[JS/MacIE] dynamisch textarea aanmaken

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ik maak dynamisch een textarea aan op deze manier:

code:
1
2
3
oDiv = document.getElementById("tac");
oTa  = document.createElement("textarea");
oDiv.appendChild(oTa);

het probleem op MacIE 5.1 is dat deze er steevast een soort input type="text" van maakt, d.w.z., hij accepteert geen line-breaks en heeft geen wrapping. wanneer ik zeg:

code:
1
oDiv.innerHTML = "<textarea></textarea>";

werkt het wel. maar dat vind ik dan weer zo jammer he ;). weet iemand misschien of het mogelijk is de textarea toch met DOM functies aan te maken door wat extra properties te zetten ofzoiets??

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Nu is MacIE5.1 al niet echt een browser om over naar huis te schrijven, maar goed :P

Ik kan het idd reproduceren, maar een oplossing kan ik zo 1-2-3 niet vinden. Het maffe is dat wanneer je op Enter drukt, het ding ook gewoon z'n form gaat proberen te gesubmitten, terwijl het verder -behalve scrollbars- alle eigenschappen van een textarea vertoont.

Vergelijk het maar eens met een textarea die je gewoon uit je html plukt ( getElementById () )

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
drm schreef op 25 februari 2004 @ 18:33:
Nu is MacIE5.1 al niet echt een browser om over naar huis te schrijven, maar goed :P
tell me about it ;) maar de klant wil het graag...
nu we het er toch over hebben, klopt het dat je ook de src property van een <script/> object niet kunt zetten in MacIE 5? Kon er niks over vinden maar dat werkt dus kennelijk ook niet...

[e]
hmm bedenk me ineens dat de good old innerHTML wel eens zou kunnen werken. Gelukkig heb ik op dit tijdstip niet de beschikking over een MacIE 5 om het te proberen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Genoil op 25-02-2004 23:16 ]