Toon posts:

Remote desktop vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een pc thuis, op een Draytek Vigor 2200WE en een laptop verbonden met draadloos netwerk via een Draytek Vigor 2200WE op de zaak.
Alletwee WinXP prof met alle nieuwe updates.
Werkgroep staat hetzelfde.
IP is statisch ingesteld
Poort 3389 voor TS is opengezet op routers

Nu wil ik van thuis naar de zaak verbinden en ik krijg de compu op de zaak te zien, maar op een gegeven moment loopt het scherm vast.

Er moet ook op de zaak een accoord gegeven worden dat ik verbinding kan maken, maar dat moet uiteraard automatisch gaan.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
bump

Modbreak:
Niks bump. Kicken doen we hier pas na 24 uur.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 20:35 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

add:
Het is niet toegestaan je draadje te kicken binnen 24 uur.
Het is niet toegestaan 2 draadjes over hetzelfde onderwerp te beginnen.

Ik neem aan dit dit over Windows desktop gaat?

Wat precies heb je allemaal gevonden op de search dat je probleem mogelijk kon verhelpen? (ik vond redelijk en weet niet wat jij geprobeerd hebt)

Als je VNC remote desktop gebruikte moet je hem opstarten als service of de scherm beveiliging uitzetten.

[ Voor 20% gewijzigd door SSH op 25-02-2004 20:33 ]

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 16:16

wvdburgt

MacOS all the way baby!

radmin is prachtis. je moet jet wel eerst op je werk instaleren maar verder rest is et echt super!

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

Verwijderd

Topicstarter
Remote desktop en vpn zijn twee totaal verschillende toepassingen...

Ik gebruik remote desktop van microsoft anders had ik het er wel bijgezet.

En haha, ik snap ook wel dat ik het op de zaak moet instellen.

Serieuze antwoorden graag...

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand mij een duwtje kan geven naar de juiste richting.

Waar moet ik op zoeken volgens jullie?

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 21:04
Ik raad je aan een vnc te gaan bijv www.realvnc.com
en het leuke is van vnc als je een telefoon hebt met java ondersteuning (bijv SE T610) dan kan je daarmee ook je pc besturen.

Verwijderd

Ik zou dameware remote control gaan gebruiken, je moet allen in je NAT Table de poorten openzetten naar de machine die je wil gaan controllen.

Verwijderd

Druk Windows toets + [Pause] Break Toets - klik op tabblad remote - remote desktop activeren en remote user aanmaken.

1. compuiter statisch instellen

2. log in de router en ga naar 'open ports; en stel poort 3389 door naar de interne computer.

(dit kan alleen per autorisatie of je moet een MCC aanmaken onder win2k of xp op het werk dan kan het dan wel.)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 23:24 . Reden: aleen tussenhaakjes is een geldig antwoord ]

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik vraag geen advies over welk programma ik moet gebruiken.

On topic blijven aub

Verwijderd

Topicstarter
Computer stond statisch.
poort van router stond al open.
Ik heb het er boven bijgezet.

Verwijderd

geeft je wireless geen problemen?

Verwijderd

Topicstarter
wireless geeft niet dat ik weet problemen.

De laptop heeft gewoon een internet connectie als we aan het proberen zijn te connecten.

Maar de laptop moet toestemming geven om mij te laten connecten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 23:42 ]

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 23:12:
Remote desktop en vpn zijn twee totaal verschillende toepassingen...

Ik gebruik remote desktop van microsoft anders had ik het er wel bijgezet.

En haha, ik snap ook wel dat ik het op de zaak moet instellen.

Serieuze antwoorden graag...
Jij eist wel een hoop he? En waarom vind je mensen niet serieus als ze je willen helpen met een probleem waar je tot nu toe zelf het antwoord niet op hebt!?

Mag ik dan ook van jouw eisen dat je eens wat meer info geeft?
(klinkt wel erg hard zo he)
Type router, software op pcs etc etc!? Wat kon je vinden op google en de search?

offtopic:
@Marieke
Gelijk heb je, al begon ik gewoon bij stap 1, maar vertel hem dan/haar dan wel even waar die log staat.

[ Voor 10% gewijzigd door SSH op 26-02-2004 10:19 ]

Verwijderd

SSH schreef op 26 februari 2004 @ 00:20:
[...]
Mag ik dan ook van jouw eisen dat je eens wat meer info geeft?
(klinkt wel erg hard zo he)
Type router, software op pcs etc etc!? Wat kon je vinden op google en de search?
Hmz, logs bijvoorbeeld? Tot waar kom je? Dan weet je meteen waar je moet zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
SSH, je leest volgens mij niet goed....

De mensen zeggen, waarom download je niet die software, of dat ik ook remote desktop op de zaak moet instellen. Als je goed leest is dat mijn vraag niet.

Gebruikte router en software op de pc staat ook al vanaf het begin in de eerste post.

Lezen, of koop een bril.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 19:25:

De mensen zeggen, waarom download je niet die software, of dat ik ook remote desktop op de zaak moet instellen. Als je goed leest is dat mijn vraag niet.

Gebruikte router en software op de pc staat ook al vanaf het begin in de eerste post.

Lezen, of koop een bril.
Ok, ik heb het doorgelezen, volgens mij connect jij niet met remote desktop oid maar met remote help en dan moet je toestemming geven. Je moet wel MSTSC.exe gebruiken.
Misschien is het handig om even een screenshot te plaatsen van de melding die je op de PC krijgt waar je op in probeert te loggen, het komt mij namelijk niet bekend voor.

Offtopic: De mensen die hier posten doen hun best. Misschien kan je ietsje netter antwoorden, wij hebben ook geen magische bol waar we jou probleem in zien. Het is idd frusty dat iedereen standaard vragen stelt, maar dat komt omdat er genoeg nono's GOT zien als een helpdeskje voor al hun probleempjes.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
kerel val toch omhoog. Als je niet geholpen wil worden of op elke reply zit te zeiken ga dat dan in godsnaam ergens anders doen. Sorrie maar als jij mensen vertelt dat ze een bril moeten kopen... nee dank je.

[ Voor 34% gewijzigd door Rataplan_ op 26-02-2004 19:51 ]

• narotic
  • Laatst online: 02-11-2021
Je bedoelt dat je geen sessie kan starten omdat er op de laptop op het werk een venster verschijnt dat er iemand remote in wil loggen waarbij op Ok geklikt moet worden?

In dat geval: Windows XP kan op het moment maar 1 ingelogde gebruiker aan, dus 1 via TS (RDP) of vanaf de console. Ik meen dat in beta2 van SP2 het mogelijk gemaakt kan worden door een registersetting te wijzigen dat dit 2 users zijn, dus 1 TS en 1 console.

Op het moment heb je daar niets aan. Wat je wel kan doen, is via RDP naar je console sessie connecten. Dit doe je vanaf de command prompt met:

mstsc.exe /console

(mstsc.exe /? voor meer info)

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• Archie_T
narotic schreef op 26 februari 2004 @ 19:56:
Je bedoelt dat je geen sessie kan starten omdat er op de laptop op het werk een venster verschijnt dat er iemand remote in wil loggen waarbij op Ok geklikt moet worden?

In dat geval: Windows XP kan op het moment maar 1 ingelogde gebruiker aan, dus 1 via TS (RDP) of vanaf de console. Ik meen dat in beta2 van SP2 het mogelijk gemaakt kan worden door een registersetting te wijzigen dat dit 2 users zijn, dus 1 TS en 1 console.

Op het moment heb je daar niets aan. Wat je wel kan doen, is via RDP naar je console sessie connecten. Dit doe je vanaf de command prompt met:

mstsc.exe /console

(mstsc.exe /? voor meer info)
Dat werkt volgens mij alleen op 2003, XP geeft gewoon de desktop weer van degene die ingelogged staat als je met dezelfde user inlogged. De /console is voor servers als je daar het console wil overnemen anders zit je in een virtuele omgeving (zoals bij 2000 het geval is). Maar het kan idd wel precies de melding zijn waar de TS het over heeft.

• narotic
Ik meende dat dit onder XP ook zo werkte, je connect default dacht ik niet naar de console sessie voor zover ik me kan herinneren.

Als ik het me goed herinner (is ff geleden) vraagt het systeem of de remote user in mag loggen, waardoor de lokale user uit moet loggen.

• Archie_T
narotic schreef op 26 februari 2004 @ 20:01:
Ik meende dat dit onder XP ook zo werkte, je connect default dacht ik niet naar de console sessie voor zover ik me kan herinneren.

Als ik het me goed herinner (is ff geleden) vraagt het systeem of de remote user in mag loggen, waardoor de lokale user uit moet loggen.
Dat is wat ik zeg ;) Alleen wat ingewikkelder misschien, krijg je na een hele dag werken. Maar ik ga er vanuit dat de ingeloggede gebruiker dezelfde is als degene die remote inlogged. Dus je hebt gelijk, maar de /Console switch is hier dus geen oplossing voor.

• narotic
Hmm, ben net ff iets te lui om het te testen (niet als admin ingelogd, wel veel progs draaien die ik niet wil kappen etc.)...

Ik meende namelijk dat je dan zonder waarschuwing direct op dezelfde console terecht kwam als remote user als dat de lokale user zit. Maar goed, dit durf ik dus niet met zekerheid te zeggen... Ik weet trouwens ook geeneens zeker of de TS dit wel als probleem heeft :)

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 19:25:

Lezen, of koop een bril.
Aha je gaat me nog flamen ook. Maar je gaf geen antwoord op mijn vraag en je edit om het type router erin te zetten is ook niet erg aardig.

Het is hier de Gathering of Tweakers en die gaan iets verder als een vraag waarin niet genoeg info is gegeven. Wij stellen altijd een alternatief voor, dat is de reden dat wij Tweakers zijn en geen helpdesk.

Overigens heb je d firmware van je router niet gemeld, misschien ondersteund de oude het slecht.
En Windows Xp prof valt meer onder OS dan onder software, daar bedoelen we titels mee zoals firewalls etc.

Ik hoop dat je hier weer wat wijzer van geworden bent. Bel anders eens een helpdesk of neem hier een kijkje:
http://www.microsoft.com/windowsxp/remotedesktop/faq.asp
Pagina: 1