Mp3 collectie management software

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 13:54

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Als fulltime computer nerd besteed ik heel wat uurtjes achter m'n pc. Ik heb inmidels ook mijn hele cd-collectie omgezet naar mp3, en netjes geordend op mijn harddisk staan.
Nu zijn er in de loop der jaren steeds meer foutjes in mijn collectie geslopen. ID3 tags die niet helemaal kloppen. Filenames die anders hadden gekund, en zo voorts.

Dit wil ik nu eindelijk eens allemaal gaan fixen, maar mijn collectie is dermate groot geworden dat dit niet meer eenvoudig met de hand te doen is. Wat ik dus zoek is een programma dat dit heel makkelijk kan doen, voor hele directories tegelijk.

Ik dacht in madman zo'n programma gevonden te hebben, maar daarmee kan ik niet eenvoudig id3 tags of filenames aanpassen, dus dat gaat niet door. De beschrijving van wat madman had moeten zijn, komt wel behoorlijk dicht in de buurt van wat ik zoek:
madman administrates digitial music archives nicely: madman is a powerful digital music cataloging tool that is capable of flexible querying, tagging and organizing huge amounts of digital music.
Bij SourceForge hebben ze een hele categorie met Sound/Music apps, maar daar kan ik niet echt iets tussen vinden wat lijkt te doen wat ik zoek.

Veel programma's werken ook met een soort database, dat lijkt me niet echt nuttig, zolang de filenames en id3 tags maar weer kloppen.

Weet iemand of een dergelijk programma bestaat (het liefst open source, anders draai ik linux), en hoe het heet?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:03

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

easytag moet het kunnen! Kijk daar eens naar

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:41
Ik weet niet of het voldoet aan alles wat je wilt, maar met JuK, de mediaplayer die sinds KDE 3.2 standaard meegeleverd wordt, kun je o.a. meerdere ID3-tags tegelijk wijzigen (bv. het genre, de groep etc. in een klap voor de hele geselecteerde lijst in hetzelfde veranderen).

En het kan de MP3's ook nog afspelen :)

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Toen ik tegen ongeveer dezelfde problemen aanliep, besloot ik om zelf maar een shellscriptje te schrijven. Ik weet niet of je d'r wat aan hebt, maar ik wil ze je best toemailen.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik zou hier ook Easytag voor gebruiken, werkt echt ideaal.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Justice
  • Laatst online: 07-08-2025
MoodLogic, hiermee kan je je muziek met andere mensen vergelijken, en dus automatisch indelen aan de hand van artiest, titel etc informatie.

Human Bobby

Verwijderd

Ik heb laatst een programmatje gemaakt die kan wat jij zoekt. Ik zocht het ook namelijk.
- In grote aantallen ID3 tags aanpassen
- Bestanden hernoemen/kopiëren op basis van ID3 tag

Als je er interesse in hebt, ik geef m gratis uit, heb m nog niet geupload en heb daar nu geen mogelijkheid toe (werk).

Als je mij kan mailen/pm'en/op het topic reageerd dan zal ik m je toesturen/uploaden.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 17:28
Ik denk dat het wel nuttig is om het even online te zetten. Ik wil hier best wat webspace voor beschikbaar stellen als het goed werkt...

Verwijderd

Ik gebruik m voornamelijk zelf. Alles is OO, Ik vind het goed werken. Webspace is het probleem niet, ftp access is nu het probleem ;) Op m'n werk is alles professorisch dichtgetimmerd...
Vanavond upload ik m, update ik dit bericht met een linkje erin.

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:12:
Ik heb laatst een programmatje gemaakt die kan wat jij zoekt. Ik zocht het ook namelijk.
- In grote aantallen ID3 tags aanpassen
- Bestanden hernoemen/kopiëren op basis van ID3 tag

Als je er interesse in hebt, ik geef m gratis uit, heb m nog niet geupload en heb daar nu geen mogelijkheid toe (werk).

Als je mij kan mailen/pm'en/op het topic reageerd dan zal ik m je toesturen/uploaden.
Hier heb ik ook wel interesse naar! Als je het online wilt zetten, kan ik het ook een keertje proberen :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 21:50
tag&rename iemand?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:14

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:45

deadinspace

The what goes where now?

dawuss schreef op woensdag 25 februari 2004 @ 19:57:
Als fulltime computer nerd besteed ik heel wat uurtjes achter m'n pc. Ik heb inmidels ook mijn hele cd-collectie omgezet naar mp3, en netjes geordend op mijn harddisk staan.
Nu zijn er in de loop der jaren steeds meer foutjes in mijn collectie geslopen. ID3 tags die niet helemaal kloppen. Filenames die anders hadden gekund, en zo voorts.

Dit wil ik nu eindelijk eens allemaal gaan fixen, maar mijn collectie is dermate groot geworden dat dit niet meer eenvoudig met de hand te doen is. Wat ik dus zoek is een programma dat dit heel makkelijk kan doen, voor hele directories tegelijk.
Om hoeveel files gaat het ongeveer?

Ik beheer tags en filenames in mijn collectie met Audio Tag Tool. Als ik een nieuw album invoer dan:
  • alle tags wissen
  • tags setten, zoveelmogelijk gebruikmakend van informatie uit de filenames
  • individuele tags tweaken ("i cry" -> "I cry", etc)
  • files renamen gebaseerd op de tags
Kost niet al te veel tijd per album. Mijn collectie ordenen was even doorbijten, maar ik ben blij dat ik dat gedaan heb :P

Ik heb net even naar het hier voorgestelde easytag gekeken, maar ik vind het een erg onduidelijk programma...

• dawuss
  • Laatst online: 21-01 13:54

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Goh, dat is een tijd geleden :P Ondertussen heb ik een Mac en doe ik dit soort dingen met iEatBrainz, hoewel het tegenwoordig niet meer zo erg is :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

deadinspace schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:55:
Om hoeveel files gaat het ongeveer?

Ik beheer tags en filenames in mijn collectie met Audio Tag Tool.
* Jungian gaat dit programma vanavond even checken.
Ik heb net even naar het hier voorgestelde easytag gekeken, maar ik vind het een erg onduidelijk programma...
Je bent niet de enige. Ik heb ooit twee minuten "Easy"TAG gebruikt en vond dat dat wel weer genoeg voor de rest van mijn leven :+

0.0

Verwijderd

Hier is mijn zelfgemaakte progsel.
Hij is redelijk duidelijk denk ik, ik heb er voor het gemak een omschrijving en beknopte handleiding bij gemaakt.

http://software.vanleeuwenweb.eu/ID3_Manager.zip

Het is in .Net gemaakt, dus je moet wel je 2.0 framework hebben.
(Jullie zijn de eerste die m gebruiken naast mij, dus ik ben wel beniewd naar reacties...)

Verwijderd

Leg dan ook meteen even uit hoe dat volgens jou op een niet-Windows besturingssysteem moet draaien ;)

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Laat maar,
offtopic:
Mensen duidelijk maken dat dit NOS is, en dat daarin een topic van 3.5 jaar oud kicken voor een WOS progsel not done is is lastiger :+
|:(

[ Voor 73% gewijzigd door jelly op 18-10-2007 21:35 ]

Keep it simple stupid

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

.Net 2.0 ??? mis ik iets ??

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 23:39
Easytag lastig? Whut? Het is zo makkelijk, je moet het alleen even doorhebben... In 3 klikken tag en rename je de hele boel. Ik zie niet in wat er lastig aan is :P

offtopic:
Mensen duidelijk maken dat dit NOS is, en dat daarin een topic van 3.5 jaar oud kicken voor een WOS progsel not done is is lastiger :+

Verwijderd

.Net framework 2.0 van Microsoft. Als je windows update aan heb staan dan heb je m al standaard.
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:32:
Leg dan ook meteen even uit hoe dat volgens jou op een niet-Windows besturingssysteem moet draaien ;)
Nou, je draait vmware op je linux bak, pleurt er xp op en draait m daarop? :P Sorry, daar heb ik geen zinnige oplossing voor :(

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:55:
.Net framework 2.0 van Microsoft. Als je windows update aan heb staan dan heb je m al standaard.
:')

0.0

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

ok dan, ligt het gelukkig niet aan mij :P

1. Dit gaat dus niet over NOS
2. dit is geen grote kick waard

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.