[sb live] 4.1 speakeropstelling softwarematig draaien

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb dus een sb live met logitech 4.1 setje. Ik kijk ook wel es DVD's op mn TV via de pc en dat setje, en dus heb ik de speakers opgesteld zodat bij DVD's links/rechts/achter etc. klopt coor goed surround geluid. Aangezien mn pc en tv haaks op elkaar staan heb ik, als ik achter mn pc zit, dus niet de links en rechts etc. goed staan. Zie plaatje voor meer duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24412/full.gif

Ik zoek dus een tooltje oid om de front rechts om te vormen naar front links, de rear rechts naar front rechts, de rear links als rear rechts en de front links als rear links. Een kwartslag draaien dus als het ware, maar dan softwarematig (zodat ik het eenvoudig terug kan zetten als ik dvd ga kijken). Ik kan natuurlijk ook gaan kl*ten met de stekkertjes, maar dat is niet zo praktisch ;) Het lijkt me dat zoiets softwarematig vrij eenvoudig kan...

Ik heb verder al de kX drivers geinstalleerd omdat daar veel geavanceerde dingen mee zijn in te stellen, maar wat ik wil kan ik iig niet vinden.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? evt. met een extern programmatje oid.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 25-02-2004 19:55 ]

Verwijderd

Je kan met de KX drivers software matig touwtjes trekken, om de setup te veranderen.........
Je moet zoeken naar het blok waarbij staat :

LO(ut) - Center - RO(ut) - SLO(ut) - SRO(ut)
deze zitten aan een blok wat je uitgangen voor stellen van je kaart.

Wanneer je dit touwjes los trekt en kunstmatig verandert van poort moet dit werken. ( kun je vinden in assable view : of hoe dat heet )

Maar let wel , dit werkt alleen bij kaartjes zoals SBLIVE, SBLIVE 5.1 platium , en compatible spul.
Vermoedelijk werkt het niet met jouw logitech kaartje , maar dat weet ik niet zeker.... ivp onwetenheid over de chip set die daar op zit

Ok tis misschien een beetje ondelijk , maar heb hier op het moment , geen scherm met drivers voor mijn neus.... ik hoop dat het een beetje duidelijker geworden is

succes

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 23:26 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Hij heeft geen Logitech geluidskaart, maar een Logitech speakersetje op een SB Live 4.1 :P (stond gewoon in de post hoor :P)

[ Voor 15% gewijzigd door Wormaap op 26-02-2004 00:08 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
8)7

[ Voor 124% gewijzigd door Wormaap op 26-02-2004 00:09 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day