Kan SATA schijf niet aan de praat krijgen...

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 14:53
Heyz Mensen!

Mijn SATA schijf wordt niet in het BIOS herkend, terwijl er bij het opstarten wel informatie over de SATA harde schijf wordt weergegeven...

En Windows XP zegt ook dat er geen vaste schijfstation is gedetecteerd!

Heb het ASUS A7v600-X KT600 moederbord en de HDD is een Western Digital WD1200JD....

Wat nu te doen???

groeten,

gtz

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 15:19

johnneman

rofl de bofl

hey,

ik heb hetzelfde moederbord, en ook een sata schijf (maxtor nogwat-plus 9, 80gig).
Maar mijn hdd staat ook niet in mn bios..
denk dat dat wel zo zou horen,
maar waarom wil je het? als je pc het ziet tijdens booten is 't toch goed?

als je winxp wilt installen moet je een folder met drivers van je asus cd copyen naar een floppy, en dan op f6 drukken aant begin v/d install van winxp
(word wel om gevraagd, goed kijken ;) )...
check anders ff de site van asus of Western Digital..
tenminste, als je winxp wilt installen, anders; excuse me :9

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 14:53
bedankt ik ga het direct proberen

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 19:05
Dit probleem ben ik ook tegen gekomen. Alleen het moederbord was een Asus P4PE.

- Enable S-ATA controller in Bios of via Jumper op je mobo mocht die erop zitten.
- Tijdens booten druk je op de toetsencombinatie CTRL+F en maak je een ARRAY aan met 1 schijf.
- Ga nu in diskmanagement van windows XP formateer en maak partities aan.

[ Voor 23% gewijzigd door et36s op 25-02-2004 22:55 ]

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Een Sataschijfcontroller heeft zijn eigen bios, om gegevens aan te passen moet je volgens my de s toets indrukken tijdens het opstarten

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier op GoT de bedoeling dat je eerst o.a. de handleiding(en) van probleemapparaten doorneemt en de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum. Je had dus even een blik in de handleiding van je mobo moeten werpen en de FAQ van dit subforum moeten doornemen onder het stukje "Hoe installeer ik Windows op een SATA schijf?" B)

Zie verder ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.