Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL]Zelf SIMM-tester maken

Pagina: 1
Acties:

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:23
Hallo allemaal,

zit een beetje te twijfelen of dit hier moet of in PMG, maar aangezien het meer met electronica te maken heeft, dump ik het hier.

Ik zou graag een eigen SIMM-tester willen maken, maar kan nergens aan een schema komen. Google bracht me alleen maar kant-en-klare testers, maar zelfbouw trekt me meer.

Nu weet ik niet of het uberhaupt mogelijk is om zoiets te maken. De tester zou bedoeld zijn voor 72-pins SIMMetjes, zowel FP als EDO. Die heb ik hier nog een flinke stapel liggen, maar geen computer meer waar ze in kunnen worden gestopt. Op een werkende manier dan ;)

Nog mooier zou het zijn als de tester ook 30 pins, waar ik er nog een kleine handvol van heb, aan zou kunnen. En nog mooier als ook SDR-SDRAM getest kan worden.

Wie weet of het uberhaupt zelf te doen is en hoe?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 20:35

Super_ik

haklust!

k wist dat t ooit in de elektuur heeft gestaan:
hier een link

helaas, peanutbutter, k ben pas sinds 1997 lid, dus k kan t artikel niet voor je scannen ofzo

[ Voor 24% gewijzigd door Super_ik op 25-02-2004 20:49 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Er staat in die link dat het artikel in PDF-vorm €3,40 kost. Als topicstarter daar intresse in heeft dan moet hij dat bedrag gewoon betalen. Het is niet de bedoeling dat anderen het voor hem scannen of doormailen. Ik heb hier net een reply over getrashed.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
ff heel concreet. Je kan het beste gewoon een oude PC pakken en daar memtest86 op installeren. Dan heb je een _GOEDE_ memory tester. Zelf bouwen kan wel, maar wil je een bedrijfszekere print, dan zul je ook een goede layout moeten maken en het laten etsen (Ik neem aan dat je je mem tegen de max specs aan wil testen).

De enige reden dat je geen PC wil gebruiken is ruimte. Dus mijn tip is kijk of er een P133 niks staat te doen oid.

En jah je kan wat klussen met een AVR oid, maar die haalt nooit de bandbreedte waarop 60ns geheugen werkt.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:23
Dat is inderdaad misschien de beste oplossing Vaagharses. Ik ga maar eens 'marktplaatsen' ;)

BTW m-m, ik heb nooit om een scan oid gevraagd...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...