Als ik mijn laptop opstart, duurt het erg lang voordat alle icoontjes rechtsonder geladen worden, zoals het netwerkicoontje. Ik krijg in die tussentijd ook geen ipadres, pas na ongeveer 2 minuten komen de icoontjes tevoorschijn en krijg ik een ipadres van mijn win2k server. Ik heb NAV verwijderd zonder resultaat. Als ik de netwerkkabel eruit haal, en de pc lokaal opstart, start hij zonder problemen op. De andere pc's in mijn netwerk starten wel normaal op.
Kabel in orde? Lijkt erop dat je systeem op een DHCP adres zit te wachten ofzo, en dan na een timeout pas verder gaat. Of heb je nog mappings naar pc's op niet beschikbare IP nummers ofzo?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Kijk eens in je eventlogs en post een wat foutmeldingen?
Ik zit nu op mijn werk en heb weer hetzelfde probleem. Deze melding vond ik in de logboeken:
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 00003952D21A. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 00003952D21A. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Leuk; kicken binnen een halfuur
Draait er op het netwerk waar je nu aan hangt wel een DHCP server? Wat gebeurd er als je een statisch IP adres insteld?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
kicken doe je pas na 24 uur.
heb je in je dhcp server soms addressen gereserveerd voor dat mac adres ofzo? start/restart anders je dhcp service eens... kweet het anders ook niet zo 1-2-3
heb je in je dhcp server soms addressen gereserveerd voor dat mac adres ofzo? start/restart anders je dhcp service eens... kweet het anders ook niet zo 1-2-3
Ja ik heb een win2k server waar internet (@home) op binnenkomt, een scope aangemaakt van 192.168.1.10-192.168.1.20Draait er op het netwerk waar je nu aan hangt wel een DHCP server? Wat gebeurd er als je een statisch IP adres insteld?
Bij mij andere pc's heeft hij dit probleem niet.
Na lange tijd krijg ik wel een goed ip adres, en als ik in de dosbox ipconfig/release en renew invoer krijg ik geen ipadres meer.
Statisch werkt het wel goed.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 11:16 ]
Verwijderd
Zegge, kicken doen we hier niet na een half uur
24 uur staat daarvoor. Je kick heb ik maar getrashed.
Probeer eens de laatste drivers van je netwerkkaart te installeren. Misschien zit daar het probleem..
Ik heb bij de logboeken van systeem gekeken, de computer start op, pas na 2 minuten ofzo staat er dat de ethernet controller beschikbaar is.
Het welkomstgeluidje hoor ik nu ook pas later.
Het welkomstgeluidje hoor ik nu ook pas later.
Zit je niet in een Domein?
Kijk daar eens naar, en probeer anders een vast IP toe te wijzen misschien?
Ik zit niet in een domein, vast ip heb ik hetzelfde probleem.The_Dart schreef op 28 februari 2004 @ 17:43:
Zit je niet in een Domein?
Ik heb overigens de netwerkcontroller uitgeschakeld opgestart en toen duurde het nog veel te lang.
In veilige modus heb ik dit probleem niet en kan ik gewoon op internet.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 18:03 ]
Pagina: 1