FX5200 wil niet in een Asus CUV-4X werken

Pagina: 1
Acties:

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Probleem:

Point of View FX5200 wil niet in een Asus CUV-4X werken.

Geeft bios piep-error: geen beeldkaart of kapot beeldkaartgeheugen (1x lang, 3x kort)

Specs computer: P3 800 (weet niet of het een 100 of 133MHz bus is) 256MB ram, verdere gegevens onbekend

Hier even geprobeert met mijn eigen computer/beeldkaarten, resultaten:
FX5200 werkt in mijn computer (Jetway BX2000, P3 850, AGP 2x)
SIS 6325 en GF2 werken in CUV-4X
Het is dus alleen de combinatie FX5200 + CUV-4x die problemen geeft.

Geschiedenis wat ik weet:
De vorige beeldkaart (kan niet ontdekken welk type) in de CUV is kapot gegaan, het ventilatortje zat letterlijk VAST
Werkt ook niet meer in mijn computer. Die is dus geroosterd, gaf ook steeds meer problemen en het was de bedoeling dat die vervangen werd door de FX5200.

Ik ben vergeten mijn halt-on-errors aan te zetten in MIJN bios, zou het kunnen dat het geheugen van die FX5200 kapot is? Maar dan zou hij het in mijn computer ook niet kunnen doen toch?
Ik heb niet uitgebreid getest, alleen van 'krijgen we beeld? if == true it works fine'
Hij is nu weer weg, maar ik vraag het even misschien dat er nog een antwoord komt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:18
AGP 8x kaart in een 4x slot douwen gaat ook niet werken, te weinig stroom dus, knap als het in een 2x slot heeft gewerkt mits je dus de 8x variant hebt van de FX5200 aangezien dit naar mijn weten niet kan.
Verder misschien CMOS resetten?

[ Voor 51% gewijzigd door GeeMoney op 26-02-2004 00:02 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Echt wel. Ik heb deze FX5200 van QDI in een Pentium III 500 met een Intel BX moederbord gestopt(2xAGP). Werkt als een speer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The_Dart schreef op 26 februari 2004 @ 00:01:
AGP 8x kaart in een 4x slot douwen gaat ook niet werken, te weinig stroom dus, knap als het in een 2x slot heeft gewerkt mits je dus de 8x variant hebt van de FX5200 aangezien dit naar mijn weten niet kan.
Verder misschien CMOS resetten?
Volgens mij haal je het hier volstrekt door elkaar:

AGP 1.0: 1x en 2x, 3.3V
AGP 2.0: 1x, 2x en 4x, 1.5V en 3.3V
AGP 3.0: 1x, 2x, 4x en 8x 1.5V only

Een AGP 2.0 slot zoals op de CUV4X kan dus prima overweg met AGP 1.0, 2.0 en 3.0 kaarten, al zal een 3.0 kaart maar op 4X draaien.

Oftewel, jouw 'weten' zou wat bijschaving kunnen gebruiken...

Het feit dat het op die BX2000 (ondanks de naam met een Via 693/ApolloPro+ chipset) met z'n AGP 1.0 (2X) slot draait maakt duidelijk dat we te maken hebben met de AGP 2.0 versie van de FX5200 die dus ook met 3.3V overweg kan.

Conclusie: dit heeft niets met voltages te maken :o

Misschien erg voor de hand liggend, maar Resistor, heb je geprobeerd de kaart extra goed aan te drukken? Soms is dat het probleem...

Oslik blyat! Oslik!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Heb je in die bios ook iets te staan van "init display first" die kan je op agp en pci zetten, probeer daar us wat mee.