Toon posts:

RMA Hercules9800SE AIW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de 9800SE Aiw van Hercules. Sinds kort heb ik last van artifacts tijdens boot en in Dos (ook in Bios). Deze bestaan uit gekleurde lijntjes en streepjes over het beeld heen. Ik heb dus Windows opnieuw geïnstalleerd, de chipset drivers, directx9 en daarna de Catalyst drivers. Gewoon die van Ati's site. De computer start netjes opnieuw op (nog steeds met artifacts). Het beeld in Windows ziet er goed uit maar dan wordt het beeld zwart, wat hij normaal ook doet als je nieuwe drivers heb geinstalleerd. Alleen hij komt niet meer terug, ook als ik de computer opnieuw opstart, de monitor blijft gewoon op stand-by. Ik heb al geprobeerd met AGP4-8x en Fastwrites on/off maar dit hielp niet. Nou wil ik mijn kaart dus naar Hercules sturen voor vervanging/reparatie het valt gewoon binnen de garantie, ik heb de kaart van december. Alleen nou weet ik niet waar ik de kaart naar toe moet sturen, en hoe dit in z'n werk gaat.

Verwijderd

Ik neem aan, dat je nog garantie hebt?
Dit is een typisch symptoom van defect geheugen op je kaart, terugbrengen dus naar waar je hem gekocht hebt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat hij ook direct naar Hercules kan, klantenservice van Alternate laat te wensen over.

Verwijderd

Je zou Guillemot kunnen bellen. Telefoonnr. staat hier

Verwijderd

Topicstarter
Is er een e-mail adres bekend van Hercules Support in Nederland?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 22:42:
Is er een e-mail adres bekend van Hercules Support in Nederland?
RMA via Hercules is goed te doen, bel ze alleen wel, mailen duurt daar echt een stuk langer.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp, heeft iemand mss zo'n fan voor me? Of alleen 1 van de bevestigings pinnetjes. Eentje is namelijk een beetje beschadigd en ik weet niet of die er nog goed op gaat, er heeft een Zalman opgezeten.

Verwijderd

Vervalt ge garantie niet als je er een andere heatsink/koeler op zet?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Yup. Gevalletje eigen schuld, dikke bult lijkt me.
Persoonlijk vind ik dat als je iets sloopt door een apparaat buiten de grenzen van normaal gebruik iets te vernaggelen (je geheugen of je cpu opblazen door je fsb op 999 te zetten of het vervangen van koelers zoals hier) dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent en maar nieuwe shit koopt. Leert mensen misschien een beetje verantwoordelijk met de spullen om te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Hercules staat toe dat je er een andere koeler opzet. De kaart is niet overklokt en heeft 2 maanden gewerkt met de Zalman. Daar ligt het dus niet aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 15:38:
Hercules staat toe dat je er een andere koeler opzet. De kaart is niet overklokt en heeft 2 maanden gewerkt met de Zalman. Daar ligt het dus niet aan.
Wat voor een zalman? want die bekende zalmans zijn eig geen koelers meer he :p het zijn echte heatsinkblokken, kweet ni hoe zwaar. Er zal ook wel een limiet door hercules opgelegd worden hoor.

Verwijderd

Topicstarter
De Zalman heatpipe cooler ja, ZM80C-HP.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 22:27:
De Zalman heatpipe cooler ja, ZM80C-HP.
Ja zie dat is geen normaal koelertje meer, maar ja veel succes met het vinden van zo'n pinnetje en dan zullen we wel zien zeker hoe het uitloopt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 22:47:
Bedankt voor de hulp, heeft iemand mss zo'n fan voor me? Of alleen 1 van de bevestigings pinnetjes. Eentje is namelijk een beetje beschadigd en ik weet niet of die er nog goed op gaat, er heeft een Zalman opgezeten.
Ik heb zowel de originele Hercules 9800SE AIW koeler al één pinnetje (de ander is bij mij ook stuk).

Overigens, met een m3 boutje kan je e.a. ook goed vastmaken (beter zelfs). Zie mijn gemodde kaart maar eens.

Maar als je je kaart er als nieuw wilt laten uitzien is de eerder genoemde mogelijkheid wat voor je ? Hoor (lees:"lees" ;) ) het wel van je.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 10:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen die pinnetjes los van de heatsink? Dan zou ik wel wat over hebben voor die van jou, en hem na de garantie procedure terugzenden. Of de hele heatsink.

Je kunt me e-mailen: stebloodangel-AT-home-DOT-nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 10:43:
Kunnen die pinnetjes los van de heatsink? Dan zou ik wel wat over hebben voor die van jou, en hem na de garantie procedure terugzenden. Of de hele heatsink.

Je mag hem hebben, no problem (heb hem niet meer nodig, mijn nwe koeler is véél beter koelt prima op 423 mhz). Zal morgen ochtend alles ff checken voor de zekerheid (zit vanavond in de kroeg, en heb geen tijd en daarna geen concentratievermogen meer). Mail dan wel ff-ies.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 11:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank u zeer :9 .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 10:43:

Check je mail, gaat over de koeler.

Verwijderd

RMA bij Hercules is een ramp. :(

Na 7 weken, 6 keer bellen a ~€4 per keer, 5 mailtjes geven ze nu eindelijk toe dat ik het mailtje, met het nummer van de aantekening (heb de kaart natuurlijk aangetekend verstuurd), ontvangen hebben en 'dat ze nu wat kunnen doen'. Joost mag weten wat ze daar mee bedoelen.

4 Weken geleden hebben ze me de kabels al teruggestuurd. Waarom ik dan nog een bewijs moet leveren van de kaart die ik aangetekend verstuurd heb?

Ik had die Canadese support net weer aan de lijn en die beweerde aanvankelijk dat ze m'n mail niet ontvangen hadden. Nadat ik vroeg of ze valse email adressen gebruikten (ik heb op reply gedrukt ;-), ging hij wat beter kijken en vond hij m'n laatste mailtje (forward van de 1e). Vervolgens kon hij ook nog eens niet lezen, omdat hij de 2 post nummers niet uit elkaar kon houden. Het ene nummer was van mijn RMA post aan hun, het 2e van hun aan mij met de kabels erin.

Gelukkig heeft Informatique al aangegeven dat ik zolang van hun een vervangende kaart kan krijgen.........ben benieuwd hoelang dit nu nog gaat duren.

Ik weet wel......nooit geen Hercules meer.
Pagina: 1