worsie: Femme is de enige (of misschien nog een paar mensen) die kunnen zie wie er onterechte trolls uitdeelt. Het is wel eens gebeurd dat mensen hun modrechten werden ontnomen omdat ze hele threads trolls hadden gegeven. Dat kun je dus melden en dan wordt het uitgezocht. (Het moet dus wel om onterechte trolls in een groot deel van alle posts in een thread gaan)
Femme: ik wil wel eens duidelijkheid over First posts.
Dit vind ik een voorbeeld van een gewone 0: first post. Niets te zeggen, maar ook niet irritant.
"Ik ben lekker de eerste" vind ik gelijk staan aan bewust trollen en dus -1 waard. -1: first post heeft ook bestaan en is alleen vanwege misbuik afgeschaft. Maar ik meen dat je echte trollende first posts toch nog wel -1: troll mocht geven? Waarom zou je iemand immers niet geven wat hij verdient (strafscore) omdat hij de eerste is?
De modfaq is er dubbelzinnig over. Bij First post staat gewoon "ik ben de eerste" als vb. , wat aangeeft dat zelfs zulke troll-posts 0 verdienen. Maar als je bij de lijst met scores kijkt zie je bij 0
onschuldige first posts, wat suggereert dat er ook niet-onschuldige zijn. Vandaar dat ik wel verschil zie tussen 0: first posts en -1: first posts (trolls dus).
-----------
en bedankt voor de update trouwens