Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschillen Lian-li / Kingwin / Super-flower

Pagina: 1
Acties:

• kiwiplukker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-11 20:11
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe zwarte alluminimum case eventueel met sidewindow voor toekomstige casemodding. Ik had in principe al mijn keuze gemaakt, namelijk de Lian-li PC-65B aangezien elke tweaker en review hier positief over was. Het enige probleem is de levertijd van deze kast en de prijsverschillen tussen de winkels.

Daarom ben ik gaan verder kijken en werd ik vaak gewezen op de goedkopere alternatieve, namelijk de Kingwin en Super-flower. Ik heb van alle drie de cases verscheidende reviews gelezen en de verschillen bekeken. Ik zou graag willen weten wat jullie voor ervaringen hebben met deze cases die veel van de Lian-li weg hebben. Ik denk dat de meeste mensen hier wel over eens zijn dat Lian-li cases toch het mooiste uiterlijk hebben. Maar zijn ze gelijkwaardig in cooling en geluid, aangezien in veel reviews de alluminimum cases van Kingwin en Super-flower met drie tot vijf 12volt FAN's luidruchtig wordt genoemd. Is de Lian-li case echt stiller en is het het extra geld en weken wachten waard?

Lian-li PC-65B (175-220EUR)
Afbeeldingslocatie: http://scasp.webnow.biz/upload/a0000010/en_US/prd_708.jpg

Kingwin KT-424-BK-WM (110-130EUR)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1068667605.jpg

Super Flower SF-301 T3 (120-140EUR)
Afbeeldingslocatie: http://www.super-flower.nl/301t3-black.jpg

Links:
Lian-li review @cluboverclockers.com
Kingwin review @tweakers.net
Superflower review @tweakers.net

specs

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het is ook pure kwaliteit

Ik heb een lian-li en het bouwen was echt een plezier

Heel veel handigheidjes etc

Bovendien is de kwaliteit van de andere kasten gewoon een stuk minder.

En hoezo lang wachten?

Bij bijvoorbeeld computerland hebben ze hem meteen in de winkel hoor :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Ik heb zelf die Kingwin KT-424-BK-WM, hij bevalt me verder prima.

Alles is erg makkelijk in de bouwen, de 5,25" bays zijn voorzien van montage rails (hoe heet dat? :?) En verder vind ik hem er goed uit zien.

Hij kost ook aanzienlijk minder dan die Lian Li, maar de kwaliteit blijkt iets minder te zijn, alhoewel ik aan m'n kingwin nog niks vreselijks aan kwaliteit heb opgemerkt. Wel wat klein dingetjes, zoals het plaatje voor de 2x Front USB en Firewire, maar daar maak ik me geen zorgen om :).

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:00
Trotse kingwin eigenaar hier. Kast is mooi, goed afgewerkt, veeeel dingen gejat van lian-li. Hij is hier gewoon stil, maar ik gebruik de achterste casefan niet en de voorste staan op laagst met fan-controller. Gewoon een prachtkast, en zeker geen mindere kwaliteit. Klepje voorop is minpuntje ja.

• kiwiplukker
tweakduke schreef op 25 februari 2004 @ 19:57:
En hoezo lang wachten?

Bij bijvoorbeeld computerland hebben ze hem meteen in de winkel hoor :)
arg, niet eens gezien dat ze die hier ook hebben, thx voor de tip

de 65b staat btw ook niet bij pricewatch en bij de winkels die deze kast wel aanbieden hebben moeilijk tot onbekende levertijd.

specs

• 6sense
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 10:33
Heb zelf een Lian-Li PC-6089.
Mee eens met tweakduke, kwaliteit is super (incl. 4 x casefan).
En inderdaad wachten is niet nodig, kopen bij computerland.

System 1: [P3800][AsusCUSL2][384 SDRAM][20 GB WD][AsusV6800 DeLuxe][DVD Toshiba][PLextor 101232A][SbLive!1024][IIyama 17"] System 2:[P2-350][Asus P2b][128 SDRAm][6 GB HD][Matrox G200][3dfx Voodoo2][CDROM36X][SB sound][15" scherm]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Nog een zeer tevreden Kingwin eigenaar hier, de kwaliteit is net niet die van Lian-Li, maar dat is de prijs zeker ook niet! Perfecte prijs/kwaliteit verhouding en gewoon een erg mooi kastje :) Je krijgt er zeker geen spijt van als je hem koopt.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb zelf een kingwin.. en ik vind het zelf gewoon indentiek aan een Lian Li... als je het mij vraagt.. alleen Kingwin leverd nooit met voeding, iets wat lian li ewl doet volgens mij. ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Kingwin, de zwarte zonder window. Supercase!

Oh en AMDFreak: Lian Li levert ook zonder psu...

En hier is een eerdere vergelijkingstopic. misschien had je net wat beter moeten zoeken?

verschil kingwin & lian-li

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 22:17 ]

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Ik heb een Super Flower, iets andere versie (sf 461 geloof ik) incl redelijk stille 400w voeding. Kast is mooi uitgevoerd, tegenvaller is dat hij het geluid niet echt binnenhoud.

• kiwiplukker
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 22:16:
Kingwin, de zwarte zonder window. Supercase!

Oh en AMDFreak: Lian Li levert ook zonder psu...

En hier is een eerdere vergelijkingstopic. misschien had je net wat beter moeten zoeken?

verschil kingwin & lian-li
ik ben dit topic wel al tegen gekomen, maar ik miste de superflower vergelijking, aangezien ik hoorde dat juist deze kasten van dezelfde fabriek afkomen als lian-li?

specs

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:39

BLN

T enige voordeel van aluminium kasten is volgens mij het gewicht. Na een tijd gaan ze hoe dan ook lawaai maken. Want alluminium is gewoon een lichter en sneller resonerender metaal. Een houten kast is bijvoorbeeld veel stiller.

Ik neem aan dat het je om t design ging en neit per se om stiltje dus ik hou mn mond maar :P

If it ain't broken, don't fix it

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

psst hij lijkt ook op de coolermaster ;)

Coolermaster ATC201 SX2
Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.nl/coolermaster/DSCF0040.JPG

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11 00:04

r0b

Inderdaad, de KT-424-S (-WM) heeft het meeste weg van de Coolermaster. :)

Heb hem zelf goed twee maand nu, en moet zeggen dat het een goed en net afgewerkt kastje is.
- rubber ophang 'dopjes' bij de hdd bays
- mounting rails bij 5 1/4 bays
- geen scherpe randen
- los moederboard-panel

Enige 'nadeel' is misschien hoe de frontpanel bevestigd zit aan de case namelijk dmv een viertal plastic 'pinnetjes', en ik durf te wedden dat deze na een jaartje af zijn. :/
Oh, en de fan-controller zit achter de frontpanel. Maargoed, hoeveel tweakerts gebruiken die nu nog? B)

Ik heb verder geen ervaring met Lian Li's, maar de Kingwin is zeker een nette case. (vooral voor z'n geld) :)

[ Voor 10% gewijzigd door r0b op 26-02-2004 01:45 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:02

World Citizen

FreeReef.nl

[zwijmelmode]

ik heb jaren lang op de beurs een goedkope kast gekocht. en een beetje aan gemod enz. Nu wou ik eens een echte goede kast. dus ik ging net als jij ook zoeken. enigste verschil ik wou een bigtouwer. na veel zoeken kwam ik de Lian-Li PC 71 tegen. Damn wat een klasse zij iedereen. maar ja je moest wel ff dik in je knip. 200 pleuro's voor een kast is echt niet prettig. en aangezien ik geen zin had om een dat zijpaneel te gaan dremelen, moest ik er natuurlijk ookk een origineel Lian-Li zijpaneel met window in bij hebben. Let op dan hebben we het wel even over 260 euro he.

na veel overwegen heb ik hem toch besteld. Ik herinder het me nog als de dag van gister. de kast kwam binnen ik loop naar men kamer terwijl ik bijna men rug breek omdat ik de kast iets te zwaar had ingeschad. en aangezien hij niks woog vloog ik in een flip achteruit. maar goed, ik liep naar boven en doe de de doos open, tergelijkertijd springt mijn Winamp op het nummer "Enya - May it be" OMG ik kon wel janken. dat ding is zo volmaakt zo perfect. het maakt niet uit van welke kant je naar die kast kijkt het is overwelmend. de sublimiteit de afwerking, de rechte vormen. heeerlijk. Nooit maar ik Nooit meer zal ik een andere kast kopen voor mijn Hoofd pc als een Lian-Li. tuurlijk zijn andere kasten heel mooi maar dit was heerlijk. Je durft hem bijna niet aan te raken. Nu weer krijg ik een brok in mijn keel van de schoonheid van deze kast. Echt het is je geld dik waard als je van pracht houd.

[/zwijmelmode]

FreeReef.nl

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb mijn lian li eens naast een kingwin gehad.

Echt de degelijkheid en gewoon de strakheid vind ik bij de lian li ook echt beter :)

Tweakers Discord

Pagina: 1