Toon posts:

SMC 7004 snelheidprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn router een SMC 7004 VBR non-wireless.
Deze router verdeelt de binnenkomende verbinding (hoge snelheid +/-1000 Kbyte/sec) tussen twee computers (met 100/mbit netwerkkaarten). Het statische ip-adres wordt zo omgezet in twee dynamische. Het probleem is echter dat hierbij dat de snelheid van de verbinding wordt verminderd tot 2x 50 Kbyte/sec. Normaal gesproken zou dit niet kunnen toch? Waar ligt dit aan, de netwerkkaarten zijn immers snel genoeg. Het ligt ook niet aan de firewall, deze heb ik al aan en uit gezet. Ligt het soms aan instellingen van de router? Ligt het misschien aan de poorten die ik heb opengezet om te kunnen DC++-en, zo ja moet ik dit anders doen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

*Post eens de results van beide pcs´s op een speedtest site?
*Doe ook een een overdracht tussen beide pcs en bereken de snelheid(dan wel zelf, met netlimiter of een ander progje)

Verwijderd

Topicstarter
De results van die speedtest is van speedtest.nl -zonder router 1000 Kbyte/s en met router 50Kbyte/s. De snelheid tussen de twee pc-onderling is ook niet zo snel als met behulp van een cross-linnk kabel.

Een kennis melde dat het kan liggen aan de configuratie van de ip-adressen. Hij zei dat ik deze beter zelf door bijv. 10.10.10.100 en dan een range aan te geven dan deze door de router automatisch te laten configureren. Kan dit de oorzaak zijn van het snelheidsverlies?

Han

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

probeer het eens uit zou ik zeggen. Zoek voor de zekerheid ook even naar nieuwere firmware.

-gl!