Toon posts:

netwerk win2k/win98SE paswoord nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dus ik heb een netwerk (via router-switch) tussen een win98SE-pc en een win2000-pc
om vanuit de win2k in de win98 te gaan = geen probleem
maar als ik vanuit de win98 in de win2k wil gaan, vraagt 'm een paswoord
en dit terwijl de schijven gedeeld zijn zonder paswoord ??

ik log op die win2k altijd in als administrator
als ik nu dat paswoord gebruik, is het niet goed?
ik heb geen enkel ander paswoord!?
wat kan ik doen?
DANK!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:46
zet je gast account op enable in windows 2000.

Dan zou het als het goed is moeten werken.

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat je kan doen is bij mapopties het eenvoudig delen van bestanden uitschakelen. Weet niet precies waar dat staat in windows 98.

Verwijderd

Topicstarter
rfolkers schreef op 25 februari 2004 @ 21:51:

yep, dat was de oplossing!
hartelijk en 1000-maal BEDANKT, rfolkers !!! xxx

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

rfolkers schreef op 25 februari 2004 @ 21:51:

let wel op, dat dit erg insecure is, mocht je wireless hebben, of een isp die bestands en printerdeling niet blokkeerd, dan kan iedereen je files lezen/deleten
Mathijs1 schreef op 25 februari 2004 @ 21:52:
Wat je kan doen is bij mapopties het eenvoudig delen van bestanden uitschakelen. Weet niet precies waar dat staat in windows 98.
"eenvoudig delen van bestanden" is iets van windows xp

Het beste kun je een user(of guest)account aanmaken, op je win2k bak (met password). Dan moet je op je windows98 bij primaire netwerk aanmelding instellen: Client voor microsoft netwerken. En dan bij het opstarten je username en wachtwoord invullen. (als dit eenmaal gedaan is kun je het weer terugzetten op "windows aanmelden" zodat je geen wachtwoord bij het opstarten in hoeft te vullen)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op 25 februari 2004 @ 22:04:
[...]

let wel op, dat dit erg insecure is, mocht je wireless hebben, of een isp die bestands en printerdeling niet blokkeerd, dan kan iedereen je files lezen/deleten
ik heb telenet en ik zit achter een router
moet ik dan nog schrik hebben als ik dat toch doe?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 22:40:
[...]
ik heb telenet en ik zit achter een router
moet ik dan nog schrik hebben als ik dat toch doe?
Je hebt dus een wireless router?

En je hoeft geen schrik te hebben als je je AP een beetje beveiligt. Maar UTP is wel een stuk veiliger!

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 26 februari 2004 @ 00:33:
[...]

Je hebt dus een wireless router?

En je hoeft geen schrik te hebben als je je AP een beetje beveiligt. Maar UTP is wel een stuk veiliger!
neen het is een "gewone" router
dus de pc's zijn verbonden met UTP-kabels
de router heeft een ingebouwde switch en DHCP-server
er is in de router ook een ingebouwde firewall maar ik herinner mij dat ik een aantal poorten opengezet heb vorig jaar omdat ik problemen had met MSN en zo, maar ik weet niet meer precies welke poorten dat zijn (ik denk misschien voor 1 pc alles opengezet?)
de pc's krijgen van de router IP-adressen toegewezen in de range 192.168.xxx.xxx

moet ik nu schrik hebben omdat op beide pc's alle harde schijven en alle mappen gedeeld zijn zonder paswoord? (1 pc: win98SE en de andere= win2000 professional waarbij er een guest-toegang is zodat ik de gedeelde mappen kan lezen vanuit de win98SE-pc zonder paswoord)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 11:23 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je kan ook op de 2k machine een gebruiker aanmaken, de naam van die gebruiker moet dan gelijk zijn aan de gebruiker op Windows 2000, dan hoef je namelijk guest account niet aan te zetten...

let wel op, je moet dan wel inloggen met Client for microsoft netwerken op de Windows 98 machine... Soms is een wachtwoord nodig, andere keer niet...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Pagina: 1