Toon posts:

CPU Performance object not found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb enkele dagen geleden nieuwe basis-componenten voor mijn PC gekocht. Alles is prima verlopen, alleen de monitoring-programmaatjes die ik altijd gebruikte (SpeedFan & Samurize) draaien voor geen ene meter.
Wat blijkt, als je in "administrative tools" van Windows XP kijkt bij "performance" en je wilt daar een metertje toevoegen, dan ontbreekt het object "processor". Bij mij duurt het laden van dit onderdeel "performance" trouwens bijna een kwartier. Ik heb geen flauw idee waar dit aan zou kunnen liggen... heeft iemand een idee? En zoja, hoe is het op te lossen?

Ik heb een Intel Pentium 4 HT 3,0 GHz processor op het Asus P4P800 moederbord. Andere meters zoals die van het geheugengebruik, network interface, temperatuur, etc werken wel.

Alvast bedankt.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien komt het doordat HT aanstaat terwijl je dit doet.
HT zorgt ervoor dat er virtueel 2 processoren in de pc zitten; ik denk dat het programmaatje hierdoor een beetje in de war raakt.
Zet HT eens uit en probeer het opnieuw :)

[ Voor 17% gewijzigd door Rone op 25-02-2004 21:46 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Heb je al geprobeerd om die tooltjes (SpeedFan & Samurize) opnieuw te installeren? Heb je xp ook opnieuw geinstalleerd?, zorgt ook wel us voor problemen.

Verwijderd

een format doet wonderen

offtopic:
he sape, jij ook hier??

Verwijderd

Topicstarter
HT veroorzaakt op het eerste gezicht niet de problemen, als ik deze namelijk in de BIOS uitzet, maakt dat geen verschil.
Wel zou het er eventueel aan kunnen liggen dat ik de installatie van WinXP heb uitgevoerd met HT aan. Daardoor is Windows zelve misschien wat in de war geraakt en heeft wellicht "iets" bij de installatie overgeslagen...

Herinstallatie van Samurize/Speedfan hielp niet.

Dank voor de reacties, ik zoek weer verder 8)

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Daarom moet je winxp ook ff opnieuw installeren.

Offtopic:
Ja, mercenary

[ Voor 20% gewijzigd door Westereen op 26-02-2004 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een "upgrade" (ja het is smerig, maar ik had geen zin alles opnieuw te installeren) van winXP naar winXP lostte inderdaad het probleem op... wel een tip voor andere HT-gebruikers: als je HT dan weer áánzet... verneukt winXP de performance monitors wéér!! (ik kreeg het gelukkig eenvoudig ongedaan gemaakt met system restore).

Verwijderd

Topicstarter
Het is werkelijk niet te geloven... een ongekend staaltje eigenwijsheid van winXP... ik heb HT sinds de herinstallatie niet meer aangezet, maar elke keer als ik mijn PC opnieuw opstart, lijkt het wel erop alsof winXP eigenhandig het CPU-performance-object eruit knikkert... met als gevolg dat het opstarten uiterst lang duurt omdat de monitoring-programma's vastlopen...

Om gek van te worden...

Misschien levert SP2 voor winXP een oplossing (zou niet lang meer mogen duren voor die uitkomt). Windows Longhorn heeft weinig zin om op te wachten en de systeemeisen worden ook wel erg hoog (1.6 Ghz minimaal).
Pagina: 1