[JS/HTML] en Opera 7

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 16:52
Hey,
Ik heb op de frontpage (http://www.aendekerk.be/beta) van mijn site enkele java-script en HTML wijzigingen doorgevoerd. Onder IE6 werken deze goed; maar vooraleer ik deze aanpassingen doorvoer over de hele site, wou ik even checken met andere browsers.

Dit is het resultaat met Opera 7:
* de randen van mijn tabel (in het midden) is niet blauw (#2662df) maar zwart? (of zo lijkt het toch).
* Kent Opera geen mouse-over effecten? De menu-items links zouden moeten oplichten als je erover gaat.
* In de statusbalk zou steeds een bepaalde boodschap moeten tevoorschijn komen (http://www.aendekerk.be/beta/java/statusbalk.js). Dit gebeurt niet (wel in IE6). Maar als dezelfde code gewoon in het HTML-document staat (vb. http://www.aendekerk.be/beta/bedrijf/ligging.html dan werkt het wel?

En dan zijn er nog kleine foutjes waar ik mee kan leven...

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

--
Morgen test ik een andere browser, elke dag één. :)

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Eerste wat ik weet is dat je bij een <script> tag in opera wel en type="text/javascript" moet zetten omdat deze anders niet werkt.

Maar alweer een topic van jou, het begint wel heel erg op te vallen dat je voor elk probleempje wat je hebt weer een nieuw topic opend. Meeste van je "probleempjes" zijn heel erg basic en kan je zelf ook wel vinden :)

code:
1
bordercolorlight

Wat is dat? Verder is je code erg onoverzichtelijk door de inline styles die varieren van flink verouderd html tot inline css. Dit kan je beter allemaal gewoon in een css file zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door disjfa op 25-02-2004 19:19 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 16:52
Eerste wat ik weet is dat je bij een <script> tag in opera wel en type="text/javascript" moet zetten omdat deze anders niet werkt.
Heb ik net gedaan. Maar dit verandert eigenlijk weinig aan de situatie. :/
Maar alweer een topic van jou, het begint wel heel erg op te vallen dat je voor elk probleempje wat je hebt weer een nieuw topic opend. Meeste van je "probleempjes" zijn heel erg basic en kan je zelf ook wel vinden :)
Geloof het of niet, maar ik speur het internet wel degelijk af. Als ik echt elke vraag waar ik mee zat hier moest posten... dan konden jullie het forum naar mij vernoemen (of mij bannen :/)
code:
1
bordercolorlight
Wat is dat? Verder is je code erg onoverzichtelijk door de inline styles die varieren van flink verouderd html tot inline css. Dit kan je beter allemaal gewoon in een css file zetten.
Euhm...ik denk dat frontpage daar voor iets tussenzit. :-/ Maar ik ben mijn HTML wel aan't opschonen. Ik wou gewoon met de voorpagina beginnen, checken of dit werkt met andere browsers en dan die aanpassingen overbrengen naar de andere pagina's.

Ik heb vb. al heel wat javascript in aparte .js-bestanden gezet. Maar nu merk ik ook dat Mozilla/Firefox/NS7 moeilijk doet => het menu (bovenaan) toont helemaal niet meer. Maar als ik naar een andere pagina (op mijn site ga) en dan terug naar mijn voorpagina, dan werkt hij wel??

Je hebt misschien gezien al gezien dat ik (i.t.t. de andere pagina's) op mijn voorpagina gebruik maak van een css-file. Maar daar ben ik nu nog veel over aan het lezen, dus daar staat nog niet veel in.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.