Gezocht: Keyboard en muis MET draad (of Li-Ion accu)

Pagina: 1
Acties:

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Ik ben enige tijd i.h. bezit geweest v.e. Logitech Cordless Desktop Optical setje, maar ik ben het wisselen van oplaadbare batterijen nu wel goed zat.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuw toetsenbord en een nieuwe muis.

De enige die hier wat van af weten zijn tweakers, dus ik kom tot jullie ;) Ik zie nl. door de bomen het bos niet meer, dus vandaar.

Eisjes:
- 't Moet er leuk uitzien (leuk = subjectief, ben ik me van bewust, dus het liefst met foto's). De stijl van dat setje dat ik had vond ik zelf wel dope;
- Ik ben een 10-vingerige typer (weet niet of dat uitmaakt);
- Op het keyboard zou ik graag wat sneltoetsen willen en volume-control;
- Op z'n minst een back button, forward button (bijv. in IE) en een scroll-wheel op de muis.
- 'k Ben er zelf nog niet helemaal uit of het nu mooi plat moet zijn, of misschien ergonomisch gevormd zoals het Microsoft toetsenbord dat ik nu tijdelijk gebruik.
- Prijs is niet echt een issue, maar vermelding hiervan zou fijn zijn.

Al jullie hulp is welkom.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

als je die Wireless Optical Desktop van Logitech fijn vond, waarom dan niet gewoon dat toetsenbord met draadje? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/1107.jpg

http://www.logitech.com/i...ntid=5013&crid=1&detail=2

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• eduardtee
Die's niet zo duur idd (zie 'k net i.d. pricewatch, 28 euro)... Weet je nog een leuke bijbehorende muis? Ik vond de muis v. die set eigenlijk iets te groot (bol) qua omvang. 'k Weet niet of dat ergonomisch juist beter is dan een platte muis, maar ik vond het zelf in ieder geval niet zo fijn.

Heb goeie verhalen gelezen over de MX500(0). Ik kreeg het idee dat het de MX700, alleen dan met draad is... correct?

Overigens heb ik al vrij veel op het forum gezocht, maar heb niet echt iets nuttigs kunnen vinden.

Verwijderd

Ik heb zelf ook de Logitech Internet Navigator SE, heerlijk toetsenbord, en als muis een MX700, werkt perfect.
En de MX500 is inderdaad een MX700 met draad.

Verwijderd

begrijp alleen het probleem niet... heb hier logitech mx setje nu ruim anderhalve maand ( toetsenbord en mx700 ), maar ik pleur muis in lader en kan na uurtje weer 3 dagen vooruit :?

• mt-cube
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 19:09
Ikzelf vindt de mx500 muis ook veels te bol. De mx310 heeft de zelfde optische eigenschappen (mx sensor) en deze is een stuk kleiner. Ik heb daar speciaal voorgekozen omdat ik van de MX500/MX700 rsi kreeg.

[ Voor 30% gewijzigd door mt-cube op 26-02-2004 01:03 . Reden: tiepfoutje :+ ]

• eduardtee
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 00:57:
begrijp alleen het probleem niet... heb hier logitech mx setje nu ruim anderhalve maand ( toetsenbord en mx700 ), maar ik pleur muis in lader en kan na uurtje weer 3 dagen vooruit :?
Ieder zo z'n eigen problemen, niet? ;)
Ik vind gewoon accu's problematisch. Altijd wel problemen gehad met accu's die gaan lekken, of dat ze snel leeg raken, dat soort problemen. En "gewone" batterijen gebruik ik niet, vanwege milieu-vervuiling.

Met Li-Ion accu's in mobieltjes, pda's, digicams heb ik dat probleem niet. Dat is dus voor mij nog wel een optie.
Maar aangezien mijn PC vlak bij m'n monitor staat en ik geen behoefte heb aan typen op afstand, gebruik ik liever een keyboard+muis met draad.

Die 310 zal ik eens even gaan bekijken. Ik heb van werk een Microsoft Intellimouse Optical en die vind ik zelf veel prettiger werken dan die met dat Logitech setje kwam.
Alleen ben ik dan wel zo dat het me leuk lijkt om een andere muis te hebben. Heeft iemand hierover suggesties? Misschien een opvolger, of verbeterde versie?

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:52
ik heb sinds vandaag toevallig in Nijmegen (ORBIT) een nieuw toetsenbord & muis gekocht.

Het gaat om de Microsoft Natural Multimedia. Als je ermee om kan gaan is het heerlijk 10 vingerig typen. Er zit namenlijk een slag in ....

Prijs was 35 Euro.

Voor een toetsenbord en een Muis.

• eduardtee
Wat bedoel je met "slag" ?

Ik weet wel dat het Logitech toetsenbord vrij weinig feedback gaf, maar m'n Microsoft keyboard gaat relatief "diep".

• NL_NaToR
eduardtee schreef op 27 februari 2004 @ 00:27:
Wat bedoel je met "slag" ?

Ik weet wel dat het Logitech toetsenbord vrij weinig feedback gaf, maar m'n Microsoft keyboard gaat relatief "diep".
Daarmee bedoel ik dat letters in 2 groepen zitten ...

• eduardtee
Oh, op die manier. Dat heb ik op het moment ook en ik vind dat ook wel prettig typen.
Enige wat ik nu mis zijn multimedia-toetsen...

• NL_NaToR
en die zitten erop :D

(Ik hoop niet dat het heel erg is dat ik een topic van vrijdag nu omhoog schop :S)

• eduardtee
Voor mij is het niet erg hoor. Ik ben nog steeds benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Alleen jammer dat er zo weinig reacties komen. Blijkbaar wil iedereen tegenwoordig cordless. Ik ben helaas meer old-school ;)
Pagina: 1