Toon posts:

.vob & .ifo files op een cd-r branden

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een heel aantal .vob en .ifo files gedonwload (ingepakt met WinRar) en die wil ik graag op een cd-r branden. Ik weet dat het bestanden zijn van een dvd, alleen ik weet niet hoe ik ze op een cd-r moet branden.
Een dvd-brander heb ik (jammergenoeg) niet dus ik kan ze niet op een dvd branden. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?

mvg. Ali

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ehm, ben bang dat dit niet gaat lukken, bij elkaar zijn die vob en ifo bestanden op z'n minst 3Gb en dat kun je simpelweg niet kwijt op een cd-r. Het lijkt me niet dat de dvd die je gedownload hebt iets van 700mb groot is, de grootte van een dvd is meestal rond de 4Gb. Als je dus wilt genieten van dvd kwaliteit, zul je toch echt een dvd-brander moeten kopen, ze zijn er al voor onder de € 100,-- ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je kunt de bestanden - mits ze samen niet groter zijn dan 700 Mb - op een CD branden, maar je kunt ze niet gebruiken in een DVD speler. Een stand-alone DVD speler kijkt namelijk eerst naar het type disc wat er in zit (CD of DVD), en vervolgens naar het "subtype" (Bij CD bijvoorbeeld: Audio CD, VCD, SVCD etc..., en bij DVD bijvoorbeeld Video DVD, Photo DVD, Audio DVD etc...).

Je DVD speler zal de schijf dus eerst herkennen als CD, en kan er vervolgens niets mee.

Wat je wel kunt doen is met behulp van encoding programma's de boel omcoderen naar VCD of SVCD formaat. Er gaat dan wel een hoop aan kwaliteit verloren, maar de schijf wordt dan wel afspeelbaar in je DVD speler.

Als het puur om het backuppen van het materiaal gaat dan kun je een DVD ook in multi-span RAR files op een paar CD's zetten, maar ik denk niet dat je dat bedoeld.

Toch tijd om met de tijd mee te gaan en een DVD brander aan te schaffen mischien? ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze allemaal gedownload als multi-span rar files, 5 x 700 mb, en een keertje iets meer dan 650 mb. maar als ik me niet vergis krijg je ook .ifo en .vob files als je een dvd ript, (als je er dus een divx-cd van maakt) dus moet je er toch iets mee kunnen doen? van deze files een divx maken bijvoorbeeld?
ik hoop dat iemand me kan helpen

Mvg. Ali

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
uitpakken op een virtuele cdrom,en dan rippen naar vcd of avi.

maar is wel ingewikkeld. suc6 :9

Verwijderd

Topicstarter
kan je me dat dan uitleggen..of een site geven waar uitgelegt staat hoe dat moet...?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Waarom heb je een DVD-R gedownload? Had dan gewoon een DivX van die film gedownload. Ik ben tot nu toe nog geen enkele DVDR release tegengekomen waar geen DivX rip van was.
Wat je zou kunnen doen is hem met een programma als Alcohol 120% mounten als een DVD. Dan kun je de film als DVD bekijken, en je kunt hem dan ook rippen en omzetten naar DivX. Voor meer informatie over rippen, encoden etc. moet je maar op www.dvdrhelp.com kijken.

Oh ja... Een DivX cd bevat geen .vob en ook geen .ifo bestanden. Alleen maar een AVI die met DivX ge-encodeerd is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
E-Vix schreef op 26 februari 2004 @ 17:09:
Waarom heb je een DVD-R gedownload? Had dan gewoon een DivX van die film gedownload. Ik ben tot nu toe nog geen enkele DVDR release tegengekomen waar geen DivX rip van was.
Wat je zou kunnen doen is hem met een programma als Alcohol 120% mounten als een DVD. Dan kun je de film als DVD bekijken, en je kunt hem dan ook rippen en omzetten naar DivX. Voor meer informatie over rippen, encoden etc. moet je maar op www.dvdrhelp.com kijken.

Oh ja... Een DivX cd bevat geen .vob en ook geen .ifo bestanden. Alleen maar een AVI die met DivX ge-encodeerd is.
_/-\o_ je bent me voor.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :) Zoals je vast wel in de [faq]registratievoorwaarden[/] hebt gelezen, wordt hier op GoT inzet van jou verwacht. Nu is het geval dat je het antwoord had kunnen vinden door slechts in de FAQ van dit subforum te kijken. Kijk aldaar onder het kopje "Hoe kan ik het beste een (Audio/Video)CD/SVCD/DVD branden?" B)

Ik raad je bij deze dan ook aan om de Registratievoorwaarden en dan met name het forumgedrag gedeelte alsnog aandachtig te doornemen. Zodoende krijg je een beter beeld van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Het is hier namelijk geen www.beginnersweb.nl ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.