Toon posts:

VPN vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een pc thuis, op een Draytek Vigor 2200WE en een laptop verbonden met draadloos netwerk via een Draytek Vigor 2200WE op de zaak.
Alletwee WinXP prof met alle nieuwe updates.
Werkgroep staat hetzelfde.
nieuwste router firmware 2.3.8

Alles ingesteld, maar het werkt niet.

Ik krijg WEL verbinding, maar ik zie in de werkgroep op de computer thuis de computer op de zaak niet.

Op beide computers zijn alle schijven gedeeld, en microschoft bestands en printerdeling staat aan.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Goed lezen allemaal, het zijn twee verschillende vragen voor de duidelijkheid

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand mij een duwtje kan geven naar de juiste richting.

Waar moet ik op zoeken volgens jullie? ik kom er niet uit?

Of kan ik beter twee verschillende vragen in een topic doen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je zou even kunnen beginnen met het posten van bijvoorbeeld de info die je uit ipconfig /all krijgt (via Start - Uitvoeren - "cmd")

En de instellingen van de router. Zitten ze in hetzelfde subnet? Zoja, kun je wel pingen naar andere PC's? Kun je uberhaupt op internet?

edit:
Welkom op GoT trouwens :w Je bericht kun je editen met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop, zodat je niet 2 posts zo vlak onder elkaar krijgt :)

[ Voor 30% gewijzigd door Osiris op 25-02-2004 23:24 ]

• Jimster
  • Laatst online: 14-08 19:29
Zoek een met de search naar vpn bestanden delen
offtopic:
ff 2 kleine huishoudelijke mededelingen. Graag voortaan een topictitel verzinnen die de inhoud kort weergeeft. VPN vraagje kan werkelijk van alles zijn. Beter zou zijn: [VPN] elkaar niet te zien in netwerkomgeving of zoiets. En gelieve ook de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop rechtsboven gebruiken om iets aan je post toe te voegen ipv een nieuwe reply te posten.

[ Voor 11% gewijzigd door Jimster op 25-02-2004 23:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan pingen, en heb verbinding met internet.
Zit ook in hetzelfde subnet.

Ik krijg verbinding met de remote computer, maar als ik ga zoeken in mijn werkgroep kan ik de pc op mn werk niet zien.

Harddisks zijn geshared.

Ik weet gewoon niet wat er mis kan zijn?

Als ik ben verbonden met de computer op de zaak, dan kan ik geen gebruik maken van internet thuis. Ook een beetje vreemd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 23:29 ]

Verwijderd

In ieder geval 2.3.8 in de router plaatsen... beide kanten op Windows pc's netbios over tcp activeren.

Of anders lmhost(zonder extensie) aanpassen.

WINS inschakelen gaat meestal fout....

Btw.. kan je de andere pc's aan de andere kant wel pingen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 23:31 ]

• Osiris
  • Niet online
Ah, dan is 't dus geen netwerk en dus ook geen VPN-probleem, als er gewoon verkeer mogelijk is...

Dan is 't "simpelweg" een "ik kan de pc's in mn werkgroep niet zien"-probleem, waarvan waarschijnlijk wel het een en ander in de search te vinden is :)
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 23:27:
Als ik ben verbonden met de computer op de zaak, dan kan ik geen gebruik maken van internet thuis. Ook een beetje vreemd.
Dat is omdat je waarschijnlijk de optie "Externe Gateway overnemen" (ofzo) aan hebt staan, waardoor je (virtueel) aan je bedrijfsnetwerk gekoppeld zit. En of je dan internet hebt, hangt dus af aan je bedrijfsnetwerk :)

[ Voor 46% gewijzigd door Osiris op 25-02-2004 23:31 ]

Verwijderd

guus19, wellicht kan ik me vergissen, maar ben jij niet dezelfde als waarvan al eerder deze avond twee topics zijn dichtgegooid? Je info was onvolledig en, net als in dit topic, *schop* je VEEEL te vroeg!! (2 min. is wel erg overdreven, niet?).

Indien bovenstaande het geval is, zou ik dit topic vrijwillig sluiten als ik jou was en even contact opnemen met de desbetreffende moderator die je topic heeft dichtgegooid. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Dat externe gateway overnemen vinkje stond idd aan, maar op de zaak is hij ook verbonden aan internet, anders kon ik ook geen vpn verbinding maken.

Ik kan via de search niet vinden hoe ik ervoor moet zorgen om de gedeelde schijf van de pc op mijn werk zichtbaar te krijgen, ik heb echt wel gezocht hoor...
Ben er al de hele dag mee bezig, en heb pas aan het einde van de dag een post geplaatst

Verwijderd

Topicstarter
2.3.8 heb ik er vanochtend als eerste ingezet voordat ik ging proberen.

Netbios staat standaard aan als je een vpn verbinding aanmaakt.

Wins staat standaard ook aan, moet die uit?

Als ik de pc aan de andere kant wil pingen hoe moet ik dat dan doen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dit is dus al draadje 3 over je onderwerp en je kickt je topic zelfs binnen 2 minuten, terwijl er 24 uur op staat....

Maar je kan echt niks in de search vinden voordat er een boze mod voorbij komt?

Verwijderd

Topicstarter
lees eens goed man....

vpn en remote desktop is iets heel verschillends.
Ik snap niet waarom die ander is dichtgegaan
Dat kicken was idd een fout van mij. Maar werd het een beetje zat. Een hele dag zitten op een vpn verbinding is een beetje té...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Als jij dat snapt heb je klaarblijkelijk de faqs & forum regels ed nog niet doorgelezen.

Misschien heb je deels gelijk dat het onderwep niet hetzelfde is maar je probleem is redelijk hetzelfde:

Je geeft niet genoeg informatie.

Heb je soms Norton internet security of een andere firewall op die pc staan? Wat als je eens een LAN scan doet welke gaten vind je dan?

Verwijderd

Het gedrag van een aantal mensen in dit topic staat me niet geheel aan. Lijkt me het verstandigst dat deze gewoon dichtgaat.

guus19: ik heb een aantal tips voor je. Ten eerste is dit een probleem dat heel vaak voorkomt. Ik denk echt dat je eens moet beginnen met de search: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
Daarnaast ben je nu al drie (!) keer gewezen op dat kicken. "Foutje" is onzin, je bent je bewust waar je op klikt. Ik kan begrijpen dat je er genoeg van hebt gehad, maar dat is geen rede om je niet te gedragen zoals het hoort. Ik denk dat je er goed aan gedaan had als je gewoon eens bekend was geraakt met onze gedragscodes: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Al met al denk ik dat je probleem zit in NetBIOS en WINS, wat misschien best lastig kan zijn als je door allerlei routers werkt en dergelijken. Probeer eerst eens wat met hostnames voordat je My Network Places gaat proberen - die laatste kan heel snel problemen geven.
Je kunt trouwens wel gewoon gebruik maken van netwerkbronnen zonder dat je elkaar kan "zien", met '\\\[ip-adres]' of misschien zelfs '\[computernaam]' - afhankelijk van NetBIOS/WINS - kun je elkaar benaderen via Explorer. Echt reden om te wanhopen zie ik dan ook niet.

Resumerend raad ik je aan even een nachtje te slapen en er morgen weer mee aan de slag te gaan, met een schone lei. Als je er met de search niet uitkomt mag je een topic openen in de trant van '[VPN] Benaderen van computers en shares werkt niet, NetBIOS?' met daarin de benodigde informatie.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.