrammas en alles al ingesteld..is echt superveel werk om dat weer opnieuw te gaan doen, weer 2 dagen bezig :'(

Er moet toch gewoon een manier zijn om dit te laten werken?? |:( ;(
Need help PLZ _/-\o_

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Verwijderd

euhhmmm eerst deed ie bij mij hetzelfde..... toen moest ik gewoon ongeveer 30 seconden wachten met alle andere boot apparaten uigeschakeld dan boote die wel..

maar iig met de nieuwe bios is alles verholpen bij mij
boot als een sneltrein

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 14:35:
euhhmmm eerst deed ie bij mij hetzelfde..... toen moest ik gewoon ongeveer 30 seconden wachten met alle andere boot apparaten uigeschakeld dan boote die wel..

maar iig met de nieuwe bios is alles verholpen bij mij
boot als een sneltrein
nieuwe bios?? welke heb je nu dan?? heb zelf 1006, zag op de site nu ook nog 1007 staan maar zijn geen veranderingen, alleen iets stabieler met bepaald apparaat..
Of gebruik je een niet officiele bios??

((btw: als ik alle boot devices uitzet krijg ik vrolijk de melding dat dat er geen disk is om vanaf te booten dus dat werkt niet))

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18
Heb je de partitie op de SATA disk actief gemaakt? (met Partition Magic)

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
hbongers schreef op 26 februari 2004 @ 17:37:
Heb je de partitie op de SATA disk actief gemaakt? (met Partition Magic)
ja