Toon posts:

Demon DSL + Internet Sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
------- DEMON DSL EXPRESS--------

Ik heb een probleem.

Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe internet van Demon binnen.
Nu was mijn vraag hoe kan ik Internet Sharing aanzetten hierbij.

Voordat ik Demon DSL had, had ik van Xs4aLL ADSL, waarbij ik in TCP/IP de gegevens kon invoeren.

Bij Demon DSL is dit niet het geval. Hierbij hoef ik niets in te stellen, ik hoef tevens ook niet in te bellen. Hij lijkt verdomt veel op Kabel al moet ik eerlijk zijn.
Ik zet PC aan en ik zit op internet.

Ik zal even de systemen info geven.

-------------------------
- Demon DSL Modem = ZyXEL Prestige 650R-31 Ethernet Modem.

- Hub 5 poorts

- PC1 ( ook wel server ) bevat 2 Netwerk kaarten, 1 voor de Internet Verbinding + 1 voor de LAN die direct naar de hub gaat.

- PC2 bevat 1 Netwerk kaart die direct naar de Hub gaat.

- Allebij de PCs zijn voorzien van WindowsXP Professional.
-------------------------

Nu wil ik in principe net als vroeger .. dat als mijn Server PC (PC1) aanstaat, ook met (PC2) op het internet kan.

Iemand had vandaag gezegt van :

Start -> Settings -> Control Panel -> Network Connections -> Properties "Local Area Connection" -> Tabblad "Sharing" -> Aanvinken "Enable Internet Connection Sharing on this connection".

Dat wist ik al maar dat helpt dus niet, vroeger werkte dat wel.
bij mijn Network properties is dit wat er staat :

1 - Local Area Connection
2 - Local Area Connection 2
3 - 1394 Connection

op " Local Area Connection " staat mijn internet en op " Local Area Connection 2 " de kabel naar mijn hub.

Welke moet ik hierbij Sharen dan? als ik " Local Area Connection" shared werkt het internet niet meer .. en als ik " Local Area Connection 2 " shared gebreurd er ook niets.

tevens weet ik ook niet wat ik moet veranderen op (PC2).

Ik hoop dat er iemand is met ervaring in het Sharen van Internet met deze specs en Demon DSL..

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:18

Haan

dotnetter

Je moet gewoon de router-functie van dat modem inschakelen. Als het goed is staat er wel beschreven hoe dat moet in de papieren die je erbij hebt gekregen

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Geef eens een uitdraai van "ipconfig /all" op het moment dat er geen ICS is ingeschakeld en één als ICS wel is ingeschakeld.

Je moet de eerste Local Area Connection delen BTW, er staat dan ook "...external resources through this connection."

Verwijderd

Topicstarter
oke sluit deze post eventueel maar :)

de ipconfig /all , had me op idee gebracht, ik sharde mijn 1ste Netwerk kaart, en heel raar deed het internet het wel nog ...

ik snel rennen naar andere pc en invullen

192.168.0.2
255.255.255.0
192.168.0.1

en voila .. it works :S... vaage zooi hahaha

thanx btw