[OC]Gezocht: Bios Recoder

Pagina: 1
Acties:

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Laatst was ik over msn aan praten met iemand over de a7n8x vmod.
Ik wilde de mod eind volgende week gaan uitvoeren maar toen zei een maat van me opeens dat er wel een mogelijkheid was dat je tot 2,0vcore in de bios in kon stellen :9

Toen vroeg ik wat verder en hij vertelde dat hij al een flinke tijd geleden met een buitenlander in contact was gekomen die zon bios (het was een uberbios, versie was geloof ik toen nog 1004)had gerecode.
Hij zei dat het gewoon werkte en dat hij zo echt 2,0 vcore kon krijgen >:) . Dit werkte wel alleen voor de vcore en dus niet voor de vdd en vdimm.
Nu is zijn pc alleen een tijdje geleden gecrashed (niet door die bios iig, draaide al 0,5jaar goed ;) ) waarbij zijn mobo Rma moest en zijn hdd ook kapot was. Ook kunnen we geen contact meer krijgen met die gast die die bios had.

Dus daarom zoek ik dus iemand die biossen kan recoden zodat we zo'n bios krijgen voor de a7n8x-x en de andere modellen. Want daar zouden we een hoop mensen blij mee maken want dan hoeven ze hun bord niet te vmodden.

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door El Snorro op 25-02-2004 22:08 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Lijkt me erg onmogelijk eerlijk gezegd. De Vreg chip van de is oorspronkelijk ontworpen om waardes tot maximaal 1.85V te produceren. Door wat met de droop te spelen kunnen mobo fabrikanten dit nog wel hoger maken. maar de registers die vanuit de bios op de vreg worden gezet, bepalen het voltage.

Bij de asus weet ik wel bijna zeker dat deze waardes gewoon overeenkomen met wat je in de bios insteld en aangezien 1.85 het maximum voltage is van de Vreg chip zal het niet meevallen om dit hoger te programmeren. Modden kan wel.

Bovendien worden in de uber bios alleen maar dingen aangezet die oorsponkelijk al in de bios zaten. Tot nu toe is er nog geen nieuwe functionaliteit aan toegevoegd. En als iemand beweert van wel dan wil ik dat eerst wel eens zien voordat ik daar in geloof.

en ik zeg 't nog maar een keer. Vdd in de a7n8x bios kunnen instellen is gewoon vette onzin. Die chip is een "domme" chip wat inhoud dat hij niet communiceert met met whatever. De Vddr kan echter nog wel 0.1V omhoog, maar dat is alleen een waarde die door asus niet geactiveerd is in de bios. Als je echt meer wilt weten hierover zul je contact moeten zoeken met Demolus die de Uber biossen allemaal gemaakt heeft.

Je kan dus net zo goed gaan modden.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik heb hierover weleens een topic geopend: Ik wil zelf eens in bios binaries kunnen gluren. Er zijn wel tools waarmee je wat dingen kunt instellen zoals de plaats van de functies en standaardinstelling in het bios, maar geen echt nieuwe opties ofzo. Er moet iets zijn, maar ja, op GoT zitten die mensne niet geloof ik.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Het (bij)proggen van een bios is bijna onmogelijk. Je mist een hoop informatie die je niet hebt, je kan wel wat datasheets van de chipsets en chips die op het moederbord zitten krijgen.

Maar wat je niet hebt zijn schema's van hoe het moederbord in elkaar zit. Ook is het zo dat de meeste fabrikanten alles wat het moederbord kan in het bios programmeren maar vervolgens verschillende opties uitschakelen omdat ze niet nuttig zijn voor normale gebruikers.

Of als je bijvoorbeeld van een moederbord een versie met en zonder lan hebt je dan bij de versie zonder lan de instellingen daarvoor weghalen.

Zelf iets erbij programmeren kan bijna niet. Wel kan je eventuele timings veranderen of stukjes code veranderen of combineren van verschillende versies om op die manier een betere bios te krijgen.

Verwijderd

in die uber bios heeft hij toch ook enkele dingen er bij gezet?

hoop dingen zijn geactiveerd ja die asus had verstopt maar toch ook verschillende dingen toegevoegt?

• El Snorro
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 08:43:
in die uber bios heeft hij toch ook enkele dingen er bij gezet?

hoop dingen zijn geactiveerd ja die asus had verstopt maar toch ook verschillende dingen toegevoegt?
Ik hoop het, ik ben nu contact met de maker aant maken, hoop dat t lukt :)

HEeft iemand zijn mail want ik kan hem als user op nforcers niet vinden :?

[ Voor 11% gewijzigd door El Snorro op 26-02-2004 13:55 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:44
UberBiossen kun je gewoon downloaden hoor... zijn er echter alleen voor a7n8x en voor 1 gigabyte bord... Gwoonff googlen dus...

• El Snorro
Gr0wLiThE schreef op 26 februari 2004 @ 15:24:
UberBiossen kun je gewoon downloaden hoor... zijn er echter alleen voor a7n8x en voor 1 gigabyte bord... Gwoonff googlen dus...
Lees het topic eerst plz, :Z

Verwijderd

als je het te weten komt wil ik het ook weten
ik heb ook niet zo'n zin om te voltmodden
zet het hier neer als je het weet als je wil :)

bij de uber bios is alleen het dimm volt omhoog gehaald met 0,1 volt

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 16:18 ]

• El Snorro
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 16:17:
als je het te weten komt wil ik het ook weten
ik heb ook niet zo'n zin om te voltmodden
zet het hier neer als je het weet als je wil :)

bij de uber bios is alleen het dimm volt omhoog gehaald met 0,1 volt
Ok, ik heb zn account gevonden ik ga m nu pm'en 8)

[ Voor 14% gewijzigd door El Snorro op 26-02-2004 16:27 ]

Verwijderd

als dat gaat lukken met die bios zou wel heel cool zijn dan kan ik veel verder met mijn 2800 :)
ik zou niet weten wie die man is :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 16:23 ]

Verwijderd

2 volt gaat toch niet lukken hoor, zoals YoupY al gezegt heeft. De vreg kan maar tot 1.85 (zoals AMD het ook bedoelt heeft), Er zijn nu eenmaal niet meer signalen, een voltmod kan het nog omhoog helpen, maar dat is een hardwarematige manier, niet softwarematig.
Pagina: 1