Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Side window maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste forumers.

Ik heb deze week een EN-7254 kast besteld.
maar nu vind ik hem ontzettend lelijk. (heb hem meer gekocht omdat hij stil is(heb em stilletjes gehoort))
dus ja ik wil wat eraan modden.
ik zat zelf te denken aan een mooi sidewindow en dan een lightbar erin en zo'n cooler met ledjes erin.
nu heb ik alleen een klein probleem:
ik heb er 0,0% ervaring ermee. ik heb al wel ff de FAQ gelezen van het CME gedeelte.
nu heb ik een aardig idee hoe ik het moet aanpakken. maar als ik verder lees in andere topics hier op dit forum lees ik weer hele andere dingen om het aan te gaan pakken.
het gaat hierom een side window dat niet meer en minder is dan een vierkant raam.
wat ik er ook aan ga doen is verfen. zwart dus. maar daar zie ik verder geen problemen in. omdat dat allemaal duidelijk is voor mij.

dus ik ben nu eigenlijk opzoek naar een conclusie wat nu het beste manier is om zo'n side window te gaan maken.
dus waar ik extra op moet letten. want ik wil niet dat ik straks met een mislukte side window zit.

alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Window:

- Aan de binnen- en buitenkant afplakken met tape, tegen beschadegingen
- Aan de binnenkant je window aftekenen
- Uitzagen met dremel of decoupeerzaag
- Bijvijlen
- Plexiglas kopen en op maat maken (dremel/figuurzaag/decoupeerzaag)
- Plexiglas aan de binnenkant er tegenaan plakken

Klaaaaar :*)

Kast verven staat duidelijk in de FAQ, daar kan ik niet meer over zeggen.

Succes :)

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Topicstarter
Res-q schreef op 25 februari 2004 @ 23:13:
Window:

- Aan de binnen- en buitenkant afplakken met tape, tegen beschadegingen
- Aan de binnenkant je window aftekenen
- Uitzagen met dremel of decoupeerzaag
- Bijvijlen
- Plexiglas kopen en op maat maken (dremel/figuurzaag/decoupeerzaag)
- Plexiglas aan de binnenkant er tegenaan plakken

Klaaaaar :*)

Kast verven staat duidelijk in de FAQ, daar kan ik niet meer over zeggen.

Succes :)
dit is dus echt DE manier om zo min mogelijk fouten te maken?
ik hoor nog even af wat anderen aan tips hebben.
maar iig al heel erg bedankt.

kast verven is zoals eerder gezegd geen probleem!

Thnx

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

------aan de randen van het uitgezaagde randje window rubber

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 23:15:
[...]

dit is dus echt DE manier om zo min mogelijk fouten te maken?
ik hoor nog even af wat anderen aan tips hebben.
maar iig al heel erg bedankt.

kast verven is zoals eerder gezegd geen probleem!

Thnx
Tsja, ik zie niet in wat je überhaupt voor fouten kunt maken.. Het enige dat kan gebeuren is dat je krassen maakt of dat je niet recht zaagt/dremelt, maar dat heeft te maken met een vaste hand en bijvijlen. Krassen voorkom je door af te tapen.

Misschien nog een tip: leg je plaat op een stuk piepschuim als je gaat zagen/dremelen. Dit voorkomt dat je plaat op een ander materiaal gaat schuiven (krassen!), het ligt stabieler en werkt zo een stuk makkelijker.

Ook is het handig om eerst een gat te maken en dan te verven, maar dat lijkt me logisch ;)
tweak_freak schreef op 25 februari 2004 @ 23:18:
------aan de randen van het uitgezaagde randje window rubber
Dat is meer een kwestie van smaak, bij de ene kast is het mooier dan bij de andere. In mijn eerste mod heb ik het wel, maar ga het denk ik niet weer gebruiken. Het is wel makkelijk om niet-nette dingen te verbergen :)
Rubber kun je zo meekrijgen bij de Carglass als je die lui daar ff vriendelijk aankijkt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Res-q op 25-02-2004 23:20 ]

en zo is het voorspeld!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:44
Of voor de randjes t omhulsel van een telefoonkabel gebruiken. Dit werkt bij mij tenminste erg goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Res-q schreef op 25 februari 2004 @ 23:19:
[...]

Tsja, ik zie niet in wat je überhaupt voor fouten kunt maken.. Het enige dat kan gebeuren is dat je krassen maakt of dat je niet recht zaagt/dremelt, maar dat heeft te maken met een vaste hand en bijvijlen. Krassen voorkom je door af te tapen.

Misschien nog een tip: leg je plaat op een stuk piepschuim als je gaat zagen/dremelen. Dit voorkomt dat je plaat op een ander materiaal gaat schuiven (krassen!), het ligt stabieler en werkt zo een stuk makkelijker.

Ook is het handig om eerst een gat te maken en dan te verven, maar dat lijkt me logisch ;)
Aan tweak_freak waar kan ik dat window rubber vinden? dit blijft er altijd op zitten of is dit als ik aan het zagen ben?

ik ga er eerst een gat inmaken en dan verven.
maar allemaal bedankt ik denk dat het mij nu wel gaat lukken! ;)
ik zal zodra het af is (ik hoop na de vakantie) even wat foto's maken.
maar nog 1 vraagje die denk ik toch wel heel erg belangrijk is.
hoe maak ik het plexiglas vast? gewoon met speciale lijm ervoor? of met zwarte schroefjes (zelfde kleur als de kast)? of beide? en plak ik dan dat rubber (bij de carglass vandaan) over het randje tussen het plexiglas en het side panel? of vouw je dat naar binnen aan de rand van het gezaagde stuk in het side panel?
iig al heel erg bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 23:26 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Er staat wel het een en ander over in de FAQ, anders zijn er op de rest van het internet ook wel tutorials te vinden die je kan gebruiken.

Suc6! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.