Toon posts:

Windows 2000 pro start niet door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is er bij mij aan de hand:
- Windows 2000 pro start niet meer door. Blijft hangen bij het bureaublad zonder pictogrammen. De muis kan ik wel gewoon bewegen. Ook is er nog een tijdje een verhevigde schijfactiviteit (knipperend hdd-ledje). Dan is het stil...

Wat heb ik geprobeerd/gecheckt:
- er zit geen virus op
- geen fouten op de harde schijf (met scandisk gecheckt)
- via veilige modus kom ik er ook niet in
- alle pci-kaarten verwijderd uit de pc incl de agp-videokaart (vervangen voor een pci videokaart)
- herstelprocedure van windows cd-rom uitgevoerd
- vorige werkende configuratie geprobeerd

Wie weet een oplossing?
Wat kan de oorzaak zijn?

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 21:05 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

hoe heb je op virussen gecheckt? F-Prot o.i.d?

het feit dat je niet meer via veilige modus binnenkomt wordt nog wel eens gezien als bewijs van een virus.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de harde schijf via een andere pc gescand met de laatste update van norton antivirus.

Verwijderd

en je hebt ondertussen niet gecheckt of de andere pc met de HD van de kapotte pc wel opstart?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je meedenken!

Dit heb ik ondertussen gedaan.
'k dacht probeer eerst via Veilige modus. Kreeg een blauw scherm (bsod) met o.a. de volgende melding:
inaccessible_boot_device.

Oplossing?

Verwijderd

wat was je voor het laatst aan het doen?

Verwijderd

Topicstarter
internetten en e-mailen.

Zou het misschien iets zijn geweest wat norton niet pakt? Een trojaans paard of iets dergelijks.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
inaccessible_boot_device -> check je HD eens met een tooltje uit de OM Faq.

Als je op je bureablad zit, doe dan eens CTRL+ALT+DEL. Krijg je taakbeheer? Zo ja explorer.exe killen en opnieuw starten. Met een beetje mazzel heb je nu weer je volledige bureaublad.

Mocht dit nou werken dan denk ik toch aan een virus. Post eens een screenshot van je lopende processen of nog beter een HijackThis log.

Verwijderd

Topicstarter
- Kan haast niet de hdd zijn. 'k heb nl. een image gemaakt van de hdd naar een andere hdd. Deze start ook niet door.
Vreemd vond ik wel: "Wel was er een bestandje in de temporary internet files welke ik niet via de Windows Verkenner kon verwijderen (file heette 'pijl' zonder extensies en 0 kb groot). 'k heb hem later via de dos prompt via een andere pc kunnen verwijderen."

- ctrl-alt-delete geeft helaas geen reactie

- HijackThis log: heeft het ook zin als ik HijackThis draai via een XP pc op deze harde schijf? Hij pakt dan zeer waarschijnlijk niet de registry van de win2k hdd.?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee HT was alleen nuttig in het geval je explorer.exe kon killen+herstarten.

Je zegt dat je een repair hebt gedaan? Wat was daar het resultaat van?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een repair via de windows cd-rom gedaan. R->noodherstelprocedure-> automatisch laten doen.
Dit bood geen soulaas.
Pagina: 1