Toon posts:

Nieuwe computer met WLAN kan netwerk niet detecteren

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

- Trust Speedlink 485a Webstation (router, modem, 11Mb) met ADSL connectie. Werkt prima. Plaatsing: op begane grond.

- 1 werkstation (w'98) met "vaste" ethernet verbinding met router: werkt prima.

- 1 werkstation (w'98) met trust speedshare home Wlan PCI kaart (11 Mb): werkt prima (plaatsing: op zolder== 2e verdieping).

Nu wil ik een 3-e werkstation (w'98), dat ik uitgerust heb met dezelfde speedshare Wlan PCI-kaart als de bovenstaande, koppelen maar deze ziet mijn netwerk niet!
Nu had ik nog een trust USB-wlan doosje liggen (voor toekomstig gebruik op de laptop) en heb dat geprobeerd op dezelfde p.c.. Ook deze ziet geen netwerk!
Voor de installatie heb de nieuwe (nu-ja, gebruikte) naast de router geplaatst (ca. 3 m.). Ik heb router een aantal keren opnieuw gestart maar geen resultaat.

Zie ik iets over het hoofd? Wie kan me helpen?

Bij voorbaat dank.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Geen idee wat je over het hoofd ziet want ik weet niet wat jij allemaal gezien hebt ;)

Als je het nou eens adhoc insteld in je AP en pc?
offtopic:
[quote]C-BAS33 schreef op 26 februari 2004 @ 00:03:
wat als je hem naast je accespoint zet?[/quote]

3 meter is er redelijk naast hoor ;)

[ Voor 44% gewijzigd door SSH op 26-02-2004 00:14 ]

• C-BAS33
  • Laatst online: 05-01-2025
wat als je hem naast je accespoint zet?

[ Voor 45% gewijzigd door C-BAS33 op 26-02-2004 00:04 ]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Je zal niet de eerst zijn die troubles heeft in Win98 om WLan te activeren. Ik kan je geen oplossing bieden, alleen zou je kunnen streunen over de GoT Search over je problemen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 21:41:

Zie ik iets over het hoofd? Wie kan me helpen?
Meestal zou het niet zo moeilijk moeten zijn. Ik neem aan dat je het kaartje al op die andere pc getest hebt om te zien of tie wel werkt?
En verder dubbelchecken of je router wel doet aan dhcp, en als je dat niet gebruikt of je dan niet perongeluk 2x hetzelfde IPadres gebruikt hebt op 2 pc's.
En dan de simpele dingen, juiste encryptie met key aangegeven? Authenticatie op macadres? Luistert tie wel naar het kanaal waarop gebroadcast wordt? Is de SSID naam wel juist ingegeven?

En los van alles, bij win98 helpt het al vaak TCP/IP opnieuw te installeren...

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 00:09:
[...]

Meestal zou het niet zo moeilijk moeten zijn. Ik neem aan dat je het kaartje al op die andere pc getest hebt om te zien of tie wel werkt?
En verder dubbelchecken of je router wel doet aan dhcp, en als je dat niet gebruikt of je dan niet perongeluk 2x hetzelfde IPadres gebruikt hebt op 2 pc's.
En dan de simpele dingen, juiste encryptie met key aangegeven? Authenticatie op macadres? Luistert tie wel naar het kanaal waarop gebroadcast wordt? Is de SSID naam wel juist ingegeven?

En los van alles, bij win98 helpt het al vaak TCP/IP opnieuw te installeren...
Ik gok dat de TS op zijn minst jou aangegeven punten heeft bekeken, maar het opnieuw installeren van je TCP/IP is inderdaad een veel voorkomend probleem. Tis effe geleden dat ik hier problemen mee had, maar in Win98 is het nogal rot als je nieuwe hardware introduceert op de machine, dan gaatie stressen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe pc staat vlak naast de router, dus afstand kan nauwelijks het probleem zijn.
Encryption key's zijn identiek, DHCP staat aan en de router deelt de IP-adressen uit.

Ik vind het zo vreemd dat zowel de PCI-WLAN als de USB-wlan het netwerk niet kunnen vinden. Er is bij beide een monitor meegeleverd die een zgn. site-survey optie kent waarmee netwerken in het bereik gezocht kunnen worden. Zo heb ik ook de eerste wireless aangesloten en simpel aan de praat gebracht.

Gek genoeg kan ik het kanaal waarop gezocht wordt niet instellen. Deze staat standaard op 10.

Ik heb zowel ad-hoc als infrastructure geprobeerd. Bij de eerste krijg ik een "management-error, bij de tweede blijft íe "scanning" aangeven.

De nieuwe pc is vers van w'98 voorzien. Ik zal TCP voor de zekerheid nieuw instaleren maar verwacht daar niet veel van.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Als je WEP een uit zet?

(schijnt dat er toch diverse tools zijn die dit makkelijk kunnen hacken)

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

SSH schreef op 26 februari 2004 @ 00:29:
Als je WEP een uit zet?

(schijnt dat er toch diverse tools zijn die dit makkelijk kunnen hacken)
(maar het schijnt ook dat er een hoop mensen proberen je netwerk op te komen en meestal netjes falen, omdat niet iedere buurman en/of WAR-driver begrijpt wat je moet doen om zichzelf in het netwerk te cracken)

Pagina: 1