[hp 4 si] Papiersensoren

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:17
Ik heb een HP laserjet 4Si printer en deze geeft telkens een paperjam aan (internal jam). Nu is dit geen echte paperjam denk ik, omdat er in het begin wel een aantal pagina's correct geprint worden. Ik wil daarom weten waar deze papiersensoren zitten, om ze schoon te maken. Of wat hier een oorzaak van kan zijn.

Volgens mij is het de beweegbare sensor die aan de fuser zit is de jam veroorzaakt. Dit is tevens de enige die ik zie.

HP 4si error codes

Hier staat dat het eventueel aan de deflector pawl achter de fuser licht. Maar hoe fix ik dan zoiets?

Het gaat dus om een 13.1 fout; internal jam.

Edit2: Ik heb ook al een andere fuser geprobeerd; zonder resultaat

[ Voor 32% gewijzigd door elgringo op 25-02-2004 19:33 ]

if broken it is, fix it you should

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

13.1 is meestal dat hij het papier helemaal niet pakt (of te pakken krijgt)

mischien is er een veer in de papietbak slap geworden of nog meer voor de hand liggen verslten pickup rollers

Iperf

• elgringo
fish schreef op 25 februari 2004 @ 19:34:
13.1 is meestal dat hij het papier helemaal niet pakt (of te pakken krijgt)

mischien is er een veer in de papietbak slap geworden of nog meer voor de hand liggen verslten pickup rollers
Hoe bedoel je? het papier zit er al in en is al half door de fuser

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

elgringo schreef op 25 februari 2004 @ 20:55:
[...]

Hoe bedoel je? het papier zit er al in en is al half door de fuser
shit .. is m'n kristallen bol weer stuk :( .. nou ja

staat er een afdruk op die pagina of is die leeg, als die leeg of een is kan die wel eens een velletje teveel gepakt hebben

kijk hier eens

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 25-02-2004 23:25 ]

Iperf

• elgringo
fish schreef op 25 februari 2004 @ 23:14:
[...]

shit .. is m'n kristallen bol weer stuk :( .. nou ja

staat er een afdruk op die pagina of is die leeg, als die leeg of een is kan die wel eens een velletje teveel gepakt hebben

kijk hier eens
Hij is al 3/4 door de drum heen en 1/4 door de fuser, en het gaat maar om 1 velletje.
Kan het zijn dat het velletje te laat gepakt is. Dus als de pickup rollers al een tijdje gedraaid hebben zonder iets te pakken, maar dat ze vlak voor ze stoppen nog net ff een velletje pakken, waardoor de rest van de timing niet meer klopt?

Edit2: pickup rollers heb ik ook vervangen door andere, gebeurde niet zo veel. Alles liep nog steeds uit op een paper jam

[ Voor 34% gewijzigd door elgringo op 26-02-2004 07:56 ]

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 20:31

McFizban

Hackito ergo sum.

Ik heb helaas geen service manual van de 4 (wel van de nieuwere modellen) dus daar kan ik je niet aan helpen.
Maar het kan inderdaad met de pickup roller te maken hebben. Je zou kunnen proberen om de pickup roller met wasbenzine schoon te poetsen.
Dit is iets wat je heel makkelijk kan doen en is veel eenvoudiger dan je halve printer open te slopen om bij de papiersensoren te komen.
Mocht dit de situatie verbeteren, dan kun je nog een stapje verder gaan: neem een stukje grof schuurpapier en schuur het rubber in de breedte wat ruwer. Hierna ontvet je de boel weer met wasbenzine.
In 90% van de gevallen heb je nu weer een pickup roller die als nieuw werkt.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Pagina: 1