MIRC: Scripts (.mrc) werken niet :?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Hoi,

Ik heb ff gezocht maar kon niks vinden.

Ik kom net achter dat (voor zover ik kon testen) alle .mrc bestanden die ik load niet werkt.

Ik gebruik de command /load -rs filename.mrc

Ik krijg wel het bericht dat filename.mrc geladen is, de popups gaan wel goed (dus als ik met de rechtermuisknop klikt zie ik wel iets nieuws), maar als er iets moet gebeuren gebeurt er helemaal niks :/

Ik heb bijvoorbeeld dit
code:
1
2
3
on 1:load: {
echo -a 7Choller test
}

Ik laad de file maar hij zegt geen "choller test" terwijl ik wil het bericht krijgt van "choller.mrc loaded".

Ik heb geen idee hoe dit had kunnen gebeuren en ik heb in een lange tijd niks aangepast in mijn script (invision over 6.12). Weet iemand waar ik kan kijken of wat ik kan proberen?

Verwijderd

goede vraag. Ik ben zelf ook vrij veel bezig met mirc scripten, maar bij mij werkt het ook niet. maar dat is logisch. -a verwijst naar een active channel. als je een on load event gebruikt is er geen active channel. Je zou dan -s kunnen gebruiken, maar dan wordt het bericht dat je typt in de status venster weergegeven.

Wat er in de help file staat is onzin trouwens, want dat werkt niet :P

*ik heb niet getest of -s werkt, post hier nogmaals of het werkt of niet aub*

• ThaHandy
  • Laatst online: 00:30

ThaHandy

Discovery Channel

en als je em in
alt-a (aliasen) zet? in mirc

edit
als ik die regel er weg haal krijg ik dit

* Fout - Ongeldige server/script opdracht (/-a)
note: dit is een borg irc melding

[ Voor 72% gewijzigd door ThaHandy op 25-02-2004 22:44 ]

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:02

Barca

In Search Of Sunrise

Een mIRC script is iets totaal anders dan een mIRC popup.
script = remote = alt+r
popup = alt+p

Het ON LOAD commando kan gebruikt worden in een script.

/load -rs gebruik je om een script te loaden.
/load -pc gebruik je om een channel popup te loaden.
/load -pn gebruik je om een nickname list popup te loaden.
(zie /help /load)

Ik kan nu wel enorm uit gaan weiden maar denk dat dat weinig zin heeft. Om kort te zijn... waar jij op doelt... die MRC files... dat zijn popups. De meeste popups zijn nickname list popups... je krijgt als je met je rechtermuisknop op een nickname klikt een lijst van allerlei opties. (dus je moet /load -pn gebruiken) Een script is code waarmee je een handeling automatisch kan laten uitvoeren.
Als je wilt weten hoe je een popup maakt... download wat MRC files... zoek op Google... ik kom b.v. deze tegen:
http://www.geocities.com/SiliconValley/Vista/2918/mirc.html

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
Barca schreef op 25 februari 2004 @ 23:08:
Een mIRC script is iets totaal anders dan een mIRC popup.
script = remote = alt+r
popup = alt+p

Het ON LOAD commando kan gebruikt worden in een script.

/load -rs gebruik je om een script te loaden.
/load -pc gebruik je om een channel popup te loaden.
/load -pn gebruik je om een nickname list popup te loaden.
(zie /help /load)

Ik kan nu wel enorm uit gaan weiden maar denk dat dat weinig zin heeft. Om kort te zijn... waar jij op doelt... die MRC files... dat zijn popups. De meeste popups zijn nickname list popups... je krijgt als je met je rechtermuisknop op een nickname klikt een lijst van allerlei opties. (dus je moet /load -pn gebruiken) Een script is code waarmee je een handeling automatisch kan laten uitvoeren.
Als je wilt weten hoe je een popup maakt... download wat MRC files... zoek op Google... ik kom b.v. deze tegen:
http://www.geocities.com/SiliconValley/Vista/2918/mirc.html
Ehm sorry, maar de .mrc files zijn toch wel gewoon scriptjes.
Zoals ik al in mijn voorbeeld gaf, dat is toch gewoon een hele simpele script, geen popup (toch).
En het gaat ook niet om dat ze niet goed gescript zijn, sinds enige tijd werken ze niet meer, hiervoor hebben ze perfect gewerkt (als ik ze in een andere script hang dan werken ze gewoon goed maar op een of andere reden werken ze niet bij mijn bijna identieke invision over mirc script).

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:02

Barca

In Search Of Sunrise

Choller schreef op 25 februari 2004 @ 23:13:
[...]
Ehm sorry, maar de .mrc files zijn toch wel gewoon scriptjes.
Zoals ik al in mijn voorbeeld gaf, dat is toch gewoon een hele simpele script, geen popup (toch).
En het gaat ook niet om dat ze niet goed gescript zijn, sinds enige tijd werken ze niet meer, hiervoor hebben ze perfect gewerkt (als ik ze in een andere script hang dan werken ze gewoon goed maar op een of andere reden werken ze niet bij mijn bijna identieke invision over mirc script).
Oh :/ Ik kan je dan helaas niet verder helpen. Ware het niet dat...

... het volgende het geval is. Toen ik net even hetzelfde deed als jou (dezelfde code & commando) kreeg ik een popup van mIRC die ik gelijk wegdrukte. Er stonds iets in als "One or more scripts require... initialisation...". Ik had even een screenprint moeten maken. :/ Welnu, na het klikken van OK (een andere keuze was er voor die popup niet) kreeg ik de echo te zien! Probeer ik het echter nu, krijg ik alleen * Loaded script 'c:\boos12.mrc' te zien. Kortom, je moet even kijken wat er precies in die melding staat dan weet je volgens mij meer. :) Hoe je dat kan doen... tsja mIRC nogmaals installeren ofzo? :? :| :| :|

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:48

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Probeer het eens met:

code:
1
2
3
on *:load: {
echo -a 7Choller test
}

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

zoals ik hier al eerder zei: -a kan niet, want dan wordt het bericht in het actieve venster weergegeven. Als je -s doet dan komt het in je status window. Het is misschien niet echt goed zo, maar op een andere manier kan het niet.

De on load event wordt bijna alleen in script geladen die ervoor bedoeld zijn iets groots uit te voeren, niet voor zoiets onzinnigs (wat het eigenlijk is)

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:48

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

-a "kan" best, het is een kwestie van voorkeur. En dit is slechts een test lijkt me, dus het is niet eens van belang. Als het bericht maar zichtbaar is.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Pagina: 1