Toon posts:

Sweex 4 ports router dood na firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een firmware upgrade uitgevoerd voor mijn sweex 4 ports router (type LB000021) omdat deze niet goed functioneerde met mijn @home internet.

Ik heb volgens de handleiding de upgrade uitgevoerd maar na het rebooten van de router werkt deze niet meer. Ik krijg steeds de melding dat een van de kables niet aangesloten is. Het powerlampje van de router brandt ook niet meer.

Ik heb de stroom er al afgehaald maar dat heeft geen succes. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 22:04

Ursamajor

Astrofotograaf

Gadgets FTW!

Verwijderd

waarschijnlijk kan je dat niet oplossen en is de firmware beschadigd 8)7

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
quote: De README bij het firmwarebestand
Deze firmware is alleen geschikt voor de router LB000021 met runtime code 2.59 of 2.63 of 2.65 of 2.74 . Deze runtime code kunt u vinden bij "Status"naast het knopje "Tools" in de configuratie van de route.
Bron: Sweex -> Firmware - > Het .zip bestand

Heb je wel de goede runtime code?

[ Voor 27% gewijzigd door Flipmo2K op 26-02-2004 15:40 . Reden: Link toegevoegd ]

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 12:35
Hé wat grappig!!! :'(

2 dagen geleden stond de Runtime Code 2.63 er nog NIET bij. :Z

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de goede runtime code, goede router en heb alles gedaan zoals het moest. Echter de verbinding is verbroken tijdens het flashen waardoor de router nu dood is. Ik heb het vandaag gevraagd aan een storingsmonteur van een bedrijf dat voor het bedrijf werkt waar ik werk en die kon mij vertellen dat hij dus officieel dood verklaart is.

Omdat tijdens het flashen de verbinding verbroken is, is de "eprom" (schijnt een soort harde schijfje te zijn) eruit geklapt en kapot gesprongen te zijn. Dus de router is niet meer te maken.

Maar goed ik ga gewoon terug naar de winkel en hoor wel wat ze daar te zeggen hebben. Er zit nog garantie op en zeg gewoon dat hij het niet meer doet.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

dat vind ik nou echt een lame actie iets zelf kapot maken (je wou toch niet zeggen dat het een fout van de fabrikant/winkel is dat je router stuk is) en dan garantie proberen te claimen.

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
snooze schreef op 26 februari 2004 @ 19:44:
dat vind ik nou echt een lame actie iets zelf kapot maken (je wou toch niet zeggen dat het een fout van de fabrikant/winkel is dat je router stuk is) en dan garantie proberen te claimen.
Ben ik niet helemaal met je eens. Toen ik de router aan ging schaffen werd mij verteld dat het probleemloos zou werken met @home (wat dus niet het geval is). Ik ben dagen bezig geweest om dat ding aan de praat te krijgen met @home. Nu de nieuwe firmware voor dat ding er is zou dat probleem opgelost moeten zijn.

Dus het is maar hoe je het bekijkt vind ik. Ik ga gewoon terug en zie wel wat ze zeggen. Als ik iets koop ga ik er vanuit dat het werkt en dat deed de router dus niet.
Pagina: 1