Toon posts:

jaja alweeer een TV-out topic!

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
srry mensen, ik heb het forum echt doorgespit maar jmmr genoeg niks kunnen vinden. Ik ben nu al een hele middag bezig om mijn pc en tv aan elkaar te verbinden zodat ik dvd's via mijn pc op mijn tv kan kijken. Ik heb een GeForce 4 Ti 4200 256 MB met een (9 pins!) tv-out. Ik heb een kabeltje bij mijn pc gekregen, waarmee ik er een 4 pins S-videokabel op aan kan sluiten. Die S-videokabel gaat weer over in een scart kabel, en die steek ik in deze http://www.p4c.philips.com/mprdata/000106/0001063246_pss.pdf tv. Nu weet ik dat niet alle tv's het signaal aankunnen maar deze is toch nog vrij nieuw. Ik heb totaal geen beeld, of enige reactie. Het is totaal egaal zwart. Ik heb het ook nog op een andere tv/video combinatie geprobeerd maar daar gebeurd prcies hetzelfde.

Heeft iemand misschien enig id?

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien stomme vraag, maar heb je je tv-out aanstaan (beeldscherm instellingen, 2e monitor selecteren, geavanceerd, etc etc)

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 10:04
Bij mij was dat 9pins kabeltje nogal een ettertje, daar moet je misschien een beetje aan morrelen...

Toen heb ik het ook werkend gekregen, GF ti4400

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Topicstarter
RobertJ schreef op 25 februari 2004 @ 18:35:
Bij mij was dat 9pins kabeltje nogal een ettertje, daar moet je misschien een beetje aan morrelen...

Wat versta jij precies onder morrelen? Ik heb er een kabeltje bijgekregen dat is er zo een Y waarvan de onderste in die 9 pins tv-out gaat, en bij die bovenste 2 zijn het 4 pins connectors. waarop er bij de één out en de ander in staat. ik heb de scartkabel met svideo connector dus op de out gezet.

Nogmaals ik heb dus helemaal GEEN beeld ook geen zwart/wit of flikkeringen of wat dan ook. Gewoon complete duisternis. en dat bij 2 verschillende tv's kan het dan aan de tv liggen of heb ik echt iets verkeerd gedaan met de kabel/instellingen?

Verwijderd

Kloon ingeschakeld??

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

RobertJ schreef op 25 februari 2004 @ 18:35:

Die kun je als je SVHS gebruikt ook gewoon weglaten. Ja dat past en ja dat werkt prima. Waarschijnlijk is er over het design van de connector nagedacht :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
het moet iig zo zijn dat er 2 monitoren staan bij je beeldschermeigenschappen. zolang dat niet het geval is is er geen reden om je frustratie op je tv af te reageren (8>

heb je de nview wizard al doorlopen? heb je al gereboot? wat heb je wel geprobeerd en wat niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens, ik heb hem nu met een vriend aan de praat gekregen. Het blijkt dat het kabeltje wat tussen de videokaart en de S-video kabel niet helemaal ok was. Er zaten daar 2 uitgangen op. In en Out. Nu klinkt het logisch om hem op out te zetten, zoals ik boven al vermeld had, maar volgens de makers moest het toch maar andersom... :S NIW, Ik kreeg dus scherp zwart-wit beeld, en na het met tv-tool instellen van de S-video line-out als composite kreeg ik ook kleur, alleen was het nu wel een beetje wazig. In principe werkt het nu dus allemaal, maar nu heb ik nog 1 vraag. Ik stuur nu dus in feite een composite signaal door een S-videokabel heen. Is de kwaliteit van het beeld nu dan ook van composite of van S-video? Of zit het er misschien ergens tussenin? Ik heb nu 20 euro betaald voor een S-video, Audio jack --> Scart van 10 meter.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Eerst proberen, lezen, deze doornemen: De grote tv-out FAQ en zoeken, veel zoeken. Dan pas een nette en duidelijke topicstart maken, want dit is prima te searchen en/of zelf uit te vinden :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.