Toon posts:

HP CD-Writer Plus heel raar brand probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een hp pavillion 7880,
en daarin bijgeleverd een CD-RW 8x 4x 32x.

Deze deed het tot ongeveer een half jaar geleden nog perfect op een paar enkele brandfouten (die grotendeels mijn eigen schuld waren) na.

Maar ik heb ondertussen een probleem die een steeds grotere vorm aanneemt.
Mijn brander brandt namelijk wel netjes, maar achteraf zet ie gewoon niks op de cd.

Het rode lampje doet het netjes en ook de verschillende brandsoftware die ik heb geprobeerd, Nero, Easy Cd Creator, Alcohol 120% die geven allemaal netjes aan dat er word gebrand en dat er geen fouten zijn.

Wat het probleem echter helemaal raar maakt is dat hij tot voor kort een op de twee cd op deze manier nog goed brande, en ook laat hij de cd geheel intact
als hij hem dus een keertje niet brand (dus hoef ik niet telkens kilo´s cd´tjes weg te gooien).

Nu heb ik natuurlijk zelf al wat opties geprobeerd zoals;
- In de device manager het DMA kruisje uitgevinkt
- De cd-brander verwijdert in de device manager en weer toegevoegd

En naar firmware gezocht, en deze is er ook wel, maar als ik de firmware probeer toe te passen zegt het dat ik een verkeerde versie firmware heb gedownload, terwijl ik toch echt de firmware van de hp 7880 heb.
http://h10025.www1.hp.com...areCategory&product=57731

Ter extra info ik draai Win Xp en in mijn device manager word mijn brander gezien als een MITSUMI CR-48X5TE terwijl op de hp site staat dat dit een Samsung hoort te zijn.
Ik heb ook geprbeerd hem te veranderen in een Samsung brander maar deze staat niet in het standaard lijstje van WinXp

Nu hoop ik dat de slimme mensen van tweakers mij misschien nog een oplossing kunnen bieden die ik over het hoofd heb gezien, alles is welkom.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Uhmmm, probeer je het steeds met hetzelfde type cd'tjes? Al in een andere pc gebropeerd die brander? Misschien windows opnieuw installeren

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor je reactie

Ik heb inderdaad ook andere soorten cd´s geprobeerd, met helaas het zelfde eindresultaat.
Ik zal ook binnenkort als ik geen oplossing in deze pc kan vinden de cd-writer in een andere pc proberen, dat is alleen een echt pokke hoeveelheid werk bij deze kast, ik zal hem dan in ze geheel uit elkaar moeten schroeven om de brander eruit te krijgen.

Ik denk ook dat een algehele install van Win XP het probleem wel zal oplossen.
ik moet alleen de cd nog ff van iemand lenen in de buurt (mijn oude heeft te lang in de zon gelegen).

Nu heb ik hierover ook nog een vraagje ik wil namelijk WinXp herinstalleren maar niet met een helemaal lege harde schijf, ik heb namelijk te veel informatie en instellingen op deze pc staan die ik niet meer kan verplaatsen of herinneren hoe ik het geprogrammeerd heb.
Volgens mij is dit gewoon toch ook mogelijk met de WinXp cd?
het was iig wel mogelijk met Win98.

Als iemand me hier nog ff het fijne van kan vertellen zeer bedankt.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 12:54:
Ik zal ook binnenkort als ik geen oplossing in deze pc kan vinden de cd-writer in een andere pc proberen, dat is alleen een echt pokke hoeveelheid werk bij deze kast, ik zal hem dan in ze geheel uit elkaar moeten schroeven om de brander eruit te krijgen.
Valt wel mee, ik heb ook een Pavilion - alleen een veel nieuwer model. Je kunt ook de CD brander in je machine laten, en je hele machine PAL naast een andere zetten, en vervolgens met een lange IDE kabel de CD brander aansluiten. Heb ik ook wel eens gedaan uit luiheid en werkt prima :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt ook de CD brander in je machine laten, en je hele machine PAL naast een andere zetten, en vervolgens met een lange IDE kabel de CD brander aansluiten. Heb ik ook wel eens gedaan uit luiheid en werkt prima :)
Ja das ook wel een goed idee, maar je weet wel dat we de hele machine uit elkaar moeten halen om de brander eruit te krijgen tóch?
Die laatste paar schroefjes zitten namelijk aan de andere kant van de kast afgeschermd door een metalen plaat waarop ook het moederbord hangt.
(bij mijn model althans).

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
ik heb hetzelfde probleem gehad met een HP brander..toen bleek de brander versleten..
ik vermoed dat jij hetzelfde hebt..

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-03 22:27
ik heb ook een 7880 gehad maar die is door hp omgeruild wegens problemen.
Heb je al geprobeerd de firmware te flashen. Als ik het goed heb zit er philips of samsung in. Maar dat kan je zien in apparaatbeheer. Ik heb ook tig keer problemen gehad met die brander en die hebben we dus ook vervangen (in de nieuwe pc van hp).
Ik zou als ik jou was ook gewoon een nieuwe kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van de firmware flashen is ook juist een probleem.

Er zijn 2 firmwareupdates voor (zie link in startpost) maar deze worden allebij niet herkend.

Omdat mijn brander word gezien als MITSUMI CR-48X5TE door WinXp en de firmware updates zijn voor een Samsung brander, dus zegt ie dat het niet de juiste brander is.

Ik heb al geprobeerd deze om te zetten, zodat hij hem wel goed herkent maar tot nu toe is dat niet gelukt.
Pagina: 1