Omdat ik voor mijn laptop ook op die manier een dvd-brander wil aansluiten, vind ik het een heel interessante topic met problemen die ik niet verwacht had.
Ik heb even gegoogled (me320 usb review) en vind daar een review waaruit blijkt dat de usb2-aansluiting bij die case veel langzamer is dan de firewire.
Verder nog een review met dezelfde brandproblemen als jij hebt maar dan met een LG brander.
Die ME320 met usb2 en firewire wordt hier geïmporteerd door Target. Te koop bij Eynstein voor €45,-- en bij Nowthatsit voor €79,--.
Beter spul, aluminium ipv plastic, lijkt me de Mapower H51. Te koop oa bij Perfect-Systems in twee uitvoeringen: met een Oxford OXFW911 chipset voor €98,53 en een met een Genesys GL811 chipset voor €74,26.
Als je echt op safe wil spelen koop dan een Pioneer DVR-S606: usb2 en firewire, A06 brander (goede brander), mooie kast, zeer stil, software, DVDs, kabels met grote en kleine aansluitingen en je weet zeker dat het werkt.
Als je kijkt wat je nu kwijt bent aan spullen kom je op ongeveer hetzelfde bedrag uit en weet je nog niet of het wel werkt.