Temperatuur omhoog :-S

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Daugobelion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Hey, iemand enig idee waarom mijn temperatuur omhoog vliegt zodra ik mijn Soundblaster Live! Platinum erin stop?

Systeemspecs:

ADM 1800+
Asus A7N8X
Asus Radeon 9800 XT
1 GB RAM
3COM Netwerkkaart en onboard-LAN
onboard-soundblaster (disabled)
Soundblaster Live! Platinum
Maxtor 40GB
Thermaltake Lanfire Kast & Volcano 12 + Arctic Silver 5

Heb echt geen idee...

M_M vond het nodig om hem op slot te doen dus zet ik hem nog maar een keertje neer maar dan met wat meer info, om het voor jullie ook wat duidelijker te maken :P

Zonder kaart is de CPU temp 29,8 graden en met kaart word hij 41 graden terwijl de CPU usage gewoon op 0% blijft staan. De luchtstroom is goed want alle draden en kabels heb ik netjes weg gewerkt.

Heb niks gevonden op internet... 8)7

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
temp sensor die niet goed werkt ? zodra kaart erbij wordt geplaatst bepaalde voltages veranderen en dus zodanig je sensor ? Kijk je naar tempsensor van bios of in windows ? Kijk je wel naar de goede tempsensor ? Niet per ongeluk naar de kast sensor die dichtbij je geluidskaart zit ?

dikzak

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Waarmee lees je dit uit? Bios of programma?

Het kan nooit dat zo'n kaart zoveel verschil kan maken, als je er een stukje karton tussen zou stoppen zou je het zelfde probleem moeten hebben (maar ik neem aan dat de agp kaart ook luchtstroom in de weg zit.

Steek hem anders eens in een ander pci slot of had je dat al gedaan?

Overigens is 41gr misschien wel een realistischere temp :Y)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Almootjuh schreef op 25 februari 2004 @ 20:48:
M_M vond het nodig om hem op slot te doen dus zet ik hem nog maar een keertje neer maar dan met wat meer info, om het voor jullie ook wat duidelijker te maken :P

Zonder kaart is de CPU temp 29,8 graden en met kaart word hij 41 graden terwijl de CPU usage gewoon op 0% blijft staan. De luchtstroom is goed want alle draden en kabels heb ik netjes weg gewerkt.

Heb niks gevonden op internet... 8)7
m-m deed je vorige topic niet voor niets dicht. Die extra info van jou valt erg tegen, en bovendien zie ik niet wat je al geprobeerd hebt om het op te lossen, en waar je zelf denkt dat het aan ligt, en wat je zelf gezocht hebt...enzovoort. Zie de faq inzake topicstarts over hoe je wel een topic moet openen. Doe bijvoorbeeld ook wat aan je topictitel als je volgende keer na uitgebreid onderzoek een topic opent, want deze topictitel van Temperatuur omhoog, en zeker met zo'n MSN-smiley, daar kan niemand wat mee. Ga er dus eerst serieus zelf mee aan de gang.

En inderdaad, wat hierboven wordt gezegd: 41 graden is helemaal zo gek nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 25-02-2004 21:10 ]

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.