interne NEC 1300 in een externe behuizing

Pagina: 1
Acties:

• midde036
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 17:05
Sinds ik mijn interne NED1300 in een externe behuizing heb gedaan, kan ik geen audio CD's meer branden. Deze blijft hangen bij 8% op het moment dat het brandproces begint.

De externe behuizing gaat via USB 2 naar m'n computer. Ook heb ik de brander op een andere computer aangesloten. Precies hetzelfde probleem.

Wie heeft oplossingen?

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
Als je hem uit de behuizing haalt en intern aansluit doet ie het dan wel????

Zo ja, dan heb je een leuk probleem, zo niet retour fabrikant met die toaster.

• midde036
Ja, dan doet ie het wel.

Dus als iemand antwoord weet op dit leuke probleem....

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Welke software gebruik je? Het is iig een heel raar probleem.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Heb ook dit probleem. Steek het vooralsnog op de behuizing. Ga vandaag een andere behuizing kopen, die zowel firewire als USB2 heeft.

• midde036
Ik heb Nero 6.0.0.23

Mijn NEC 1300A heeft firmware 1.0A

Ook bij data burning blijft Nero hangen.

• midde036
JayJay, laat me weten of dit resultaat biedt.
En welke behuizing je hebt gekocht!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06
euh, JayJay en middle036, zag ik jullie net niet in een ander topic, dat over precies hetzelfde ging?

Juist, deze: NEC 1300 extern probleem

En toch een beetje een oplossing: probeer eens een nieuwere versie van Nero, 6.3 of zo...
De hele 6.0 serie vertoont volgens mij nog wel wat bugjes.

Punctuality is the politeness of kings

• midde036
Dreamscape, ik heb gelijk de nieuwste Nero geinstalleerd. Ik gebruik nu versie 6.3.0.3

Helaas, hetzelfde probleem!

Heeft er iemand een interne NEC1300 wel goed werkende in een externe USB2 behuizing?

Verwijderd

Ik geef je met firewire meer kans....klinkt gek maar ja.
Ik heb het met een wd hd 120G in usb2.0 ook gehad dat ie zo traag als iets werd met browsen alleen al op de schijf.

• midde036
Tsja, firewire. Ik wacht de reactie van JayJay af.

Overigens is het niet zo dat branden langzaam wordt, maar Nero hangt echt op het moment dat de CD in de brander begint met draaien (ongeveer 8%).

Verwijderd

Moet 200km rijden voor de USB/firewire behuizing. Is me door de sneeuw te link en te druk vandaag. Ik ga vrijdag. Ik hou je op de hoogte.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
200 km rijden?
Dan zou ik het op laten sturen. 't kost je al 18 euro aan bezine :)

Ah, je rijdt diesel in een auto van de baas? Dan blijft het nog steeds zonde van de tijd :9

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Heb je al een andere brander geprobeert in je behuizing? Mischien als die het wel doet....

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:34
USB drivers van het moederbord al ge-update? Of een andere USB aansluiting?

• midde036
Op mijn oude WINXP laptop met USB 1 werkt ie perfect!

Ook heb ik een andere brander geprobeerd en deze werkt!

Dus specifiek de NEC 1300 werkt niet i.c.m. USB2!!
Ik heb van alles geprobeerd. Zelfs met Aspi drivers geen resultaat.

Verwijderd

Omdat ik voor mijn laptop ook op die manier een dvd-brander wil aansluiten, vind ik het een heel interessante topic met problemen die ik niet verwacht had.
Ik heb even gegoogled (me320 usb review) en vind daar een review waaruit blijkt dat de usb2-aansluiting bij die case veel langzamer is dan de firewire.
Verder nog een review met dezelfde brandproblemen als jij hebt maar dan met een LG brander.
Die ME320 met usb2 en firewire wordt hier geïmporteerd door Target. Te koop bij Eynstein voor €45,-- en bij Nowthatsit voor €79,--.
Beter spul, aluminium ipv plastic, lijkt me de Mapower H51. Te koop oa bij Perfect-Systems in twee uitvoeringen: met een Oxford OXFW911 chipset voor €98,53 en een met een Genesys GL811 chipset voor €74,26.
Als je echt op safe wil spelen koop dan een Pioneer DVR-S606: usb2 en firewire, A06 brander (goede brander), mooie kast, zeer stil, software, DVDs, kabels met grote en kleine aansluitingen en je weet zeker dat het werkt.
Als je kijkt wat je nu kwijt bent aan spullen kom je op ongeveer hetzelfde bedrag uit en weet je nog niet of het wel werkt.

• midde036
Inmiddels heb ik een andere behuizing gekocht. Een ME-320 met firewire en USB2.
Nog voordat ik jouw topic las, Homerus.

Deze werkt perfect! Zowel via firewire als USB2. Het branden van een CD gaat via firewire precies 1 seconde sneller dan via USB2.

De behuizing die niet werkte was de MAPower Z51. Voor diegene met de NEC1300, koop deze behuizing NIET!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je moet echt opletten dat je niet een GL811 chipset hebt in je case.. in dat geval crashed de chipset zodra je er via USB2.0 10 tot 20MB mee getransfered hebt..

Ik had zo'n soortgelijke problemen met mijn 2,5" USB2.0 case; op USB1.1 gaat het perfect, USB2.0 compleet in de soep.. Chipset kun je vast checken als je de case openschroeft

Pvouput live

Verwijderd

midde036 schreef op 27 februari 2004 @ 15:33:
Inmiddels heb ik een andere behuizing gekocht. Een ME-320 met firewire en USB2.
Nog voordat ik jouw topic las, Homerus.

Deze werkt perfect! Zowel via firewire als USB2. Het branden van een CD gaat via firewire precies 1 seconde sneller dan via USB2.

De behuizing die niet werkte was de MAPower Z51. Voor diegene met de NEC1300, koop deze behuizing NIET!
Gefeliciteerd dat het werkt! Waar heb je die ME320 gekocht en hoeveel er voor betaald? Target en Eynstein kunnen ze al een tijdje niet leveren (zitten opde boot zeggen ze. Roeiboot?)
Is de voeding ingebouwd of met een adapter?
Haal je de normale Nec1300 brandsnelheden?

• midde036
Ik heb 'm gekocht bij "Now That's It" voor € 79,-.
Uiterlijk vind ik niet echt mooi, maar dat 's persoonlijk. De voeding is intern. Dus geen adapter nodig.
Brandsnelheid van CD vind ik erg goed, heb nog geen ervaring met DVD branden. Ik heb 'm net.

Verwijderd

midde036 schreef op 26 februari 2004 @ 08:51:
JayJay, laat me weten of dit resultaat biedt.
En welke behuizing je hebt gekocht!
Yes!! Gelukt. Gisteren bij mr@(www.mr-at.nl) in Pijnakker een USB/Firewire behuizing gekocht voor €75. ME-320 serie combo. Deze werkt met de NEC1300 erin. Zowel met USB als firewire een aantal CD's gebrand zonder problemen. Neem aan dat DVD's nu ook wel zullen lukken. Jammer van de eerdere USB behuizing. Die werkt dus niet met de NEC. Is een merkloos kastje met typenr CD-509-U2.
Pagina: 1