Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

worden first posts on-modbaar?

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Misschien is het toeval, maar ik zie bij verschillende first posts dat het systeem niet meer reageert op verdere moderaties. Dan zie je in de modhistorie van die post -0.8 of -1.74 maar staat de score gewoon op 0. En ondertussen blijft iedereen lekker zijn modpunten weggooien.

Voorbeelden:

http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=233460

http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=233408

Verwijderd

Hij modereert nog wel, alleen wordt je score nu door x gedeeld, zodat als je -1 modereert, er slechts 0.18 vanaf wordt getrokken. Zolang hij boven de -0.5 blijft zal het ook geen -1 worden kennelijk....

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Kijk nou eens goed.
Totaal: -1.37
Da kannie.

Verwijderd

hmmm... ik dacht dat je moest aftellen vanaf +1... +1 - 1.37.....

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Is het jullie ook niet opgevallen dat er wel heeeel erg snel word gemod naar -1 troll en flamebait???

Zelf word ik er kotsmisselijk van.
Kunnen mensen nu niet eens een keer -1 overgewaadeerd gebruiken???

En soms zie je ook wel dat er 0 dubbelpost word gegeven tewijl ik toch echt maar 1 post zie,
of dat er 0 first post wordt gegeven en dat terwijl die post ergens onderaan staat.

OM TE KOTSEN!!!!!! :r :r :r

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

D'r is (volgens mij) onderhand een beetje input van de adjes gewenst, aangezien je als Mod-met-goede-bedoelingen _altijd_ achter de feiten aanloopt; Maar ja, wie ben ik ?

[edit]
Volgens mij heeft de input al een tijdje last van het NS-Syndroom
[edit]

Verwijderd

De enige die hier op kan antwoorden is mister Internetman himself.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 19:41
Je wordt inderdaad wel moe van de trolls en flamebaits e.d., dit zie je vooral veel bij de posts die als geintje bedoelt zijn.

Als je niet tegen grappen kan is dat prima, maar mod dan naar overbodig of zo, daar kan ik vrede mee hebben.

Is het trouwens mogelijk om te checken of iemand genaaid wordt door iemand die zit te moddereten? Voorbeeld: Een tijdje geleden waren er drie of vier reacties in een post van iemand die dus echt wist waar ie het over had in een thread. Alle reacties waren naar troll gemod. Het leek er toch echt op dat iemand dat opzettelijk zat te doen. Kan je zo iemand niet achterhalen en hem dan blokkeren zodat ie niet meer kan modden?
Ik heb de reacties weer omhoog gemod toen btw, kan alleen de thread niet meer vinden :(

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
ligt misschien aan mij hoor...
maar is "0" niet het niveau waar een first-post op thuis hoort?
dus niks aan het handje toch? (behalve als het niet express is, en het een vage bug is)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Echt slechte postingen worden met een troll beloond. Omdat er nog steeds first post staat, gaan mensen rustig door met trollen uitdelen. Blijkbaar zijn er meerdere mensen die het een troll vinden.
Gezien het feit dat er weer een modereerbug is ontdekt en de internetman eropaf gaat, neem ik een kalender.... uhum, stopwatch in de hand ;).

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
nu ben ik als eerste
Mag ik ook een keer de eerste zijn
als dat geen first-posts zijn, dan weet ik het niet meer...
ik snap niet waarom dat nou naar troll of flamebate gemod moet worden.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ivm de performance probleempjes van athena gebruikt het mod scriptje "insert delayed" om de moderaties in de modtabel te inserten. Inserts worden hierdoor gebufferd. Dat is sneller, maar omdat er nog queries in de lucht kunnen hangen die nog niet daadwerkelijk naar de tabel zijn geschreven kan het voorkomen dat een -1 wordt gegeven waar dat niet meer mogelijk zou mogen zijn.

Met table locking zou het probleem opgelost kunnen worden. Dat ga ik liever s'nachts uitproberen omdat het dan niet zo erg is wanneer er wat kapot gaat.

Echte structuele wijzingen aan het modsysteem kosten wat meer tijd.

• Femme
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hij lockt nu eerst de hele table voordat-ie erin gaat lezen en schrijven. Dit zou de problemen met onmogelijke scores op moeten lossen.

• Kees
  • Laatst online: 15:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
mooi, dan kunnen we weer modden :7

het was mij idd ook al opgevallen.. erg gek :?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op donderdag 14 december 2000 20:46 schreef Femme het volgende:
.... Echte structuele wijzingen aan het modsysteem kosten wat meer tijd.
Femme, zou je deze zin kunnen toelichten? Ben je bezig met een structurele wijziging? Of wijzig je nooit omdat het veel tijd kost?
:? * Delerium is nieuwsgierig geworden :?

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
worsie: Femme is de enige (of misschien nog een paar mensen) die kunnen zie wie er onterechte trolls uitdeelt. Het is wel eens gebeurd dat mensen hun modrechten werden ontnomen omdat ze hele threads trolls hadden gegeven. Dat kun je dus melden en dan wordt het uitgezocht. (Het moet dus wel om onterechte trolls in een groot deel van alle posts in een thread gaan)

Femme: ik wil wel eens duidelijkheid over First posts. Dit vind ik een voorbeeld van een gewone 0: first post. Niets te zeggen, maar ook niet irritant.
"Ik ben lekker de eerste" vind ik gelijk staan aan bewust trollen en dus -1 waard. -1: first post heeft ook bestaan en is alleen vanwege misbuik afgeschaft. Maar ik meen dat je echte trollende first posts toch nog wel -1: troll mocht geven? Waarom zou je iemand immers niet geven wat hij verdient (strafscore) omdat hij de eerste is?

De modfaq is er dubbelzinnig over. Bij First post staat gewoon "ik ben de eerste" als vb. , wat aangeeft dat zelfs zulke troll-posts 0 verdienen. Maar als je bij de lijst met scores kijkt zie je bij 0 onschuldige first posts, wat suggereert dat er ook niet-onschuldige zijn. Vandaar dat ik wel verschil zie tussen 0: first posts en -1: first posts (trolls dus).
-----------
en bedankt voor de update trouwens :)
Pagina: 1