Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Onlangs heb ik van een vriend gehoord dat hij weer iemand kende die een groter geheugen in de Nokia 7650 kan doen. (je weet wel een van de eerste gsm's met kleuren beeld en onwijs groot :X ). Hij zei dat er een geheugenchipje van 256 mb in kon. Dat is een groot verschil tov 3,8 mb. Dan kan dat diepvriesje weer een jaar mee. Want je kan daar natuurlijk heel veel dingen dan op pleuren net als de nokia 6600, alleen moet je dan alles via bluetooth sturen. Nu is mijn vraag denken jullie dat het daadwerkelijk bestaat? Ik ga er in ieder geval achteraan en dan zullen jullie van mij horen.
Google en search leverde met "Nokia 7650 geheugen inbouw" nix op. Maar ik zou heel blij zijn als jullie omtrend dit onderwerp wat wisten _/-\o_

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14
Volgens mij maakt hij je iets wijs. Of is hij niet zo erg snugger en bedoelt hij een 3650 waar je gewoon een SD-kaartje kan in steken. :)

• jozy
Fire69 schreef op 25 februari 2004 @ 21:45:
Volgens mij maakt hij je iets wijs. Of is hij niet zo erg snugger en bedoelt hij een 3650 waar je gewoon een SD-kaartje kan in steken. :)
Nee want hij heeft zelf ook een 7650 en gaat die ook laten ombouwen. Hij zei echt dat er een chipje werd vervangen. Ik vond het ook een raar verhaal, maar heb er best wel veel geld voor over om het dan te laten doen

• Fire69
Als je er best veel geld voor over hebt, koop je je beter gewoon een 6600. Meer geheugen standaard, uitbreidbaar, meer functies, nieuwer OS en vooral, 't is geen koelkast. :)

[edit]
Maar moest het wel kunnen, mag je het hier best laten weten, ik ben wel benieuwd. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 25-02-2004 22:14 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Fire69 schreef op 25 februari 2004 @ 21:45:
Nee, SD gaat ook al niet in de 3650, daar gaat namelijk alleen maar een MMC kaartje in.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• jozy
Fire69 schreef op 25 februari 2004 @ 22:14:
Als je er best veel geld voor over hebt, koop je je beter gewoon een 6600. Meer geheugen standaard, uitbreidbaar, meer functies, nieuwer OS en vooral, 't is geen koelkast. :)

[edit]
Maar moest het wel kunnen, mag je het hier best laten weten, ik ben wel benieuwd. :)
Keb ook een 6600 hoor :9 , maar gaat gewoon om het idee. Dat de 7650 gewoon nog steeds een van de beste telefoons is qua mogelijkheden. Je kan films opnemen, als afstandsbediening gebruike, ik heb er laatst ook een mp3 speler erop gegooid met 1 kleine mp3tje, Ngage heb ik nog ni kunnen doen omdat hij te weinig ruimte heeft 8)7 etc...

• Fire69
Ginz schreef op 25 februari 2004 @ 22:24:
[...]

Nee, SD gaat ook al niet in de 3650, daar gaat namelijk alleen maar een MMC kaartje in.
D'oh, die bedoelde ik :)
jozy schreef op 25 februari 2004 @ 22:24:
[...]

Keb ook een 6600 hoor :9 , maar gaat gewoon om het idee. Dat de 7650 gewoon nog steeds een van de beste telefoons is qua mogelijkheden. Je kan films opnemen, als afstandsbediening gebruike, ik heb er laatst ook een mp3 speler erop gegooid met 1 kleine mp3tje, Ngage heb ik nog ni kunnen doen omdat hij te weinig ruimte heeft 8)7 etc...
Je hebt een 6600 en je wilt veel geld uitgeven aan een 7650? 8)7

NOFI :P

• jozy
Fire69 schreef op 25 februari 2004 @ 22:37:
[...]

D'oh, die bedoelde ik :)

[...]

Je hebt een 6600 en je wilt veel geld uitgeven aan een 7650? 8)7

NOFI :P
aangezien de 6600 batterijen zuipt, ben ik bereid best wel veel geld uit te geven voor de 7650 die daarentegen best wel zuinig is

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het moet te doen zijn, er zit gewoon een 4/8 MB chip die wordt vervangen met een 256 MB versie, het besturingsysteem, Symbian kan gewoon omgaan met meer geheugen. Het is simpelweg een kwestie van netjes solderen en de benodige data terugzetten op de chip.

Maar als je vriend het ook gaat laten doen; kijk gewoon de kat uit de boom, als het bij hem lukt kan jij het ook laten doen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Laat nog even weten of het uitbreiden van het geheugen op de 7650 een succes was. Dus een verslag van je bevindingen zou ik zeer op prijs stellen, daar ik zelf ook een 7650 heb en er wel oren naar heb hem te upgraden!

Alvast bedankt.

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 23:41

nzyme

terror

lijkt me best tricky: dr zit standaard 4mb op. Daar zit Symbian op en al je data (muv telefoonboek want die zit (deels?) op je sim en nog wat andere zaken wellicht...).

Nu moet je de 4mb chip leegmaken en overzetten op een xxxMB chip.
-Waar krijg je zo'n ding?
Tis nl niet een simpel sdkaartje geloof ik of een ander gangbaar iets

-Hoe wil je de software overzetten naar je win pc als backup ofzo?
Kun je vanuit windows in de root komen van het default geheugen en op die manier alles leegmaken?

-Hoe wil je het vervolgens weer terugzetten?
mocht de upgrade lukken dan zit met een mobiel met xxxMB geheugen, zonder os m.a.w. zonder iets van een toegangspunt.

Als het lukt dan is het geweldig want dan kan je dr zoveel meer mee :D meer geheugen is meer ruimte voor foto's mee ruimte voor games meer ruimte voor films (die je kan opnemen met dat progje van de nokia site)

edit:
Photo album 3.6 MB dynamic memory for images, phonebook, calendar, messages, and add-on applications
hmz, zou het zo zijn dat r 2 geheugen chips opzitten? Dat zou bruut zijn, en de zaak simpeler maken.

[ Voor 15% gewijzigd door nzyme op 26-02-2004 10:52 ]

| Hardcore - Terror |

• jozy
Hellraizer schreef op 26 februari 2004 @ 10:49:
lijkt me best tricky: dr zit standaard 4mb op. Daar zit Symbian op en al je data (muv telefoonboek want die zit (deels?) op je sim en nog wat andere zaken wellicht...).

Nu moet je de 4mb chip leegmaken en overzetten op een xxxMB chip.
-Waar krijg je zo'n ding?
Tis nl niet een simpel sdkaartje geloof ik of een ander gangbaar iets

-Hoe wil je de software overzetten naar je win pc als backup ofzo?
Kun je vanuit windows in de root komen van het default geheugen en op die manier alles leegmaken?

-Hoe wil je het vervolgens weer terugzetten?
mocht de upgrade lukken dan zit met een mobiel met xxxMB geheugen, zonder os m.a.w. zonder iets van een toegangspunt.

Als het lukt dan is het geweldig want dan kan je dr zoveel meer mee :D meer geheugen is meer ruimte voor foto's mee ruimte voor games meer ruimte voor films (die je kan opnemen met dat progje van de nokia site)

edit:
Photo album 3.6 MB dynamic memory for images, phonebook, calendar, messages, and add-on applications
hmz, zou het zo zijn dat r 2 geheugen chips opzitten? Dat zou bruut zijn, en de zaak simpeler maken.
Ik heb al eens e-file manager erop gezet. Dat is een soort windows verkenner en kan je al je geheime bestanden op je telefoon bekijken en door sturen via bluetooth naar je pc. Ik weet niet hoe ze op dat chip van xxxmb weer os opzetten, maar ik denk dat het ongeveer hetzelfde gaat als simlock removen. Dan word er een kabel geplaatst bij je simkaartgleufje en je batterij zetten ze dan schuin erop. Zo kunnen ze dan je hele telefoon editten en aanpassen. Ik denk dat het chipje zoiets is als de inhoud van een memory stick. Maar we zullen zien en dan komt er een uitgebreid verslag en hopelijk mag ik ook foto's shooten :9

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 17:13
jozy schreef op 25 februari 2004 @ 22:24:
[...]

Ngage spellen draait ie niet want hij heeft te weinig werkgeheugen daarvoor. Alleen sonic wil draaien maar dan moet ik 'm al op flight mode zetten om geheugen vrij te maken (3650)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• nzyme

nzyme

terror

maar dat is grappig:

heb net die extended file manager 1.4 gedownload en op de 7650 gezet, naar de root en wat zie ik:
C: 4093kb - 2337kb vrij - 1755kb in gebruik
D: 443kb - 441kb vrij - 2kb in gebruik
Z: 15360kb - 0kb vrij - 15360kb in gebruik

meerdere geheugen "partities" ? of chips ?

Damn, en met de pcfile manager zie ik enkel:
C: 3.99Mb - 2.28MB in gebruik |:(

[ Voor 18% gewijzigd door nzyme op 26-02-2004 22:46 ]

| Hardcore - Terror |

• Johnny

Johnny

Hellraizer schreef op 26 februari 2004 @ 22:21:
maar dat is grappig:

heb net die extended file manager 1.4 gedownload en op de 7650 gezet, naar de root en wat zie ik:
C: 4093kb - 2337kb vrij - 1755kb in gebruik
D: 443kb - 441kb vrij - 2kb in gebruik
Z: 15360kb - 0kb vrij - 15360kb in gebruik

meerdere geheugen "partities" ? of chips ?

Damn, en met de pcfile manager zie ik enkel:
C: 3.99Mb - 2.28MB in gebruik |:(
C: is je eigen geheugen waar applioaties in staan, zo te zien een aparte chip van 4 MB.

D: is een externe schijf, ik denk in dit geval de sim-kaart, maar het zou ook zo kunnen zijn dat het een "partitie" is van een 2 MB chip die zowel D: als Z: bevat.

Z: is een chip met het OS er op, in dit geval 1,5 MB.

Hoe dan ook, het lijkt er op dat het te gebruiken geheugen gewoon een aparte chip is die makkelijk te vervangen is omdat het OS apart staat.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Op een Siemens kan je gewoon de gehele foon leeghalen qua data betreft heb ik me laten vertellen. Je moet je telefoon daarvoor uitzetten en met een datakabel verbinden met je PC. Zodoende maak je een complete backup van je persoonlijke files, kalender items, adresboek, e-mailtjes, sms-jes, maar ook van de complete firmware. Als je dus iets vernaggelt, kan je het gewoon weer terugzetten...

maw, als je zo'n zelfde proggie vind voor je 7650, kun je die chip die eraf gaat leegroven, en plaatsen op die nieuwe chip.

Mogelijk is dit niet nodig omdat hij al verschillende "drives" heeft. Maar neem liever het zekere voor het onzekere voordat het mis gaat ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• nzyme

nzyme

terror

Johnny schreef op 26 februari 2004 @ 22:50:
[...]
Z: is een chip met het OS er op, in dit geval 1,5 MB.
Uhm, is dat niet 15MB?

Zo'n datakabel, is die overal verkrijgbaar? Of is dat iets van illegale tweakgear?
@ TS: kun je ALS de operatie gelukt is ook zaken als typenummers ed vermelden ?
zoals dus voor zo'n datacable.

En zo'n nieuwe grotere geheugen chip, is die overal verkrijgbaar?

[ Voor 92% gewijzigd door nzyme op 27-02-2004 15:09 ]

| Hardcore - Terror |

• Johnny

Johnny

Oh ja, is eigenlijk ook wel logischer, want dan heb je precies een 16 MB (128Mbit) chip. Dat is dan waarschijnlijk ROM.
En zo'n nieuwe grotere geheugen chip, is die overal verkrijgbaar?
Waarschijnlijk wel, het zal een standaard Flash geheugenchip zijn, het echte probleem is het solderen van dat ding omdat die contactjes zo ongelofelijk klein zijn.

• Fire69
Hellraizer schreef op 27 februari 2004 @ 11:26:
[...]

En deze vond ik via google:
[link naar forum]

is wel bruikbaar geloof ik :D
Daar staan nogal eens dingen die niet mogen hier, zo de link dus maar weg doen ;)
Pagina: 1